megan kipinä
Moderator: Masi_K
Re: megan kipinä
dwell settings? cranking dwell 3ms running dwell 1.5ms ja minimum discharge period 1.0ms.
edit: puolan sulake ei pala jos johto irti.. Puola on n kk vanha.
edit: puolan sulake ei pala jos johto irti.. Puola on n kk vanha.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: megan kipinä
Paloiko sulake heti kun virrat laittoi päälle vai vasta startatessa?pelle000 wrote:dwell settings? cranking dwell 3ms running dwell 1.5ms ja minimum discharge period 1.0ms.
edit: puolan sulake ei pala jos johto irti.. Puola on n kk vanha.
Itsellä Dwell 4ms ja puolan tiedoissa 5ms on ok myös jolla saa täydet tehot mutta tällä hetkellä en tarvitse .
Jos sulake palaa heti virtojen päälle laittaessa niin asetuksiss oliko se high/jotain väärin päin.
Lämpeneekö puola, mittaa ensiöpuolen ohmimäärä.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Re: megan kipinä
Sulake palaa vasta n. 3sekunnin starttauksen jälkeen
Ja vr käynnistyy jo siinä alle 1s kohalla eli rupeaa rpm
näkymään

näkymään
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: megan kipinä
Mikäs on sulakkeen koko?pelle000 wrote:Sulake palaa vasta n. 3sekunnin starttauksen jälkeenJa vr käynnistyy jo siinä alle 1s kohalla eli rupeaa rpm
näkymään
Mittaa ensiön ohmimäärä ja/tai kokeile toisella puolalla.
Mikä puola kyseessä? Tarviiko etuvastusta?
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Re: megan kipinä
Proton 6cyl hukkakipinä. 10a. Miten mittaan tuon ensiön oomit?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: megan kipinä
Eli suorasytkä eli siitä et mittaa.pelle000 wrote:Proton 6cyl hukkakipinä. 10a. Miten mittaan tuon ensiön oomit?
Eli joka pytyllä oma puola, onko tuo 10A pelkkien puolien sulake vai jotain muuta sen takana myös?
Itsellä muistaakseni 25A sulake, pumpulla 10A ja Megalle 5A.
Eli kaikki virta menee tuon 25A sulakkeen kautta ensin ja siitä sitten syötetään pumpulle jolla 10A sulake ja megalle 5A tai 3A sulakkeen kautta.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Re: megan kipinä
Jos puola on toi fordlilainen (tms) 6zyl hukkapuola. Niin siinähän on 4 napainen liitin? Puola tarvitsee joko pääteasteen tai suoraan ohjaukseen tarvittavat muutokset megan levylle. Ensiöt voi mittaa helposti + pinniä vasten jokaisesta kolmesta ohjauspinnistä. Tehokkaalla puolalla pitää lataukset pitää matalina tai nalli mitoittaa isoksi koska ensiö on resistanssiltaan hyvin matala. Esim tämä yleinen IGN-1A puola ilman pääteastetta vie muistaakseni 5ms latauksella 10A helposti.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: megan kipinä
Masi on oikeassa, väsynyt eli on pelkkä puola ilman pääteastetta?
Mitä käytät pääteasteena?
Mitä käytät pääteasteena?
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Re: megan kipinä
Meinaatteko että olis liian pieni sulake? Eniten tässä
vituttaa se että auto toimi moitteetta kuukauden ajan ennen tätä, ja saadettiin säädettyä kartat hyviksi..
p.s nyt ei löydy enää rpm signaaliakaan, ei auta liittimen kääntely.. Vittu.
En nyt ymmärtänyt tuota pääteaste kysymystä, puolalta johdot menevät suoraan megalle
vituttaa se että auto toimi moitteetta kuukauden ajan ennen tätä, ja saadettiin säädettyä kartat hyviksi..
p.s nyt ei löydy enää rpm signaaliakaan, ei auta liittimen kääntely.. Vittu.
