kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Moderator: Masi_K
kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
ostin m20b25 koneella olevan bemarin joka on ahdettu ja tietysti vakio moottorin ohjauksella...
kysymys kuuluukin jos ostan otsikon plug and play vehkeen säätääkö se itsestään autotunen avulla vai pitääkö olla perehtynyt kaveri?
laajakaistan arvot miten saan ne siirrettyä laitteeseen?
saako tähän launc controllin ja paukun?
kysymys kuuluukin jos ostan otsikon plug and play vehkeen säätääkö se itsestään autotunen avulla vai pitääkö olla perehtynyt kaveri?
laajakaistan arvot miten saan ne siirrettyä laitteeseen?
saako tähän launc controllin ja paukun?
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Kannattaa heti aluksi nyt muokata lähtöasetelmaa siihen suuntaan, että joudut itse jossain määrin ottamaan selvää laitteen toimintaperiaatteista.
Seosmittarin signaalille on varattu oma johto ohjaimessa.
Autotunella pystyy erilaisia ajoja toistamalla säätämään kartan melko hyvin kohdalleen, mutta edelleen pitää jossain määrin olla perillä mitä tapahtuu. Megan kanssa pelaaminen perustuu melko pitkälle omaan opiskeluun ja asiasta ymmärtämiseen.
Tuotteen tarkemmat ominaisuudet kannattaa kysyä suoraan Autotunelta, josta ilmeisesti olet ohjainta ostamassa.
Seosmittarin signaalille on varattu oma johto ohjaimessa.
Autotunella pystyy erilaisia ajoja toistamalla säätämään kartan melko hyvin kohdalleen, mutta edelleen pitää jossain määrin olla perillä mitä tapahtuu. Megan kanssa pelaaminen perustuu melko pitkälle omaan opiskeluun ja asiasta ymmärtämiseen.
Tuotteen tarkemmat ominaisuudet kannattaa kysyä suoraan Autotunelta, josta ilmeisesti olet ohjainta ostamassa.
ATdriveboard MS3 / M&W Pro 12 / 4 x CBR COP / 4 x 630cc Deka bensa / 4 x 63ml + 1 x 42ml vesi/metanoli / TD05HR-16G-10,5
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Siis yritinkin sinne soitella tossa mutta oli aika oudot aukioloajat 
Mutta kiitos vastauksesta,kysymällä varmasti selviää ainakin totaalituholta heti alussa

Mutta kiitos vastauksesta,kysymällä varmasti selviää ainakin totaalituholta heti alussa
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
tänään siis tuli sitten soitettua autotunelle ja totesin kyllä että asiakaspalvelua harrastavaksi kaveriksi ei hirveästi osannut kertoa ko vehkeestä,jopa näin aloittelijana olin aika ihmeissäni kun en saanut mitään älyä koko hommaan,taidan suosiolla unohtaa koko megan koska uskon että ongelmaksi muodostuu jo pelkkä käyttöön otto
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
No kuten totesin puhelimessa että ei toimi suoraan avaimesta vaikka onkin plug and play. Joutuu karttoja säätämään.
Ja ennen kaikkea aikaa pitää varata opiskeluun, ei ole yhden illan homma ja lähtee ajaan kylän raitille sladissa saman tien.
Launchiin en osannut varmaa tietoa sanoa, kun noita ei ole itse tullut laitettua ja manuaaleja ei ollut käsillä.
Kuten myös kerroin että löytyy DIYAutotune.com sivuilta ja tässä tietoa:
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... -c-40.html
Sekä launch löytyy:
http://www.megasquirtpnp.com/mspnp2_features.php
Lisää ohjetta opiskeluun:
http://www.megasquirtpnp.com/docs/mspnp ... &isModel=2
Sit puhuit että Mega olisi jo aikasemmin ollut, mutta ei sit selvinnyt mitä mahdollisia sätöksiä tehty edellisten omistajien
kätösistä. Voi olla että tuo ecu edes toimi, jos johtosarjaa teurastettu. Tuntui että sulla oli kädet täynnä hommia ja et ehtinyt
juuri jutteleen sen enempää edes, en ehtinyt edes kysyyn tuota.
