MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Moderator: Masi_K
MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Terve! Olen suht uusi tässä megasquirt hommassa. Mutta tosiaan hankin itselleni Protopartsin sarjan ms1 v2.2
Aihiona toimii Ford Escort Mk1 2l moottorilla ja sierran imusarjalla. 1600cc suuttimet, bosch hukkakipinä vr-anturilla jne.
Kytkentä tuli tehtyä Polttoaineensyötölle, Sytkälle ja muille antureille. Tunerstudio Lite toimii ohjelmana ja näyttää kaiken oikein, omasta mielestäni. Releet ja anturit laitoin kuten ohjeissa oli neuvottu. Sulakkeet ei pauku mistään.
Ongelmani tulee seuraavaksi. Kun autoa yrittää käynnistää, pärähtää se käyntiin 1-2sec ja tämän jälkeen tapahtuu täyskuolema moottorille. Sama joka starttauksella. Moottori on VR anturilla ja 36 -1 pyörällä. Ensin oli protopartsin Vr anturi mikä otti kipeää jonka jälkeen vaihdettiin Fordin oma vr anturi zetec moottorista.
Säätö arvot sytkälle ovat seuraavat :
Wheel Decoder : Generic Wheel
Base teeth : 36
Missing Teeth : -1
Dual Dizzy : Normal
Wheel Decoder Routine : 024s9 Style
Trig pos A : 3
Trig return pos A : 8
Trig pos b : 21
Trig return pos b : 26
Trigger Angle : 60
Addition : 0
Cranking Timing : Trigger Return
Advance Angle : 10
Hold : 0
Output inverted : yes
Oddfire support : no
Fixed angle : -10
Trim : 0
Tosiaan kierrokset välillä hyppivät starttauksessa ja joskus pysyvät tasaisina. Kun käynnistyy sekunniksi pariksi niin saattavat myös pompahtaa ja laskea.
kaverin kanssa kun tutkittiin Trigger ja Tooth loggeria niin niissä saattaisi olla jotain mätää. signaali oli pomppiva eikä tasainen. Enää jäisi jäljelle moottorin ajoituksien uudelleen tarkastus ja tämä vr anturin signaali homma. Asetukset jotka on megaan ajettu sisään, pitäisi mahdollistaa jo tyhjäkäynti. Mutta moottoria ei vain ole käyntiin saatu jäämään. Viisainten ihmisten neuvoja otetaan vastaan. Voin illalla laittaa paremman kuvan tooth ja trigger loggerista. Ja avatkaa tuo kuva kokonaan niin näkee kaiken.
Terveisin - Virta!
Aihiona toimii Ford Escort Mk1 2l moottorilla ja sierran imusarjalla. 1600cc suuttimet, bosch hukkakipinä vr-anturilla jne.
Kytkentä tuli tehtyä Polttoaineensyötölle, Sytkälle ja muille antureille. Tunerstudio Lite toimii ohjelmana ja näyttää kaiken oikein, omasta mielestäni. Releet ja anturit laitoin kuten ohjeissa oli neuvottu. Sulakkeet ei pauku mistään.
Ongelmani tulee seuraavaksi. Kun autoa yrittää käynnistää, pärähtää se käyntiin 1-2sec ja tämän jälkeen tapahtuu täyskuolema moottorille. Sama joka starttauksella. Moottori on VR anturilla ja 36 -1 pyörällä. Ensin oli protopartsin Vr anturi mikä otti kipeää jonka jälkeen vaihdettiin Fordin oma vr anturi zetec moottorista.