En nyt ymmärtänyt tuota pääteaste kysymystä, puolalta johdot menevät suoraan megalle

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: megan kipinä
Eli onko puolassa pääteaste itsessään? sellainen boxi alla.
Onko suoraa linkkiä ko.puolaan.
Mega ei pysty ohjaamaan suoraan puolia vaan vaatiin pääteasteen tai fetit väliin jos ei ole modattu suoraan levylle.
Onkohan kaikki juotokset kunnossam yksi kylmä juotos voi aiheuttaa hassuja juttuja.
Onko tuo 10A sulake niin suuttimille, puolalle ja megalle yhteinen? enstä bensapumppu?
Onko suoraa linkkiä ko.puolaan.
Mega ei pysty ohjaamaan suoraan puolia vaan vaatiin pääteasteen tai fetit väliin jos ei ole modattu suoraan levylle.
Onkohan kaikki juotokset kunnossam yksi kylmä juotos voi aiheuttaa hassuja juttuja.
Onko tuo 10A sulake niin suuttimille, puolalle ja megalle yhteinen? enstä bensapumppu?
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Re: megan kipinä
Sytkäkivet ainakin megassa on, en sitten tiedä. Tässä linkki puolaan. http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=59
pa pumppu 20a puola 10a ja mega taitaa olla 2a sekä 3kpl 5a sulakkeita suutin pareille.
pa pumppu 20a puola 10a ja mega taitaa olla 2a sekä 3kpl 5a sulakkeita suutin pareille.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: megan kipinä
Tuo 10A teoriassa pitäisi riittää, onko kuvia sytkäkivi modista ?pelle000 wrote:Sytkäkivet ainakin megassa on, en sitten tiedä. Tässä linkki puolaan. http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=59
pa pumppu 20a puola 10a ja mega taitaa olla 2a sekä 3kpl 5a sulakkeita suutin pareille.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Re: megan kipinä
Tossa kuvat, entiedä näkyykö tarvittava. P.s tulkaa joku laittamaan tää käyntiin, maksan kolminumeroisen summan.
http://aijaa.com/mvL4Jb

http://aijaa.com/mvL4Jb
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: megan kipinä
Aika varmasti on hitsannut sytkäkiven tai useamman tuohon kotelon kanteen kun on metalliruuveilla kiinni. Niissä näyttää olevan muovikaulukset ja mica-kiillelevyt mutta oma kokemukseni sytkäkivien kanssa on että ne olisi parempi laittaa silikoni-eristeellä ja muoviruuvvilla. Kiviä tuli aikaisemmin "hitsattua" useampikin tuollaisilla kiinnityksillä ennenkuin keksin asian.
Re: megan kipinä
muutenki nuo metalliset ruuvit ja mutterit levyllä jos sattuvat löysään tärinnästä irti ja putoavat levylle ni jotain palaa varmasti. kierrelukiteliimalla kiinni tai muoviset tilalle.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: megan kipinä
Tuli mieleen yksi asia, näkyykö megassa kierosluku startatessa jos puola irti?
Minkalaista piuhaa käytetty Megan ja asentotunnistimen välillä?
Minkalaista piuhaa käytetty Megan ja asentotunnistimen välillä?
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Re: megan kipinä
Muisti palaa pätkittäin ja muistelen yhdessä projektissa olleen mica eristeen olleen puhki. Silmällä ei nähnyt ei sitten mitään vikaa. Mutta aina kun fetin asenti, maadottui se selän kautta ja ecu oli päällä vaikka avaimet taskussa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: megan kipinä
Mikä mega??
Itsellä ms1 v3.0, 4x Audi cop (hukka), opel vr anturi
Sain auton käymään, sulake paloi kun poljin autoa paikallaan. Joku häiriö ja molemmat lähdöt samaan aikaan päälle.
Epäilen että vr anturi pitäis säätää kohdilleen, niin ettei mega missään vaiheessa tulkitse väärin. Eli skoopilla ihmettelemään.
