Mikä neuvoksi,
Otsikon mukainen moottori kyseessä. Kaasu pohjassa pätkii isoilla kierroksilla/paineilla. Pintakaasulla vetää rajoittimelle useimmiten hyvin. Pätkimisen aikana kierrostieto heittelee ~3000rpm. Tasakaasulla ajaessa/normaalisti ajaessa ei mitään ongelmia minkään suhteen. Kun pätkäsee, pw tippuu nollaan ja dutycycle myös, rpm heilahtaa joskus enemmän joskus vähemmän. Paukkuu putkeen kun luulee että kierrokset isollaan ja lyö rajoittimen päälle. Vika joskus pahempi ja joskus ei niin paha. Joskus voi ottaa täyskaasuvedon ilman pätkintää. Seokset hieman rikkaanpuoleiset, voisiko lie vaikuttaa johonkin.
Neuvoja?
Kiitos
Lisäyksiä:
Sytytys hukkakipinällä, joku fordin puola. Tuplanjohdot ja tulpat vastikään vaihdettu ja kokeiltu uudella puolalla.
Onko niin että jos kierrosluvussa on heitto, niin sen voi aiheuttaa ainoastaa väärä tieto kampuralta?
Hall anturi lukee 5-1 triggeripyörää. Mikä lie oikea etäisyys anturilla hampaista?
Mielenkiintoisinta on että vika on tullut minkään asian muuttumatta. Joitain vuosia sitten samalla kokoonpanolla penkitetty koneesta reilu 400hp. No laajakaista on vaihdettu sen jälkeen ja bensanpaineita ja karttoja muokattu.
Voltit heittelee logia katsoen välillä 11,9v-13v, voisiko vaikuttaa johonkin?
Edit: Koodi olikin hr10g. Otin pari logia tämän illan ajeluista, liitän ne tähän. Vedoissa huomaa kierrosluvun heittelyn mikä aiheuttaa pätkimisen. Ei näemmä heittelekään enää niin paljoa mutta vähäkin riittää. Välillä myös isompia piikkejä havaittavissa.
Säädin hall anturin etäisyyttä isommaksi, nyt se on noin 2mm. Sain jopa yhden puhtaan vedon rajoittajalle asti mutta sitä en tiedä vaikuttiko anturin siirto vai ei, kun aloin logia ottamaan niin pätki normaalisti. Aiemmin väli oli tiukka milli, mutta ilmeisesti anturin jalusta päässyt heilumaan/hampaat hieman erikorkuiset kun anturissa oli pari kolme hinkkausjälkeä. Miten herkkiä nuo on hajoamaan? Honeywellin anturi, taisi olla 1gt101dc.
Ms1 v2.2 hr10g 2l 8v turbo pätkii korkeilla kierroksilla
Moderator: Masi_K
Re: Ms1 v2.2 hr10g 2l 8v turbo pätkii korkeilla kierroksilla
Logien liittäminen meni näemmä puihin. Jos joku guru viitsii vilkaista niin lähetän mielelläni logit sähköpostiin.
Re: Ms1 v2.2 hr10g 2l 8v turbo pätkii korkeilla kierroksilla
Mulla ainakin 1gt101dc-anturi meni mykäksi kun oli pieni jälki.
Kannattaa kokeilla uutta.
Kannattaa kokeilla uutta.
Webastot, Eberit ja ilmastoinnit kuntoon Kuopiossa www.kylmakuusisto.fi