Parissakin projektissa ilmennyt saman tyyppinen oire: Auto sammuksissa megan lämpömittari toimii kuten pitääkin, näyttää oikein eikä heilu, mutta kone käynnissä ja ajossa mittari sekoilee kaasupolkimen/kuormituksen mukaan. Tps ei ole käytössä, ja lämpömittari laskee lähes samaa tahtia kuin mitä kuormitus lisääntyy, eli ennen pitkää menee warmup päälle miten sattuu ajossakin.. Eli onkohan levyllä 5v puolella jokin murhe ja map arvo tekee jotain kautta tepposia..
Toisessa autossa taas oireet muuten aika samoja, mutta lämpömittari sekoilee pahemmin vasta reippaammalla ajolla, ja ahtojen noustessa, tässäkään ei ole tps käytössä, vaan kiihdytysrikastukset hoidetaan rpm based ja liipastaan mapilla..
Kokoonpanot hyvin lähelle samoja megan puolesta, ekassa esimerkissä ms1 v2.2, vag 106b hukkakipinä, 12-1 limppu kampparilla hallilla, moottorina volvo vinokone b19 turbo, noin 200hv (sisäänajossa)
Toisessa esimerkissä ms1 v.2.2, vag 106b puola, 60-2 triggeri hallilla, moottorina opel kasitappi ohc c20ne turbo, noin 400hv
Johdotukset on ihan ajatuksella tehty, anturimaat on tosin lohkossa eikä megalla, mutta näitä kahta autoa lukuunottamatta sillein on vehkeet ennen toimineet..
Haku ei tuottanut tulosta vastaavaan ongelmaan, monia muita lämpömittari murheita kyllä löytyi. Onko kokemuksia tai hyviä veikkauksia?
Ms1v2.2 029y4 lämpömittari sekoilee
Moderator: Masi_K
Re: Ms1v2.2 029y4 lämpömittari sekoilee
Tossa on yksi projekti jo ajossa missä oli samaa vikaa(ja on vieläkin lievempänä). Siinä moottorin lämpömittari nousi kuormituksen mukaan. Pultti pohjassa näytti jotain 5-10 enemmän kuin kaasu ylhäällä.. Sen selvitin pois kun otin ja kuormitin megan maajohtoa virtojen ollessa päällä. Kuormana oli noin 42W mikä on suht lähellä sen mitä 4 korkeaohmista sumua imee 100% dc llä. Kuorman lisätessäni kesken lennon tuli vika esiin heti. Paransin maadoituksen ja enää ei lämpö pomppinut. Mutta silti lämpömittari seilaa samansuuntaisesti edelleen kun ajaa. Tuollaisen parin asteen verran. Ja nimeomaan v2.2. Nykyään purkissa on myös tps ja se ei viipota kyllä oikeastaan yhtään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ms1v2.2 029y4 lämpömittari sekoilee
Juu, ajossa nämäkin on, kavereiden kesä-käyttiksiä, ja korkeaohmiset on noissakin suuttimet. Ja itse asiassa nyt kun tuli muisteltua, niin en näihin kumpaankaan ole itse johtosarjoja tehnytkään, muokannu vaan vanhoja aina tarpeen mukaan.. Elikkäs johtotehtäviin sit vaan, eiköhän se tästä vielä iloks muutu. Kiitoksia tässä vaiheessa 