Omien kokemusten perusteella vr anturityyppi on ronkeli, mutta helvetin hyvä kun toimii.
Signaalin taso heikentyy kun ilmarako isonee, voimistuu kun pienenee. Jos trimmit oli niin säädetty että auto toimi, ei se ole takuu siitä että asetukset on olleet kohdillaan! Anturin säätöä ei voi tehdä kunnolla kun autossa paikallaan. Logitiedosto tietää vain sen mitä prossu näkee, jos kierrokset on kateissa, asiat on pahasti pielessä...
Eikä ole megaruutan puutteita kummalliset oireet, katselkaas bamsen Volvon dynoja. Joku yski vaikka ei pitäisi... Nää on niitä kun tulee tai puuttuu signaali, jostain johtuen.
Yhdessä vakio moottorissa vakio eculla meinas hermot mennä, kiukutteli kampianturia. Hihnapyörässä oli lommo, ehkä moottoria autosta toiseen siirtäessä osunut.... Vika löytyi täysin sattumalta kun ilmaväliä ihmettelin. Eikä ollut iso lommo...
Itsellä ms1 v3.0, 4x Audi cop (hukka), opel vr anturi
Sain auton käymään, sulake paloi kun poljin autoa paikallaan. Joku häiriö ja molemmat lähdöt samaan aikaan päälle.
Epäilen että vr anturi pitäis säätää kohdilleen, niin ettei mega missään vaiheessa tulkitse väärin. Eli skoopilla ihmettelemään.
Omien kokemusten perusteella vr anturityyppi on ronkeli, mutta helvetin hyvä kun toimii.
Signaalin taso heikentyy kun ilmarako isonee, voimistuu kun pienenee. Jos trimmit oli niin säädetty että auto toimi, ei se ole takuu siitä että asetukset on olleet kohdillaan! Anturin säätöä ei voi tehdä kunnolla kun autossa paikallaan. Logitiedosto tietää vain sen mitä prossu näkee, jos kierrokset on kateissa, asiat on pahasti pielessä...
Eikä ole megaruutan puutteita kummalliset oireet, katselkaas bamsen Volvon dynoja. Joku yski vaikka ei pitäisi... Nää on niitä kun tulee tai puuttuu signaali, jostain johtuen.
Yhdessä vakio moottorissa vakio eculla meinas hermot mennä, kiukutteli kampianturia. Hihnapyörässä oli lommo, ehkä moottoria autosta toiseen siirtäessä osunut.... Vika löytyi täysin sattumalta kun ilmaväliä ihmettelin. Eikä ollut iso lommo...
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: megan kipinä
Hyvä huomio Vilderi!
Asiaan lisäten Puolalle laittaisin 15A sulakkeen kun näin ms3 manuaalissakin on.. 10a voi olla turhan pieni... rajoilla varsinkin hukkakipinä systeemissä...
Niin ja mikä MS on kyseessä ja missä sijaitsee?
Ota kuva asentotunnistimesta kun autossa paikalla.
Asiaan lisäten Puolalle laittaisin 15A sulakkeen kun näin ms3 manuaalissakin on.. 10a voi olla turhan pieni... rajoilla varsinkin hukkakipinä systeemissä...
Niin ja mikä MS on kyseessä ja missä sijaitsee?
Ota kuva asentotunnistimesta kun autossa paikalla.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Re: megan kipinä
No siis mega1, hansikaslokerossa, Vaasassa..
Ton sulakkeen voisin vaihtaa. Otan kuvat anturista

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: megan kipinä
Liian kaukana...pelle000 wrote:No siis mega1, hansikaslokerossa, Vaasassa..Ton sulakkeen voisin vaihtaa. Otan kuvat anturista
Vaihda sulake 15A ja testaa ilman puolaa ja muuttuuko megan näkemä signaali?
