Mega rikkikö?
Moderator: Masi_K
Mega rikkikö?
Elikäs ostelin tossa vuosia sitten megan ja projekti oli jäissä lisääntymisen takia ja nyt pääsin takasin laitoksen pariin. eli kokoonpanona ms1 v2.2 ja tarkotus ohjailla syttyä ja bensaa. kyseessä on siis 3 nastanen triggeri ja ja jakaja sytytys. Tarvittavat muutokset kolvattu ja vr-muunninpiiri laitettu sitä vaativaa anturia varten. Toteutettu bmw:n kutos koneeseen ja kaikki oli asennenttuna, mutta ei onnea käynnistymisen kans. Kaikki tieto näkyy megatunessa niinku kuului ja kipinä tuli mutta ite ongelma on siinä että bensan suihkautusmäärä suuttimilta näyttäs olevan aina sama vaikka mitä yritin ja sitähän tulee aivan liikaa. Suuttimet on bemukan omat korkea ohmiset ja itekki niillä ajanu eli ne pitäis pelata. asian varmistin ottamalla bensatukin irti ja testailin kahdella suuttimella että sain helpommin seurattua bensan ruiskutusmääriä. En myöskään saanut suuttimia ampumaan vuorotellen vaikka sitäkin yritin vaan aina ampuu yhtäaikaa kumpaankin kanavaan ja saman määrän. Onko mahdollista että mega on oikeen rikki vai onko mulla joku asetuspuolen vika joka vois ton aiheuttaa?
Re: Mega rikkikö?
Paljon suuttimien pw on starttauksen aikana ? Onko reqfuel oikein? Onko rpm tasainen kun starttaat? Vr ja 3 nastainen jakaja kuullostaa harmailta hiuksilta aina.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Mega rikkikö?
Oisko aika lukea megamanuaalia? Mega suihkuttaa starttauksen aikana starttikartan mukaan, eikä ve-kartta silloin ole käytössä. Lisäksi startin aikana kaikki suuttimet suihkuttaa yhtä aikaa ja kun starttikierrokset ylittyy niin ne basic settings-asetukset otetaan käyttöön.
Re: Mega rikkikö?
auts
totapas en kyl muistanu. Kyllä manuaalia on yritetty lueskella.

-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Mega rikkikö?
Nojoo, vilkasin nopeasti tuota suomenkielistä megamanuaalia niin ei siellä kovin seikkaperäisesti tuota käynnistyskarttojen tekemistä käydä läpi. Ne kuitenkin löytyy crank/warmup-valikosta.
Ps. Tuossa jonkinlaiset suomenkieliset ohjeet:
http://jysal.pp.fi/extran%20ohjeet/Crank%20valikko.htm
Ps. Tuossa jonkinlaiset suomenkieliset ohjeet:
http://jysal.pp.fi/extran%20ohjeet/Crank%20valikko.htm
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Mega rikkikö?
tuota mm koklasin kans Prime PW source laitoin standardiks ja Standard priming PW (MS): kokeilin vaihdella laidasta laitaan ja silti sama soppamäärä tuli.. Eikös sillä pitäis tulla jo startatessa eroja?
Re: Mega rikkikö?
Priming on eri juttu kuin cranking pw.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Mega rikkikö?
Noh niin justihin. Ei Luetun ymmärtäminen oo näemmä suurin vahvuus.
Yks hölmö kysynys tuli vielä mieleen ku noita suihkutuksia tutkin. Onko ruiskutuskertojen määräkin vakio starttivaiheessa (joka nastalta ruuttaa) ja vasta kun starttikierrosnopeus ylitetty niin vasta sitten siirtyy esim tohon 2 kertaan per cycle?

-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: Mega rikkikö?
Kaikki kierrosnopeudet alle cranking rpm-rajan on crankingia eli asetettu cranking käyrä ja valittu ruiskutusmoodi (joka kierros/ joka toinenkierros) jos sitä ms1:ssä pystyy valitsemaan. ja kaikki siitä ylöspäin menee kartalle ja normaalitilaan eli eka priming pulse, afterstart, warmup ja sitten normaalikartta.Narraaja wrote:Noh niin justihin. Ei Luetun ymmärtäminen oo näemmä suurin vahvuus.Yks hölmö kysynys tuli vielä mieleen ku noita suihkutuksia tutkin. Onko ruiskutuskertojen määräkin vakio starttivaiheessa (joka nastalta ruuttaa) ja vasta kun starttikierrosnopeus ylitetty niin vasta sitten siirtyy esim tohon 2 kertaan per cycle?
Ainoastaan afterstartissa on määrätty kesto.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Re: Mega rikkikö?
Noh lähtihän se kones konkkailemaan, mutta niin karusti että koko verstas oli täynnä savua
Nyt ku tarkemmin tossa sahauksessa ja sen jälkeisessä tilanteessa seurailin rpm lukuja ni olihan siellä karuja piikkejä. Koklailin laittaa kuormavastusta anturille säätövastuksella, mutta ei nyt oikee antanu ihailtavia tuloksia
"Vr ja 3 nastainen jakaja kuullostaa harmailta hiuksilta aina." Tätäkö tarkotit tolla 3 nastalla ja vr-anturi yhistelmällä? Onko niitä ylipäätään järkeä yrittää saaha pelaamaan keskenään vai kannattaako suoraan hommata tiheämpi triggeri?


Re: Mega rikkikö?
Tarkoitin sitä että 3 hampainen triggeri on mun mielestä melkoisen liian vähän vr anturoinnille. Siitä huolimatta että oem valmistajat on semmoisella ajaneet maailman sivun. Luotettavampi olisi hall.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Mega rikkikö?
Bemarin orggistriggerin+megan kanssa ei toimi kunnolla kun Cherry GS100502. On tullut kokeiltua monenlaista ja Cherry on ollut ainoa jonka kanssa ei ole tarvinnut taistella.
Re: Mega rikkikö?
Ok kiitoksia tiedoista! Pitänee katella jos jostaki löydän käsiin tuon vakiotriggerin remmisiiva uralla ni vaihdan tohon Halliin. Tai sit näytän sorvia tolle moniuraversiolle että saan siihe siivauran oikeaan kohtaan.
Muutes oottako jättäny häiriösuojatun kaapelin vaippamaan tykkänään irti molemmista päistä vai maatanu toisesta? Osa väittää että toinen tapa ois oikeen ja osa taas että toinen joten mikä megan kyseessä ois paras?

Re: Mega rikkikö?
Maadoitat suojavaipan vain toisesta päästä eli megan ja antureiden kanssa samaan pisteeseen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII