Motivaatio löytyi kun Hallin lentokentättä huippunopeutta ajaessani viikko sitten, kone röpelsi ahdoilla oikein kunnolla ja nolotti oikein olla siellä hytissä kun ihmiset katteli.
Eräs suuri ja viisas cosworth escortmies, kyseisessä tilaisuudessa, mainitsi että pirusti viritetty auto ei ole kummoinen kun käyttää vakio moottorinohjausta joka on yhdellä puolalla ja jakajalla

Noh, nyt mega-purkkiin on päästy jo tietokoneella kiini, lukee - kierroksia, MAT:a ja veden lämpöjä, mutta kipinää en siitä saa ulos.
Minulla oli ensin megassa jumpperit suoraan puolan ohjaukseen, mutta kun keksin että minulla on siinä sellainen 4-napainen bosch:n sytytyksen vahvistin välissä, niin tein sitten korttiin modin logiikkaohjattua sytytystä varten. Tein sen vastustyyppisen modin jossa pantiin 4.7K vastuksen läpi 5v puolan ohjain lastuun, jota ledin transistori sitten pätkii. Ymmärrän että kyseinen lastuni ei välttämättä edes toimi kyseisellä modilla, koska en vielä ottanut selvää siitä että se edes yleensä pelaa 5v ohjauksella.
Tieto on kuitenkin tarpeellinen koska kun saan koneen toimimaan kohtalaisesti, niin laitan siihen opelin hukkakipinäpuolan boschin 0227 100 200 lastulla, joka ainakin on logiikka ohjattu.
No asiaan, eli olen sytytys configurointeihin laittanut SINGLE COIL ja ohjaukseen LED's SPARK, triggerinä on 60 - 2 TOOTHED WHEEL, 115° - hampaasta 1. Nyt kun starttaan, niin kierrokset sanovat siihen 200 - 250 rpm paikkeille, mutta ohjaus jännite ei hypi. Ledi palaa, välillä ehkä hiukan sävyä muutellen ja scoopilla sain siitä ohjauslinjasta vain ihan pientä häiriötä. 4.7K vastuksen yli mittasin 4.93V, mutta itse ohjauslinja on kokoajan 0V, eli ledin transistori maadoittaa kokoajan.
Millä saisin sen transistorin sykkimään??