Sytytysennakot E85 turbo???

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
k.watti
Megasquirttaaja
Posts: 39
Joined: Mon Apr 14, 2008 21:45
Location: Kangasala

Sytytysennakot E85 turbo???

Post by k.watti »

Tervehdys pitkästäaikaa. Vaihdoin bensasta E85:een, kun loppui puristuskesto 98-oktaanisesta.

Uskaltauduin sitten säätämään sytytysennakoita luurien kanssa, kun olin seoksen saanut kuntoon.
2 kilon ahdoilla ajan ja kun lähdin yläahtojen ennakoihin lisäämään aste kerrallaan 1 asteesta eteen päin, niin kauhukseni huomasin että kone ei nakuta ja joka asteella tuntui että tehoa tuli aina 20% lisää :D .

Kun aloitin niin en meinannut saada pyöriä sutaisemaan voimalla edes 2 vaihteella ja kun lopetin niin nelonenkin jo välillä lähtee pyörimään tyhjää. En ole ikinä noin riskiä vehjettä ennen ajanut ja täytyy sanoa että pelotti perkele :D :D

No kumminkin kysyisin teiltä viisaammilta, jotka olette E85:n kanssa pelanneet, että minkä suuruisia ennakoita olette säätäneet vastaavan lukuisille ahdoille tai vaikka isommillekin??

Kysyn koska en ole ihan varma että kuulenko välillä nakutusta koneesta kun siellä on muutakin meteliä niin pirusti. Ennakkoni ovat tällä hetkellä:
2.50bar 8.0 9.0 10.0 11.0 12.0 13.0 14.0 15.0
2.0bar 9.0 10.0 11.0 12.0 13.0 14.0 15.0 16.0
1.5bar 10.0 11.0 12.0 13.0 14.0 15.0 16.0 17.0

3100 3700 4300 4900 5400 6000 6500 7000

Miltä nuo teidän silmiinne näyttävät?? Tuntuvat niin härskeiltä lukemilta tuon bensa-kokeilun jälkeen.
Ör Röh, köh köh..
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Sytytysennakot E85 turbo???

Post by Masi_K »

Hyvä että löytyy vetoja. Viina ei nakuta samallatavalla kuin bensa. Antaisin ehkä mielummin olla tuossa nyt kuin lähtisin lisäämään. Tai sitten on oltava persedyno tarkalla päällä. Mielummin ajaa sitte samaa suoraa pari kertaa eestaas ja kellottaa logista sytkäennakkomuutoksen aiheuttaman eron.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
k.watti
Megasquirttaaja
Posts: 39
Joined: Mon Apr 14, 2008 21:45
Location: Kangasala

Re: Sytytysennakot E85 turbo???

Post by k.watti »

Juu tarviikin olla tarkkana.
Vauhtivaunu juuri neuvoi minulle että etanoli ei juuri nakutakkaan rajuilla vedoilla.
Aionkin käydä rullilla säädättämässä, mutta ajattelin kumminkin laittaa ennakoita vähän edes hahmolleen ennen sitä.

Osaako Masi sanoa että minkä suuruisia ennakkoja ammattilaiset käyttävät juuri ennen ahtoja??

Itselläni on 20 - 30 astetta sillä rivillä ja säätelin suuntaan ja toiseen, eikä oikein tunnu muuttuvan miksikään.

Alkaa pikkuhiljaa jännittämään nuo B Asconan etunapojen laakerit näissä säätö nopeuksissa, ovat niin lapsellisen pienet :? ...
Ör Röh, köh köh..
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Sytytysennakot E85 turbo???

Post by Masi_K »

Tuo 20-30 on jees.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
k.watti
Megasquirttaaja
Posts: 39
Joined: Mon Apr 14, 2008 21:45
Location: Kangasala

Re: Sytytysennakot E85 turbo???

Post by k.watti »

Hyvä homma, näillä mennään ennen penkkiä sitten.

Alkaa jo tulemaan kaikkea korjattavaakin siinä määrin että keskityn välillä ylläpitoon.

Huohotinkin jäi jo auttamatta pieneksi, koko pannuhuoneöljyssä.
Rakentelin siihen viime yön isompia huohotin linjoja, testiä pyytää kovasti.
Ör Röh, köh köh..
Post Reply