Liian herkkä kaasu

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Squirtllac
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Tue Dec 17, 2013 16:27

Liian herkkä kaasu

Post by Squirtllac »

:shock: Semmoinen ongelma tuon omatekemän TPI-Cadillac ruiskun kanssa että kaasu on aivan liian herkkä.
Läppärunkona 2-läppäinen Holleyn 670cfm istutettuna orkkis imusarjaan .Suuttimet imukanavissa.
Kaasupoljinta ei tarvii painaa kuin 2 milliä niin kierrokset nousee jo ties minne :shock: Tänään kävi
läheltä-piti tilanne kun Cauco meinasi karata konttorilla inssin lapasesta nosturilta pois ajettaessa, renkaat löi sutia ja oli tuuria matkassa ettei rynnännyt seiniä päin.... :mrgreen:
Miten rakentaa kaasuvivusto joka toimisi jouhevasti, sallisi kaasua ronskimmin ilman pelkoa ryntäilystä :roll:
Tätä ongelmaa ei ollut vielä silloin kun Holikan läppärunkoa ohjasi analoginen säädin. TPI-versio MS2 ohjauksella on selvästi kierrosherkempi :wink:
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Liian herkkä kaasu

Post by Masi_K »

Onko se kaasuvaijerin liitos akseliin kuinka logaritminen? Logaritmisuuden raju lisäys vois tuottaa tuloksen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Squirtllac
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Tue Dec 17, 2013 16:27

Re: Liian herkkä kaasu

Post by Squirtllac »

Kaasuläppien avaus hoidetaan vivustolla Amerikan tyyliin. Läppä akselilla lyhyt, ja käyttövipuna aika pitkä lattarauta, joka on saranoitu vivuksi kaasupolkimelle,vipujen välissä säädettävä tanko. Jos läppä akselin vipua pidentäisi niin siitä olisi tottakai
apua, mutta silloin liikerata jää lyhyeksi eikä läpät avaudu kuin 3/4 maksimista. Myös ilmanpuhdistajan kotelo tulee eteen :roll: Kiusallinen vaiva, liikkeellelähtö on täyttä taidetta kun täytyy olla pedaalin kanssa todella
skarppina. Varsinkin kaupunkiajo on haastavaa. Ei voi vaihtaa kuskia vappuna... :evil:
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Liian herkkä kaasu

Post by Masi_K »

Eli ei saa tehtyä säätöjä vähä tuolta ja täältä yhteispelinä ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Liian herkkä kaasu

Post by jake74 »

Masi_K wrote:Eli ei saa tehtyä säätöjä vähä tuolta ja täältä yhteispelinä ?
samaa mietin mä. kaasuvipua muuttaa sen mitä pystyy ja polkimesta loput.
Squirtllac
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Tue Dec 17, 2013 16:27

Re: Liian herkkä kaasu

Post by Squirtllac »

Joo, täytyy vielä keskittyä vipusuhteeseen ajatuksella, harmi vain että putsari on just linjalla. Semmoinen kävi mielessä....epäkeskeinen puolikaaren muotoinen vaijeriohjain läppä akselille, ja siitä vaijerilla käyttövivulle,
saattaisi jopa toimia. Siinähän vipusuhde muuttuisi portaattomasti sen varttikierroksen aikana mitä akseli liikkuu :!: :!:
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Liian herkkä kaasu

Post by Masi_K »

Kyllä. Sellainen epämuodostunut vaijeri ohjain/pidin on tossa vauxhallin kaasuttimessakin. Mopoimman motorin kaasutin kun oli vivustolla..

Tollanen Kuvasta puuttuu kylläkin vaijerin teline mikä tulee tuohon putsarin pulteilla kiinni.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Squirtllac
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Tue Dec 17, 2013 16:27

Re: Liian herkkä kaasu

Post by Squirtllac »

Juurikin tuollaista kaavailin mielessäni, kun löytäisi jostain valmiin ettei tarvis itse väkertää... :mrgreen:
Nerokkaan toimiva ratkaisu :!:
Post Reply