eli monen mielestä todella tyhmä kysymys, mut mitä toi tarkottaa?
Kun ton kentät täyttää (mielestäni oikein) ni ylempään tulee 21,4 ja alempaan 10,7. kuuluuko arvot olla tota luokkaa? ja mitä tohon air fuel ratioon kuuluu laittaa... 14,7?
1900cc
4syl.
148@3bar
air fuel ratio???
required fuel?
Moderator: Masi_K
required fuel?
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
Ohjeen mukaan pitäisi olla 8.0 korvilla se alempi. Tyhjäkäynnillä. Mäkin haluisin rautalankatietona.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Se alempi on vain korjattu ruiskutuksien määrällä. Eli jos on esim "2 squirt simultanous" niin alempi on tasan puolet ylemmästä.
Se ylempi on taas se yhden suuttimen aukioloaika jolla ilmanpaineeseen täytetty sylinteri saadaan 14,7 seokseen.
Se ylempi on taas se yhden suuttimen aukioloaika jolla ilmanpaineeseen täytetty sylinteri saadaan 14,7 seokseen.
Last edited by JesseT on Fri Sep 23, 2005 14:04, edited 1 time in total.
Eli nyt kun on 15.2 ylemmässä ja alemmassa 7.8. Niin kuluu 15 millisekunttia et saa seoksen 14.7 ? Eikai ny sentään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Kyllä se niin on jos VE on 100%. Tuossa vielä noista ylä/ala ruuduista:
In the tuning software, the upper REQ_FUEL box is the amount per cylinder, as noted above. The lower REQ_FUEL box is the value down loaded to MegaSquirt. It is the REQ_FUEL number on top, but scaled by your selected injection mode (number of squirts and alternate/simultaneous).
For example, if you inject simultaneous and one injection, and have the same number of injectors as cylinders [i.e. port injection], then REQ_FUEL on the bottom is the same as REQ_FUEL on top. Same with alternate and two squirts. If you put in simultaneous and two squirts, then REQ_FUEL is divided in half - because you squirt twice, you need to inject 1/2 the fuel on each shot.
In the tuning software, the upper REQ_FUEL box is the amount per cylinder, as noted above. The lower REQ_FUEL box is the value down loaded to MegaSquirt. It is the REQ_FUEL number on top, but scaled by your selected injection mode (number of squirts and alternate/simultaneous).
For example, if you inject simultaneous and one injection, and have the same number of injectors as cylinders [i.e. port injection], then REQ_FUEL on the bottom is the same as REQ_FUEL on top. Same with alternate and two squirts. If you put in simultaneous and two squirts, then REQ_FUEL is divided in half - because you squirt twice, you need to inject 1/2 the fuel on each shot.