Säätö arvot sytkälle ovat seuraavat :
Wheel Decoder : Generic Wheel
Base teeth : 36
Missing Teeth : -1
Dual Dizzy : Normal
Wheel Decoder Routine : 024s9 Style
Trig pos A : 3
Trig return pos A : 8
Trig pos b : 21
Trig return pos b : 26
Trigger Angle : 60
Addition : 0
Cranking Timing : Trigger Return
Advance Angle : 10
Hold : 0
Output inverted : yes
Oddfire support : no
Fixed angle : -10
Trim : 0
Tosiaan kierrokset välillä hyppivät starttauksessa ja joskus pysyvät tasaisina. Kun käynnistyy sekunniksi pariksi niin saattavat myös pompahtaa ja laskea.
kaverin kanssa kun tutkittiin Trigger ja Tooth loggeria niin niissä saattaisi olla jotain mätää. signaali oli pomppiva eikä tasainen. Enää jäisi jäljelle moottorin ajoituksien uudelleen tarkastus ja tämä vr anturin signaali homma. Asetukset jotka on megaan ajettu sisään, pitäisi mahdollistaa jo tyhjäkäynti. Mutta moottoria ei vain ole käyntiin saatu jäämään. Viisainten ihmisten neuvoja otetaan vastaan. Voin illalla laittaa paremman kuvan tooth ja trigger loggerista. Ja avatkaa tuo kuva kokonaan niin näkee kaiken.
Terveisin - Virta!
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Sytytysennakko ainakin loikkii rajusti. Joten onko starttauksen ja käynnistymisen välinen rpm raja liian alhainen ? Onko kampurasignaali oikea kun kone pyörii ilman bensaa ?
Laita kokeeksi jotkut ainakin puolta pienemmät sumut nyt alkuvaiheeseen kiiinni ja niiden tiedot sisään. Helpottaa sairaasti alkuvaiheen säätöjen hakua.
Kai koitat vielä viinalla ?
Laita kokeeksi jotkut ainakin puolta pienemmät sumut nyt alkuvaiheeseen kiiinni ja niiden tiedot sisään. Helpottaa sairaasti alkuvaiheen säätöjen hakua.
Kai koitat vielä viinalla ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Terve! Starttauksen ja käynnistyksen raja on 500 kierroksessa. moottori pyörii sen 250-350 startatessa joten laitoin 500 kun jossain lukee että satku isommaksi. Voin kyllä muuttaa sen 350-400.
Onneksi löytyy foordin vakiot. Voisin niitä myös koittaa.
Kampurasignaali? Meinaat vr-anturin antamaa tietoa? Ainakin Tunerstudioon tulee kierrosluku tieto mikä heittelee välillä. Huomasin loppuvaiheessa startatan ettei edes lupaa. Loppuisiko sillon bensan saanti? Eli kun on startannut noin 8-10 sekunttia käynnistysyritykset loppuu siihen. Virrat päälle pois ja taas rokkaa hetken.
Tutun kanssa puuhastelin ja kertoi että VR johdot voi olla vääriäpäin. Ja muistaakseni protopartsin sarjassa piti liittimet kasata? Korjatkaa jos olen väärässä. Siitä on hetki kun olen sarjan kasannut mutta on hyvin paljon mahdollista että ne olisi vääriäppäin.
Terveisin - Virta!
Onneksi löytyy foordin vakiot. Voisin niitä myös koittaa.
Kampurasignaali? Meinaat vr-anturin antamaa tietoa? Ainakin Tunerstudioon tulee kierrosluku tieto mikä heittelee välillä. Huomasin loppuvaiheessa startatan ettei edes lupaa. Loppuisiko sillon bensan saanti? Eli kun on startannut noin 8-10 sekunttia käynnistysyritykset loppuu siihen. Virrat päälle pois ja taas rokkaa hetken.
Tutun kanssa puuhastelin ja kertoi että VR johdot voi olla vääriäpäin. Ja muistaakseni protopartsin sarjassa piti liittimet kasata? Korjatkaa jos olen väärässä. Siitä on hetki kun olen sarjan kasannut mutta on hyvin paljon mahdollista että ne olisi vääriäppäin.
Terveisin - Virta!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
On senverran isot suuttimet että saattaa mennä pulssinleveys niin pieneksi ettei enää aukea suutin ollenkaan, kun lisä rikastus menee pois päältä. vaatii varmaankin sequentaalisen ohjauksen noille suuttimille, riittääköhän sekään??? MS1 tapauksessa.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Tämä pitäisi olla 025-style kun kiekko on 36-1. Ei varmasti ratkaise käynnistymisongelmaa mutta on mukana vaikeuttamassa.Virta wrote: Wheel Decoder Routine : 024s9 Style
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Terve!