Jos vakio kunnossa johtosarja ja muut osat, niin toimii.
Ja ennen kaikkea aikaa pitää varata opiskeluun, ei ole yhden illan homma ja lähtee ajaan kylän raitille sladissa saman tien.
Launchiin en osannut varmaa tietoa sanoa, kun noita ei ole itse tullut laitettua ja manuaaleja ei ollut käsillä.
Kuten myös kerroin että löytyy DIYAutotune.com sivuilta ja tässä tietoa:
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... -c-40.html
Sekä launch löytyy:
http://www.megasquirtpnp.com/mspnp2_features.php
Lisää ohjetta opiskeluun:
http://www.megasquirtpnp.com/docs/mspnp ... &isModel=2
Sit puhuit että Mega olisi jo aikasemmin ollut, mutta ei sit selvinnyt mitä mahdollisia sätöksiä tehty edellisten omistajien
kätösistä. Voi olla että tuo ecu edes toimi, jos johtosarjaa teurastettu. Tuntui että sulla oli kädet täynnä hommia ja et ehtinyt
juuri jutteleen sen enempää edes, en ehtinyt edes kysyyn tuota.
Jos vakio kunnossa johtosarja ja muut osat, niin toimii.
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Jep. Helposti saa fast 'n' loudista käsityksen että 10min ja kumi palaa.
Tämä ei vaan ole edes sinneppäin tosi.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Ei ollu tarkotus pahottaa kenenkää mieltä
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
En minä pahoittanut ainakaan, tuntui enemmän toisinpäin. Aattelin tarkentaa omaa näkemystä ja kertoo ettei toimi napista suoraan. Aikaa vaatii ja ei ne muutkaan ohjaimet toimi napista ilman säätämistä.
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Ostin v2 joka on ollu vastaavassa setupissa
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Sopii niin hyvin aiheeseen etten malta aloittaa uutta ketjua.
Ostin hiljakkoin E34 bemarin johon laitettu MSPNP. Moottori on ollut käyntikuntoinen vielä pari viikkoa sitten. Kun hain tuota trailerilla niin akku oli tyhjä, apuvirralla pyöritti mutta ei lähtenyt käyntiin, ampui vain kerran putkeen ja siinä se.
Nyt olen viikon verran koittanut saada konetta käyntiin mutta ei lähde. Megasquirt ei katko puolan maata ja sitä myöten ei tule kipinää. Tähän mennessä olen testannut muutamalla eri puolalla (M20B25 vanhan mallin yhdellä puolalla ja virranjakajalla oleva kone), mitannut kaikki sytytysjohdot, mitannut puolan (15) ja (1) nastojen ja Megan väliset johdot, mitannut Megalle tulevan ison liittimen maat ja +12V johtimet, kaikki sulakkeet ehjiä. Tunerstudion ruudulla näkyy kierrosluku ja "cranking" kun starttaa. Laitoin testilampun puolan johtoihin ja totesin että jostain syystä mega ei pätki puolan maata.
Megasquirtin ja Tunerstudion opettelu lähtee nollatasolta, samoin kuin bmw sähköjen opiskelu. Auto on aiemmin lähtenyt ihan avaimesta käyntiin ja oli todistetusti käynyt vielä pari päivää ennen kuin hain traikulla kotiin. Tässä välissä megan asetuksia tai mitään moottorin osia ei ole vaihdettu. Bensaa tulee, tulpat kastuu startatessa koska kipinää ei tule. Kaasuläpän asentoanturia ei ole vielä kytketty joten kastumisen estoksi otin bensapumpun sulakkeen irti siihen asti että kipinä löytyy.