Onhan anturilta tuleva kaapeli suojattua mallia?
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Re: megan kipinä
Jep, on suojattu!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: megan kipinä
Sitten tulee mieleen maadoitukset että mihin maadoittettu?pelle000 wrote:Jep, on suojattu!
Onhan kaikki maat samassa pisteessä eikä siel tääl..
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Re: megan kipinä
Virran voi myös mitata jos on mittari mikä kestää yli 10A jatkuvaa. Yleensä yleismittarit eivät kestä. Mittaavat kylläkin 

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: megan kipinä
Lainataas tätä topikkia.
Eli itsellä juuri samanlaista ongelmaa, kävi ja kivaa oli. Nyt kastelee tulppia, lupailee silloin tällöin....
Puolina audin cop, megassa tälläinen kytkentä:
1k vastus lähtee ledien ohjauksesta "suoraan" prossulta, ei ledejä tai transuja.
Sain vihdoin apurin starttaamaan, puola irti ja tulppa kiinni venttiilikoppaan, EI kipinää! Köyhän miehen fluke käteen ja mittaamaan puolalle tulevia jännitteitä. 12-0-2-0, eo hyvä! Spark inverted yes ja 12-0-5-0, eli niin kuin pitäisi. Puola saa jotain mystistä kelluvaa jännitettä tuolla kytkennällä autossa kiinni ollessaan, pöydälläkään ei ihan nollaa näytä, mutta ei paljoa puutu... Autossa kaikki copit irti johdoistaan.
Nyt kirjoittaessa kävin mittaamassa johdot niin että mega on pyödällä, edelleen 12-0-2-0 !!! Nuo nollat ei ihan ole täyttä nollaa, joku 0.1 näyttää, eli ei ihan maadoitukset kunnossa. Mutta mistä tuo kaksi volttia kun mega on pöydällä! Pihalla sataa vettä, on pimeää. Kai se täytyy sieltä ottaa sisälle valosalla ja tutkia..
Eli itse tekemä johtosarja antaa mystistä jännitettä. En tosin mitannut puolan liittimeen maata vasten, mutta sama se siellä kuuluis olla kuin akun navastakin.
2 volttia menee yli hilseen, varsinkin kun johtosarja on irti megasta.
Eli itsellä juuri samanlaista ongelmaa, kävi ja kivaa oli. Nyt kastelee tulppia, lupailee silloin tällöin....
Puolina audin cop, megassa tälläinen kytkentä:

1k vastus lähtee ledien ohjauksesta "suoraan" prossulta, ei ledejä tai transuja.
Sain vihdoin apurin starttaamaan, puola irti ja tulppa kiinni venttiilikoppaan, EI kipinää! Köyhän miehen fluke käteen ja mittaamaan puolalle tulevia jännitteitä. 12-0-2-0, eo hyvä! Spark inverted yes ja 12-0-5-0, eli niin kuin pitäisi. Puola saa jotain mystistä kelluvaa jännitettä tuolla kytkennällä autossa kiinni ollessaan, pöydälläkään ei ihan nollaa näytä, mutta ei paljoa puutu... Autossa kaikki copit irti johdoistaan.
Nyt kirjoittaessa kävin mittaamassa johdot niin että mega on pyödällä, edelleen 12-0-2-0 !!! Nuo nollat ei ihan ole täyttä nollaa, joku 0.1 näyttää, eli ei ihan maadoitukset kunnossa. Mutta mistä tuo kaksi volttia kun mega on pöydällä! Pihalla sataa vettä, on pimeää. Kai se täytyy sieltä ottaa sisälle valosalla ja tutkia..
Eli itse tekemä johtosarja antaa mystistä jännitettä. En tosin mitannut puolan liittimeen maata vasten, mutta sama se siellä kuuluis olla kuin akun navastakin.
2 volttia menee yli hilseen, varsinkin kun johtosarja on irti megasta.
