Koneena on 350CID TBI jota ohjaa m2 v3.00 extralla. Seokset säätyy tällä hetkellä map:n avustamana.
Ei kone vielä säädöissä ole, mutta semmoisen ominaisuuden huomasin, että kun painan jarrua niin kone kakoo hetken. Sama kun nostan jarrun niin kakoo hetken. Katselin map-lukemaa ja päättelin sen johtuvan siitä, että jarrutehostin nappaa alipainetta em. tilanteissa. Tilanne normalisoituu jos jarru on ylhäällä tai vaikka jos pidän jarrua pohjassa joten tehostaja itsessään ei vuoda.
Mietin, että saisko tuota korjattua alipainevaraajalla eli purkilla johon menee alipaineletku josta sitä sitten saa tasoittamaan noita alipaine'piikkejä' mitä jarrutehostajan käyttö aiheuttaa.
Vai miten olette tuon homman ratkaisseet? Vai johtuuko koko homma vain siitä, että kone ei ole vielä kunnolla säädöissään?
Aluksi ajelin TPS:n säätämien seosten avulla ja silloin tuota ongelmaa ei ollut joten mega tuon ongelman nyt tuntuisi tekevän. Vaihdon map:n(speed density) ohjaamaksi, kun käsitin, että se olis parempi.
Alipainavaraaja
Moderator: Masi_K
Re: Alipainavaraaja
Ettei tehostin vain vuotaisi ? Normaalisti alipainetehostin ei aiheuta kummosta muutosta käyntiin muutakuin että rpm nousee kun jarrusta polkee alipaineen pois painamalla polinta useasti peräjälkeen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Alipainavaraaja
Map ohjauksella vaikka koko tehostimenletkun repäisisi irti ei pitäisi olla muuta vaikutusta kuin kyseinen kierrosten nousu, ei koneelle ole merkitystä tuleeko ilma kaasuläpästä vaiko jostain muusta. Eli kartoissa täytyy olla ongelma. tps pohjaisena lisäilma aiheuttaisi ongelmia seosta laihentamalla, joten silloin sen enemmän pitäisi käyntihäiritä.
Re: Alipainavaraaja
Ei ole täysin poissuljettu tehostajan vuoto, mutta tuo em. 'kakominen' tapahtuu vain kun polkimen painaa/nostaa eli muutoksesta. Tuolloin huomaa, että alipaine tipahtaa hieman joka sen muutoksen tod.näk. aiheuttaa.
Mutta kuten tuossa tulikin jo arvio niin kartoissa lienee vika. Noobie noiden säätöjen suhteen joten lienevät vielä ihan pielessä.
TPS:n tapauksessa kone meni vain hieman laihalle, mutta silloin ei muuttunut sytytyksenajoitus kuten nyt map:n kanssa puljatessa tekee. Mutta karttoja pitänee rukkailla rankemmalla kädellä vielä muutenkin eli korjataan varsinainen syy eikä seuraus.
Mutta kuten tuossa tulikin jo arvio niin kartoissa lienee vika. Noobie noiden säätöjen suhteen joten lienevät vielä ihan pielessä.
TPS:n tapauksessa kone meni vain hieman laihalle, mutta silloin ei muuttunut sytytyksenajoitus kuten nyt map:n kanssa puljatessa tekee. Mutta karttoja pitänee rukkailla rankemmalla kädellä vielä muutenkin eli korjataan varsinainen syy eikä seuraus.