Mikähän Megan päässä voisi aiheuttaa tuon ettei enää ohjaa puolaa? Purkin avasin ja aistinvaraisesti tutkien päätekivet näytti ehjiltä eivätkä haisseet palaneilta. Jonkun output testin löysin Tunerstudiosta mutta en saanut silläkään kipinää aikaiseksi.
Alkuperäistä moottorinohjainta ei ole auton mukana eikä se tuota konetta enää osaisi ohjata. Auto on alunperin ollut 520i tekniikalla, nyt 525i ja ahdin.
Ostin hiljakkoin E34 bemarin johon laitettu MSPNP. Moottori on ollut käyntikuntoinen vielä pari viikkoa sitten. Kun hain tuota trailerilla niin akku oli tyhjä, apuvirralla pyöritti mutta ei lähtenyt käyntiin, ampui vain kerran putkeen ja siinä se.
Nyt olen viikon verran koittanut saada konetta käyntiin mutta ei lähde. Megasquirt ei katko puolan maata ja sitä myöten ei tule kipinää. Tähän mennessä olen testannut muutamalla eri puolalla (M20B25 vanhan mallin yhdellä puolalla ja virranjakajalla oleva kone), mitannut kaikki sytytysjohdot, mitannut puolan (15) ja (1) nastojen ja Megan väliset johdot, mitannut Megalle tulevan ison liittimen maat ja +12V johtimet, kaikki sulakkeet ehjiä. Tunerstudion ruudulla näkyy kierrosluku ja "cranking" kun starttaa. Laitoin testilampun puolan johtoihin ja totesin että jostain syystä mega ei pätki puolan maata.
Megasquirtin ja Tunerstudion opettelu lähtee nollatasolta, samoin kuin bmw sähköjen opiskelu. Auto on aiemmin lähtenyt ihan avaimesta käyntiin ja oli todistetusti käynyt vielä pari päivää ennen kuin hain traikulla kotiin. Tässä välissä megan asetuksia tai mitään moottorin osia ei ole vaihdettu. Bensaa tulee, tulpat kastuu startatessa koska kipinää ei tule. Kaasuläpän asentoanturia ei ole vielä kytketty joten kastumisen estoksi otin bensapumpun sulakkeen irti siihen asti että kipinä löytyy.
Mikähän Megan päässä voisi aiheuttaa tuon ettei enää ohjaa puolaa? Purkin avasin ja aistinvaraisesti tutkien päätekivet näytti ehjiltä eivätkä haisseet palaneilta. Jonkun output testin löysin Tunerstudiosta mutta en saanut silläkään kipinää aikaiseksi.
Alkuperäistä moottorinohjainta ei ole auton mukana eikä se tuota konetta enää osaisi ohjata. Auto on alunperin ollut 520i tekniikalla, nyt 525i ja ahdin.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Tuleeko puolille asti 12v liittimeen?
Sit testaa purkin ohjaus eli maadoittaako. Vaihdat Spark Output High ja Low tilaa. Käytät virrat poissa aina välissä kun muutat.
Toisessa tilassa maadoittaa eli lähtö päällä ja toisessa taas ei, jolloin lähtö ei ole päällä. Pidä puolien liittimet irti tai sulake pois, ettet polta niitä kun lähdöt päällä koko ajan.
Jos ei muuta tilaa, niin sit ne trankut rikki tai prossu ei ohjaa. Tuon voit mittailla kans poksin sisältä vaihtaako tilaa. Ohjaus 5v silloin kun ohjaa prossu sytkätrankkua.
Sit testaa purkin ohjaus eli maadoittaako. Vaihdat Spark Output High ja Low tilaa. Käytät virrat poissa aina välissä kun muutat.
Toisessa tilassa maadoittaa eli lähtö päällä ja toisessa taas ei, jolloin lähtö ei ole päällä. Pidä puolien liittimet irti tai sulake pois, ettet polta niitä kun lähdöt päällä koko ajan.