Re: megan kipinä
Oisko niin että copit paskana ja etunen niissä vuotaa jännitteen? Vai menikö jotai multa ohi ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: megan kipinä
Viimeisessä mittauksessa kaikki puolat liittimestä irti, mega riittävällä etäisyydellä johtosarjasta.
Eli molemmista päistä irroitetuissa johdoissa on 2 voltin jännite akun miinukseen nähden.
Suuttimille ym tulee 12v.
Alkaa tuo 2 volttia kuulostaa mystiseltä, mihinkään ei johtosarjassa virta kulje kun mega on irti.
Täytyy alkaa sulakkeita irrottamaan.
Eli molemmista päistä irroitetuissa johdoissa on 2 voltin jännite akun miinukseen nähden.
Suuttimille ym tulee 12v.
Alkaa tuo 2 volttia kuulostaa mystiseltä, mihinkään ei johtosarjassa virta kulje kun mega on irti.
Täytyy alkaa sulakkeita irrottamaan.
Re: megan kipinä
Jaahans....
Johtosarja edelleen autossa, auto lämpimässä.
Autossa paikallaan ollessa katkaisin kaksi puolille menevää ohjaus johtoa, puolilta ei sähköä tullut, megan liittimeltä kyllä.
Nyt on siis kaksi 40cm pitkää johtoa d liittimen perässä, jännite laski noin 0.5 volttiin d liittimen megan maahan vertaillessa. Akku irti ja jännite katoaa lähes täysin.
http://vilderi.kuvat.fi/kuvat/calibra/akku.jpg
http://vilderi.kuvat.fi/kuvat/calibra/eiakku.jpg
Jonkin sortin maadoitus oireelta vaikuttaa, tilanne pahenee kun johtosarja kulki koripellin läpi sisälle.
Mitenkä voi saada akulta kulkemaan irtonaiseen johtoon jännitteen? tai toisinpäin, mitenkä megassa kiinni olevassa kaapelissa voi olla 2-6 voltin jännite.
Akun miinukselta moottorin maihin tulee 0.1v, mutta se kulkee rautaa pitkin, joten ihan ok?
Uri pui ja naapuri nauroi....
Johtosarja edelleen autossa, auto lämpimässä.
Autossa paikallaan ollessa katkaisin kaksi puolille menevää ohjaus johtoa, puolilta ei sähköä tullut, megan liittimeltä kyllä.
Nyt on siis kaksi 40cm pitkää johtoa d liittimen perässä, jännite laski noin 0.5 volttiin d liittimen megan maahan vertaillessa. Akku irti ja jännite katoaa lähes täysin.
http://vilderi.kuvat.fi/kuvat/calibra/akku.jpg
http://vilderi.kuvat.fi/kuvat/calibra/eiakku.jpg
Jonkin sortin maadoitus oireelta vaikuttaa, tilanne pahenee kun johtosarja kulki koripellin läpi sisälle.
Mitenkä voi saada akulta kulkemaan irtonaiseen johtoon jännitteen? tai toisinpäin, mitenkä megassa kiinni olevassa kaapelissa voi olla 2-6 voltin jännite.
Akun miinukselta moottorin maihin tulee 0.1v, mutta se kulkee rautaa pitkin, joten ihan ok?
Uri pui ja naapuri nauroi....

Re: megan kipinä
Eiks olekkin megasquirt hauska?
Ei kyllä
perkele oma löydä nyt rpm signaalia sitten milöään, ilmarako on ok, sillä samalla sitä käskytettiin kuukausi sitten onnistuneesti. Taannoin oli myös hukassa se signaali, mutta liitintä vähän käämtämällä löyty, mutta eipä löydy enää.

perkele oma löydä nyt rpm signaalia sitten milöään, ilmarako on ok, sillä samalla sitä käskytettiin kuukausi sitten onnistuneesti. Taannoin oli myös hukassa se signaali, mutta liitintä vähän käämtämällä löyty, mutta eipä löydy enää.