Missä voisi olla vikaa kun Prosportin laajakaista ohjain väittää megalle että matka-ajossa seokset pyörisi 11 ja 12 kieppeillä? Tuosta jos laihentaa niin alkaa jo paukkumaan imusarjassa ja sytytystulpatkin oli kuin paketista otetut, joten ei tuo kovin rikkaalla voi käydä. Ohjaimen mallia en valitettavasti muista, se oli joku Autotunen "halppis" setti (Prosportin ohjain + Boschin lambda).
Megan asetuksissa on: 0,0V = 10:1 ja 5,0V = 20:1 ja koitin tehdä lambdallekkin free air kalibroinnin, mutta ei auttanut.
Jos pitää lambda vaihtaa niin mikähän mahtaisi olla hyvä ja varmasti toimiva MS2:een?
Prosport laajakaista näyttää liian rikasta seosta
Moderator: Masi_K
Prosport laajakaista näyttää liian rikasta seosta
Something old, something new, something borrowed, something blew.
Re: Prosport laajakaista näyttää liian rikasta seosta
Onko kuitenkin lambdaohjaimen ja megan maadoitus samassa pisteessä ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Prosport laajakaista näyttää liian rikasta seosta
Ei ollut aluksi maadotettu samaan paikkaan, nyt on. Seokset laiheni hieman, nyt näyttää kruisaillessa vähän reilua 12:ta.
Koitin vielä sytkäkarttageneraattorilla tehdä uuden ennakkotaulun. Siihen kun lisäsi koko tauluun 10 astetta ennakkoa niin parani koneen käytös huomattavasti, ei enää tärytä maantiellä ja ryntää paremmin (maantieajon ennakot nousi 25:stä asteesta 34:ään asteeseen). Voiko liian myöhäinen ennakko aiheuttaa imusarjaan paukkumista?
Ajattelin viikonlopun aikana koittaa vanhalla kapeakaista lambdalla mitä mieltä se on pakokaasuista. Jos sekin näyttää rikasta seosta niin sitten kyllä uskon tota laajakaistaa vaikka sytytystulpat näyttäisi miltä.
Koitin vielä sytkäkarttageneraattorilla tehdä uuden ennakkotaulun. Siihen kun lisäsi koko tauluun 10 astetta ennakkoa niin parani koneen käytös huomattavasti, ei enää tärytä maantiellä ja ryntää paremmin (maantieajon ennakot nousi 25:stä asteesta 34:ään asteeseen). Voiko liian myöhäinen ennakko aiheuttaa imusarjaan paukkumista?
Ajattelin viikonlopun aikana koittaa vanhalla kapeakaista lambdalla mitä mieltä se on pakokaasuista. Jos sekin näyttää rikasta seosta niin sitten kyllä uskon tota laajakaistaa vaikka sytytystulpat näyttäisi miltä.

Something old, something new, something borrowed, something blew.
Re: Prosport laajakaista näyttää liian rikasta seosta
Eipä tuosta nykybensasta voi suoraan sanoa että onko seos ollu hyvä vai ei. Ääripäät näkee kyllä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Prosport laajakaista näyttää liian rikasta seosta
Vika taisi löytyä. Bensanpaineensäädin oli omin lupinensa nostanut ruiskutuspaineet 2,5 barista 4 bariin.
Säädin takaisin 2,5 bar ja nyt näyttäisi seokset pysyvän paljon tasaisemmin 14 ja 15 välillä.
Pysyisi nyt edes joku asia vakiona niin saisi jotakin järkeä tähän touhuun.

Pysyisi nyt edes joku asia vakiona niin saisi jotakin järkeä tähän touhuun.

Something old, something new, something borrowed, something blew.