Jos ei muuta tilaa, niin sit ne trankut rikki tai prossu ei ohjaa. Tuon voit mittailla kans poksin sisältä vaihtaako tilaa. Ohjaus 5v silloin kun ohjaa prossu sytkätrankkua.
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Puolalle tulee +12V kun kääntää sytkävirrat päälle.
Testaan tuota Spark Output hommaa kun pääsen taas auton luokse, hiukan epäilen ettei johtuisi siitä koska megan asetuksia ei ole välissä muutettu ja aiemmin on toiminut. Päätekivien mittaus kuulostaa olevan seuraavaksi listalla. Onko ne fettejä? Minulla ei ole diodimittaus asentoa yleismittarissa.
Testaan tuota Spark Output hommaa kun pääsen taas auton luokse, hiukan epäilen ettei johtuisi siitä koska megan asetuksia ei ole välissä muutettu ja aiemmin on toiminut. Päätekivien mittaus kuulostaa olevan seuraavaksi listalla. Onko ne fettejä? Minulla ei ole diodimittaus asentoa yleismittarissa.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Pysyykö startatessa myös 12v puolilla? Fetin jalalta voit mitata sen 5v ohjauksen yleismittarilla.
Puolien maapiuha kunnolla kiinni?
Puolien maapiuha kunnolla kiinni?
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Puoliahan tässä on se yksi kappale, startatessa jännite puolan plusnavalla putoaa ~10V paikkeille ja pysyy siinä. Puolalla ei myöskään ole erillistä maadoitusta noiden +(15) ja -(1) merkittyjen napojen lisäksi.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Ah, onkos se ohjausmoduli välissä, mikä alunperin yhdellä puollalla?
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Ei ole ecun ja puolan välissä sytkävahvistimia tai mitään muutakaan. MS ohjaa puolaa suoraan, samaan tapaan kuin auton alkuperäinen ecu tekisi.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Eli se ohjaintrannku purkin sisällä. No se melkein todennäköisesti rikki, jos ohjaus toimii prossulta.
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Kiitoksia näistä tähän asti, mittailen kun pääsen laitteen viereen.
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Huomasit varmaan että on eroa mittaatko puolan 15 nastan ja maan välillä vai 15 ja 1 nastojen välillä ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Nyt en ihan ymmärrä. Testilampun kytkin niin että lampun toiseen napaan tuli suoraan jatkuva +12V ja toisen navan laitoin puolan (1) nastalle. Jos kaikki on kunnossa niin senhän pitäisi vilkkua kun puolaa maadoitetaan?
Yöunien jälkeen alkaa yhä enemmän tuntumaan siltä että vika olisi megan päätekivissä. No katotaan nyt miten paljon voin vianhakua jatkaa. Laitoin hetken mielijohteesta auton eilen illalla myyntiin ja alle tunnissa oli jo kaupat sovittuna. Tänään pitäisi ostajan tulla hakemaan ja se tarkoittaa tietysti sitä että joku muu jatkaa vian etsimistä ja korjaamista.
Yöunien jälkeen alkaa yhä enemmän tuntumaan siltä että vika olisi megan päätekivissä. No katotaan nyt miten paljon voin vianhakua jatkaa. Laitoin hetken mielijohteesta auton eilen illalla myyntiin ja alle tunnissa oli jo kaupat sovittuna. Tänään pitäisi ostajan tulla hakemaan ja se tarkoittaa tietysti sitä että joku muu jatkaa vian etsimistä ja korjaamista.
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Ja niin siinä kävi että auto lähti pihasta. Uusi omistaja on Megan kanssa aiemminkin pelannut joten meni ihan oikeaan paikkaan. Kiitoksia neuvoista kuitenkin.
Re: kysymyksiä MegaSquirtPNP G2 BMW 1987-1993
Soittelin vielä perään, uusi omistaja oli päässyt kokeilemaan Bemarin omalla moottorinohjaimella jolla kone oli lähtenyt tulille. Vika oli suurella todennäköisyydellä Megan feteissä.