Huomenna pääsee koittamaan pienemmillä suuttimilla. 440cc vermeillä. Taidan aloittaa sen vr anturin piuhojen kääntämisellä ja niillä suuttimilla. Tiedän että suuttimet oli hitusen isot. Tosin viinamodia ajatellen.
Elikkä cranking setuppia pienemälle ja yllämainitut? Onko jotain muuta mitä pitäisi tietää?
Näin vastaavan varalle jos muille käy näin. Pidän topikkia yllä niin kauan kuin vika löytyy.
Ja Wheel decoder muutetaan huomenna! Kiitos!
Terveisin - Virta!
E : Viisammat kertokoot vielä sen Vr-anturin johtojen päittäyden merkityksen?
Huomenna pääsee koittamaan pienemmillä suuttimilla. 440cc vermeillä. Taidan aloittaa sen vr anturin piuhojen kääntämisellä ja niillä suuttimilla. Tiedän että suuttimet oli hitusen isot. Tosin viinamodia ajatellen.
Elikkä cranking setuppia pienemälle ja yllämainitut? Onko jotain muuta mitä pitäisi tietää?
Näin vastaavan varalle jos muille käy näin. Pidän topikkia yllä niin kauan kuin vika löytyy.
Ja Wheel decoder muutetaan huomenna! Kiitos!
Terveisin - Virta!
E : Viisammat kertokoot vielä sen Vr-anturin johtojen päittäyden merkityksen?
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Vr johdotuksen napaisuus vaikuttaa saatavaan signaaliin siten että etenkin puuttuva hammas ja signaalin negatiiviselle puolelle painuminen vaihtavat paikkaa peilikuvana suhteessa oikeinpäin olevaan napaisuuteen.
Lähet ekaksi siitä että 440 sumut kiinni. Reqfuel niille kohdalleen. Bensamäärät starttauksessa oletusarvoihin. Annat olla sen 500rpm siinä rajana. Sekä vaihdat sen 025 styleksi. Näiden jälkeen lähet hakemaan uudestaan jos ei meinaa käydä. Tosiaan noi jätti-isot sumut on todella isot 2 litraiseen pattiin myös viinakäytössä. Ms1 natisee liitoksissaan. Sekä myös muut motorinohjaukset. Oletan että tankissa on bensaa. Jos ei ole, niin reqfuelia 40% lisää ja samanverran VE karttaa skaalaten alaspäin.
Sit jos saat kiesin käyntiin. Niin kiinteätä sytkäennakkoa hyödyntäen katsot että pysyykö ennakko paikallaan myös kierroksilla. Jos ei ja kone käy oudosti. Vaihtele VR napaisuus.

Lähet ekaksi siitä että 440 sumut kiinni. Reqfuel niille kohdalleen. Bensamäärät starttauksessa oletusarvoihin. Annat olla sen 500rpm siinä rajana. Sekä vaihdat sen 025 styleksi. Näiden jälkeen lähet hakemaan uudestaan jos ei meinaa käydä. Tosiaan noi jätti-isot sumut on todella isot 2 litraiseen pattiin myös viinakäytössä. Ms1 natisee liitoksissaan. Sekä myös muut motorinohjaukset. Oletan että tankissa on bensaa. Jos ei ole, niin reqfuelia 40% lisää ja samanverran VE karttaa skaalaten alaspäin.
Sit jos saat kiesin käyntiin. Niin kiinteätä sytkäennakkoa hyödyntäen katsot että pysyykö ennakko paikallaan myös kierroksilla. Jos ei ja kone käy oudosti. Vaihtele VR napaisuus.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Terve!
Noniin kiitoksia selvennyksestä. Tosiaan olin väsyksissäni jotain omiani höpissyt cranking asetuksista. Tarkoitus oli nostaa, ei laskea.
