Eli vinkkiä minkälaisen megan tarviin?
C20NE Moottori ja siihen ahdin. Tarkoitus olisi käyttää koneen omaa 60-2 pyörää. Sytkä kanssa megan kautta Motronicin omalla jakajalla.
Eli ilmeisesti ainakin imuilmanlämpötila-anturin ja paremman lamdan. Ja tietysti suuremmat suuttimet. Ei ole tarvetta millekkään hifistelyille (paukut, lähtörajottimet ym ym) vaan toimivalle kokoonpanolle korkeintaan 1.5 baarin ahdoilla.
Opel Ohc turbo. Mikä mega?
Moderator: Masi_K
Opel Ohc turbo. Mikä mega?
Kadett C -76 Coupe 2.0 Tbo
Kadett E -85 Gsi
Corsa A ykspistehätänen
Kadett E -85 Gsi
Corsa A ykspistehätänen
Toi Partcon myymä Megasquirt V2.2 on ihan passeli laite tuohon. Jos tykkää käyttää tuota C20NE koneen omaa kampiakselin asentoanturia niin siihen piirilevyyn pitää tehdä erinäisiä muokkauksia (en muista ulkoa kun itsellä ei käytössä), mutta esim. tietyn vuosimallin B Vectran X20XEV koneesta (en muista tarkkaa vuosimallia, asiaa aiheesta löytyy kuitenkin foorumilta) löytyy 60-2 pyörälle sopiva Hall-anturi, joka käy suoraan tuon C20NE koneen kampiakselin asentoanturin tilalle.
Sitten tosiaan tuo imuilmanlämpöanturi, kaasuläpän asentotunnistin esim. 18E koneesta (asento ei sovi suoraan, joutuu tehdä sovite levyn). Tuossa C20NE koneessahan tuo kaasuläpän asentotunnistin on mallia kaasu kiinni - kaasu auki, kun taas 18E koneessa on potentiometri mallinen, jonka mega tarttee.
Sitten tosta sytkän toteutustavasta riippuen tarttee erinäisiä komponentteja vaihtaa tosiaan piirilevyyn tai käyttää tuota 7-pinnistä sytkävahvistinta josta löytyy kans juttua foorumilta.
Mitähän muuta vielä...
Niin, se laajakaista lambda ja kontrolleri on tietysti ihan hyvä olla jos meinaa itte sitä megaa säädellä.
Tossa nyt alkuun noita tärkeimpiä...
Sitten tosiaan tuo imuilmanlämpöanturi, kaasuläpän asentotunnistin esim. 18E koneesta (asento ei sovi suoraan, joutuu tehdä sovite levyn). Tuossa C20NE koneessahan tuo kaasuläpän asentotunnistin on mallia kaasu kiinni - kaasu auki, kun taas 18E koneessa on potentiometri mallinen, jonka mega tarttee.
Sitten tosta sytkän toteutustavasta riippuen tarttee erinäisiä komponentteja vaihtaa tosiaan piirilevyyn tai käyttää tuota 7-pinnistä sytkävahvistinta josta löytyy kans juttua foorumilta.
Mitähän muuta vielä...
Niin, se laajakaista lambda ja kontrolleri on tietysti ihan hyvä olla jos meinaa itte sitä megaa säädellä.
Kiitoksia.. Tältä pohjalta osaa jo nuo tärkeimmät hommatakkin. Pystyykö megalla ohjaamaan tuplasuutin järjestelmää? Tai ehkäviisaampi laittaa vaan kerralla yhdet riittävän isot?peanuts wrote:Toi Partcon myymä Megasquirt V2.2 on ihan passeli laite tuohon. Jos tykkää käyttää tuota C20NE koneen omaa kampiakselin asentoanturia niin siihen piirilevyyn pitää tehdä erinäisiä muokkauksia (en muista ulkoa kun itsellä ei käytössä), mutta esim. tietyn vuosimallin B Vectran X20XEV koneesta (en muista tarkkaa vuosimallia, asiaa aiheesta löytyy kuitenkin foorumilta) löytyy 60-2 pyörälle sopiva Hall-anturi, joka käy suoraan tuon C20NE koneen kampiakselin asentoanturin tilalle.
Mitähän muuta vielä...
Kadett E -85 Gsi
Corsa A ykspistehätänen
Kadett E -85 Gsi
Corsa A ykspistehätänen
Tuohon en uskalla lähtee vastaamaan, ihan niin paljon ei oo tullu perehdyttyä asiaan. Mut mun mielestä tolla perus megalla ei onnistu kun kahden suutinpankin ohjaus, voithan sä tietysti laittaa sit 4 ja 4 suutinta samaan, en sit tiedä miten toimii, viisaammat varmaan kommentoi lisää. Itellä tossa 20NE koneessa tällä hetkellä turbo calibran suuttimet kiinni, katellaan sit minkälaisille paineille riittää kunhan on uus kone konstruktio kasassa ja pääsee penkkiin
On se sitten katteltava isompia vaan.. Olis noita vakiokokoja ollu hyllyissä ihan tielle asti.peanuts wrote:Tuohon en uskalla lähtee vastaamaan, ihan niin paljon ei oo tullu perehdyttyä asiaan. Mut mun mielestä tolla perus megalla ei onnistu kun kahden suutinpankin ohjaus, voithan sä tietysti laittaa sit 4 ja 4 suutinta samaan, en sit tiedä miten toimii, viisaammat varmaan kommentoi lisää. Itellä tossa 20NE koneessa tällä hetkellä turbo calibran suuttimet kiinni, katellaan sit minkälaisille paineille riittää kunhan on uus kone konstruktio kasassa ja pääsee penkkiin
Kadett E -85 Gsi
Corsa A ykspistehätänen
Kadett E -85 Gsi
Corsa A ykspistehätänen
Re: Opel Ohc turbo. Mikä mega?
Nostellaas vanhaa aihetta kun kerran kysymys osaksi liittyy:
Eli oon ostamassa tollasta pakettia http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=45 MS2 2.2 Ja noi tekis ton muokkauksen korttiin, että voin käyttää kampi-akselin omaa triggeriä ja tunnistinta. Tunnistinhan on mallia HALL mutta onko se 5v vai 12v tunnistin? Itse en pysty tätä enää mittaamaan. OCF:n foorumilta luin, että MS2 V3 olis tämä modi jo valmiina? Hintaeroa olis 100e ja en tiedä kuuluuko tuo modaus tohon paketin hintaan jos ottais ton vanhemman version.
Eli oon ostamassa tollasta pakettia http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=45 MS2 2.2 Ja noi tekis ton muokkauksen korttiin, että voin käyttää kampi-akselin omaa triggeriä ja tunnistinta. Tunnistinhan on mallia HALL mutta onko se 5v vai 12v tunnistin? Itse en pysty tätä enää mittaamaan. OCF:n foorumilta luin, että MS2 V3 olis tämä modi jo valmiina? Hintaeroa olis 100e ja en tiedä kuuluuko tuo modaus tohon paketin hintaan jos ottais ton vanhemman version.
Noissa taitaa olla kaikki hall- anturilla, sivustolla vain vanhaa tietoa? Ainakin näin minun ja kaverin tapauksessa kun käytiin hakemassa ms v2.2 ja pyydettiin erikseen mukaan hallia niin sanoivat että tekevät kaikki hallilla nykyään.
mulla on ollut kaikki ohc ja dohc ooppelin moottorit vr anturilla tehtaalta lähtiessä.