Kaasuläpän...

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Miksu77
Megasquirt aloittelija

Kaasuläpän...

Post by Miksu77 »

Elikkä ollan tässä yritelty saada boksia säätöihin mutta aina tulee sama ongelma. Lopettaa kiertämisen 5000rpm jälkeen pelkkää ropötystä siis. Ennakoilla ja seoksilla ei vaikutusta. siihen asti veto hyvää teho ja momentti kohdallaan(jarrussa ajettu). samoin ihmetyttää kaasuläpänasennontunnistin tai siis näyttö tietokoneella, kaasu auki näyttää 100% ja kiinni 0 mutta koskematta kaasuun koneen mukaan läppä lähtis aukeemaan nousee yli 50%itsestään????autona foortti 2.0 turbo ic cosun helyillä ja kasiventtiilikannella. Toivottavasti joku saa jotain selkoa tästä ja pystyisi antamaan vinkkiä, siitä iso kiitos.
Kimmo's
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Kimmo's »

Jos tuo TPS anturi on irti, niin tuo kaasun asentoarvo lähtää hiljaksiin nousemaan nollasta sataan prosenttiin, kun pistää lootaan virrat päälle...

Olisko yksinkertaisesti kosketushäiriö TPS:n piuhoissa?

Kimmo
Miksu77
Megasquirt aloittelija

Post by Miksu77 »

Täytyy huomenna ruveta käymään piuhoja läpi. Iso haaste kun ei ole itse vetänyt piuhoja. Voisiko siinä olla vika rötäämiseen ylhäällä vai ..... Hieman ulapalla tuon megaruutan kans.... Tosin siinä kyllä yhteys toimii vaikka se hiljaksiin lähtee nousemaan niin hetikun kaasuun koskee näyttää taas oikein.
KariM
Megailija

Post by KariM »

Onko tuo TPS potikka koko alueella, vai olisiko kiinni-päädyssä joku erillinen mikrokytkin, katkos tms. jolloin vastus on ääretön läpän ollessa täysin kiini?
Kimmo's
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Kimmo's »

Onko tossa Cossun kaasuläppä vai esim iS Sierrasta?
Mulla on iS:n imusarja ja siinä ainakin on normaalipotikka ilman erillisiä kytkimiä. Tosin mulla on ainakin ollut kontaktihäiriötä siinä TPS:n liittimessä....
Miksu77
Megasquirt aloittelija

Post by Miksu77 »

Tossa on cossun imusarja. Auto käy tyhjää hienosti ja vastaa kaasuu erittäin ripeästi. ainoat ongelmat tosiaan tulevat ylhäällä. Niitä ihmetellessä pisti vaan silmään viisarin liikkeet näytössä. Autossa oli 190kw 370nm jä käyrä siisti ei kuoppia 5000rpm asti sitten pelkää rötää. mega on kasattu is:n boksin sisään.
lateksi
Megasquirttaaja

Post by lateksi »

Mulla on sellanen probleemi et kaasu näyttää jatkuvasti 100% kun tps:n johot on Kiinni, ja auto ei käynisty, mutta kun johot irrottaa lähtee käyntii ja kiertää johonkin neljän tonnin paikkeille ja sit alkaa hyytymään...????
TVH
Perustajajäsen

Post by TVH »

lateksi wrote:Mulla on sellanen probleemi et kaasu näyttää jatkuvasti 100% kun tps:n johot on Kiinni, ja auto ei käynisty, mutta kun johot irrottaa lähtee käyntii ja kiertää johonkin neljän tonnin paikkeille ja sit alkaa hyytymään...????
Johdot väärinpäin anturissa :)
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
lateksi
Megasquirttaaja

Post by lateksi »

kyllä mä ne käänsin toistekin päin mutta ei hyötyä... JA tosiaan kaasu näyttää koko aika 100% ja sitä ei saa kalibroitua ollenkaan. MIkä vois aiheuttaa tommosta :?: :?: Anturi kyllä pelaa, ainakin vastus muuttuu kun mittaa. JA sit bensapumpun ohjaus ei pelaa...Auto kyllä pelas ihan hyvin hetken ilman tuota kaasuanturaakin mutta nyt tosiaan pimeni toi pumppu kokonaan ja pumpussa ei ole vikaa.
Post Reply