Selvä homma. Että aloitetaan suuttimien vaihdolla ja bensakartta kuntoon sekä se 025style. Tankissa on nyt bensaa. Katsotaan tulevaisuudessa koskenkorvalla käyvää moottoria.
Eli VR napaisuus ei niin ikään tyhjäkäynnillä reagoi. Mutta kierroksilla herjaa jos on väärinpäin?
Helvetin hyvä että tuli tänne ilmoittauduttua. Jos sais sen tänään käyvään muotoon niin olisi hyvä.
Ei kait liian isot suuttimet voi rikkoa mitään? Etuvastukset löytyy matalaohmisille ja ovat paikoillaan.
Noniin kiitoksia selvennyksestä. Tosiaan olin väsyksissäni jotain omiani höpissyt cranking asetuksista. Tarkoitus oli nostaa, ei laskea.
Selvä homma. Että aloitetaan suuttimien vaihdolla ja bensakartta kuntoon sekä se 025style. Tankissa on nyt bensaa. Katsotaan tulevaisuudessa koskenkorvalla käyvää moottoria.
Eli VR napaisuus ei niin ikään tyhjäkäynnillä reagoi. Mutta kierroksilla herjaa jos on väärinpäin?
Helvetin hyvä että tuli tänne ilmoittauduttua. Jos sais sen tänään käyvään muotoon niin olisi hyvä.
Ei kait liian isot suuttimet voi rikkoa mitään? Etuvastukset löytyy matalaohmisille ja ovat paikoillaan.
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Terve!
Suuttimet vaihdettu. Tosiaan 1600 oli 4.3 ohmia vastus ja niissä toisissa 2.9 että matala ohmisia ovat ja etuvastukset on. 1600 napsahtaa mutta toiset ei vaikka bensajutut hain kohdilteen ja duty cycle on 1. Mitähän nyt keksisi?
Suuttimet vaihdettu. Tosiaan 1600 oli 4.3 ohmia vastus ja niissä toisissa 2.9 että matala ohmisia ovat ja etuvastukset on. 1600 napsahtaa mutta toiset ei vaikka bensajutut hain kohdilteen ja duty cycle on 1. Mitähän nyt keksisi?
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Terve!
Jaahas. Nyt on ongelmat jotenkin ratkottu. Suuttimet mitkä vaihdettiin nämä pienemmät, olivat jumissa. Hetki meni tajuta ennenkuin kaveri napautti yhtä suutinta kylkeen joka alkoi rokkaamaan. Kun muutkin saatiin toimimaan moottori hörähti. Hain raaka säädöt kohdilleen mutta edelleenkin on käynnistyminen huonoa ja tyhjäkäynti minimissään 1400. Muuten sammuu. Mega näyttää kaiken oikein joten luulen että nyt on nokka omasta takaa väärin säädetty. Ei sitä vikaa voi kun itsestä etsiä
Tooth logger ei anna häiriöitä ja triggeri näytti omaan silmään hyvältä.
Yksi asia mietityttää on trigger angle. Kun 4 cyl moottorille on kerrottu hyväksi havaittu kulma 60. Omassa täytyy pitää 30 että ennakko lukema pitää paikkansa kartalla. Mistähän moinen?
Tyytyväisiä kumminkin ollaan kun kävi niin hienosti muuten.
Kiitän ja kuittaan! Päivittelen tähän lisää mitä tulee eteen ja kuinka muutokset vaikuttavat!
Terveisin - Virta
Jaahas. Nyt on ongelmat jotenkin ratkottu. Suuttimet mitkä vaihdettiin nämä pienemmät, olivat jumissa. Hetki meni tajuta ennenkuin kaveri napautti yhtä suutinta kylkeen joka alkoi rokkaamaan. Kun muutkin saatiin toimimaan moottori hörähti. Hain raaka säädöt kohdilleen mutta edelleenkin on käynnistyminen huonoa ja tyhjäkäynti minimissään 1400. Muuten sammuu. Mega näyttää kaiken oikein joten luulen että nyt on nokka omasta takaa väärin säädetty. Ei sitä vikaa voi kun itsestä etsiä

Tooth logger ei anna häiriöitä ja triggeri näytti omaan silmään hyvältä.
Yksi asia mietityttää on trigger angle. Kun 4 cyl moottorille on kerrottu hyväksi havaittu kulma 60. Omassa täytyy pitää 30 että ennakko lukema pitää paikkansa kartalla. Mistähän moinen?
Tyytyväisiä kumminkin ollaan kun kävi niin hienosti muuten.
Kiitän ja kuittaan! Päivittelen tähän lisää mitä tulee eteen ja kuinka muutokset vaikuttavat!
Terveisin - Virta
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Pysykö ennakko halutussa myös jos antaa vähän kierroksia ? Vähän väärältä kuullostaa triggeripyörän asento jos angle on noin paljon pielessä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Terve!
Kyllä kun raakaennakot sytytys karttaan laittoi penkitystä odotellessa niin näytti siltä että pysyivät juurikin siellä missä kuuluvat olla
ja triggeri pyörä on laitettu ohjeen mukaan. Onko tuolla angle asialla muuta tarkoitusta kuin se että saa säädettyä vain oikeat arvot Wheel decoder asetuksiin ja siihen että tunnistaa pyörintä nopeuden ja tietää miten sytytystä säätää? että onko siitä haittaakaan jos sen jättää tuohon arvoon?
Terveisin - Virta
Kyllä kun raakaennakot sytytys karttaan laittoi penkitystä odotellessa niin näytti siltä että pysyivät juurikin siellä missä kuuluvat olla

Terveisin - Virta
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Max ennakkoa ei saa sen suuremmaksi kuin trikkeriangle on, tai ei aivan sitäkään. Joku koodi ainakin sekos aivan täysin jos ennakkoa oli kartassa saman ku trikkeri kulma. Ei sillä pyörän asennolla koneessa ole käytännön merkitystä valitsee vain sopivat hampaat mitä luetaan.
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Se oli muistaakseni niin että ennakkoa sai tyyliin just jotain 25 jos angle oli 30. Ja 25 on kyllä liian vähän..
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Terve!
Hmm. Kylmä käynnistys huonoa vaikka ropasin karttoja. Startti meni rikki ja niin myös lähdin minä vastoin käymisten takia kotio rauhoittumaan. Suuttimet jälleen takerteli myös. Täytyy varmaan kaupasta hakea uudet..
- Virta
Hmm. Kylmä käynnistys huonoa vaikka ropasin karttoja. Startti meni rikki ja niin myös lähdin minä vastoin käymisten takia kotio rauhoittumaan. Suuttimet jälleen takerteli myös. Täytyy varmaan kaupasta hakea uudet..
- Virta
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Vanhat suuttimet tosiaan voi toimia miten sattuu ja käynti sen mukaista. Pesulla yleensä saa kuntoon suuttimet.
Samalla mittaa tuotot.
Samalla mittaa tuotot.
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Terve!
Tänään pitkästä pääsi taas kokeilemaan. Kun tuli tuo startti korjattua.
Autossa oli pari tulppaa märkiä, vaihdoin tulpat ja johan pärähti kylmänä käymään niin hienosti että.
Päätin jättää auton käymään tyhjäkäyntiä, auto kävi sen 2-5min ja sammui kuin seinään, ongelma ilmeni nyt bensan saannissa. Minkä kokoista johtoa olette käyttäneet suuttimilla? haiskahtaa vähän siltä että vaikka suuttimet napsahtaakin kun virrat laittaa päälle, ei sähkö silti riitä niitä käyttämään.
Ei auta kuin ihmetellä uudestaan
Terveisin - Virta
Tänään pitkästä pääsi taas kokeilemaan. Kun tuli tuo startti korjattua.
Autossa oli pari tulppaa märkiä, vaihdoin tulpat ja johan pärähti kylmänä käymään niin hienosti että.
Päätin jättää auton käymään tyhjäkäyntiä, auto kävi sen 2-5min ja sammui kuin seinään, ongelma ilmeni nyt bensan saannissa. Minkä kokoista johtoa olette käyttäneet suuttimilla? haiskahtaa vähän siltä että vaikka suuttimet napsahtaakin kun virrat laittaa päälle, ei sähkö silti riitä niitä käyttämään.
Ei auta kuin ihmetellä uudestaan

Terveisin - Virta
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Tehdasvehkeissä on näkynyt jopa 0.75mm2 tms lirua. Ite laittanut helposti saatavaa ja pinneihin suoraan sopivaa 1.5mm2.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Terve!
Jaahas. Nyt selvisi jälkisytytys sylinterissä ja bensapumpun outo hurina.
Rele vika. Tai rele aiheutti jännitehäviöitä ja näin ollen eivät suuttimet saanet kuin saanet sähköä. Sytkälle ja suuttimille sähkövedot päävirtakytkimeltä sulakkeen taakse kokeiluna ja johan pärähti. Nyt tuntuu olevan enään säätöjen hakemista kun tyhjäkäynti ei alle 1200 onnistu sitten millään.
Nokan ajoitus korjaa varmana tilanteen kun kartat saa kuntoon. On se mukava päästä tähän kiinni niin että ymmärtää jotain.
Laittelen jatkossa edistymistä tähän topikkiin ja jos ongelmia tulee niin myös niitäkin.
Ps. Trigger angle 30 ollessaan näyttää ajoituslampun kanssa omaan silmään ennakot oikein. Kun muuttaa arvoksi 60 menee sytkä myöhäiselle.
Terveisin - Virta
Jaahas. Nyt selvisi jälkisytytys sylinterissä ja bensapumpun outo hurina.
Rele vika. Tai rele aiheutti jännitehäviöitä ja näin ollen eivät suuttimet saanet kuin saanet sähköä. Sytkälle ja suuttimille sähkövedot päävirtakytkimeltä sulakkeen taakse kokeiluna ja johan pärähti. Nyt tuntuu olevan enään säätöjen hakemista kun tyhjäkäynti ei alle 1200 onnistu sitten millään.
Nokan ajoitus korjaa varmana tilanteen kun kartat saa kuntoon. On se mukava päästä tähän kiinni niin että ymmärtää jotain.
Laittelen jatkossa edistymistä tähän topikkiin ja jos ongelmia tulee niin myös niitäkin.
Ps. Trigger angle 30 ollessaan näyttää ajoituslampun kanssa omaan silmään ennakot oikein. Kun muuttaa arvoksi 60 menee sytkä myöhäiselle.
Terveisin - Virta
Re: MS1 V2.2 Ongelma käynnistyksessä.
Terve! Vikaa syntyy sitä mukaan kun kerkiää ropaa.
Tosiaan. Kylmä käynnistyksestä ei tullu yhtään mitään. Eikä käymisestä kylmänä.
Bensapumpun releessä oli jonkin sortin vika, en jäänyt selvittämään kun paikallistin vika paikan vaan nakkasin olan yli. Mega silloin tällöin kun rele löi häiriön päälle, teki niin että se ei ohjannut suuttimia ollenkaan
. Duty Cycle oli 0.2-1.9 ja silloin tällöin suuttimet eivät napsuneet startatessa. Pumpun ohjaus pois ja kytkimen taakse niin johan alkoi toimimaan. Kuten mulle kerrottiin tämä ms1 on eräänlainen "projekti"
.
Parasta tässä on se että oppii säätämään ja hakemaan ongelmia sähköistä. Sekä ymmärtää sen ettei hosumalla asioista tule yhtään mitään
Tosiaan. Kylmä käynnistyksestä ei tullu yhtään mitään. Eikä käymisestä kylmänä.
Bensapumpun releessä oli jonkin sortin vika, en jäänyt selvittämään kun paikallistin vika paikan vaan nakkasin olan yli. Mega silloin tällöin kun rele löi häiriön päälle, teki niin että se ei ohjannut suuttimia ollenkaan


Parasta tässä on se että oppii säätämään ja hakemaan ongelmia sähköistä. Sekä ymmärtää sen ettei hosumalla asioista tule yhtään mitään
