Hukkakipinä http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... 7bf67f0c84
Ja ongelmaa saada sopivaa tuplanjohto/tulppa yhdistelmää
Nyt kingkongin tuplanhatut (vastuksettomat) ja kuparijohtoa, tulpissa R.
Menee kynttilä helpolla pimeeks, latausajat puolalle on oikein etc.
Osa ongelmaa on noi kingkongin tuplanhatut, tulee kierteellä kiinni johtoon mikä "löystyy" lämmetessään kun jodon ulkokuori pehmenee.
ELI onko haittaa jos laittaa kuparinarua (pysyy vastus saman kun erimittasia) ja 5kohm hatut ja siihen vastuksettomat kynttilät, vai sietääkö vaikka laittaa vastustulppa ja vastushattu? Miten muut toteuttanu?
Tulpanjohdot
Moderator: Masi_K
Re: Tulpanjohdot
Laita suosiolla hiilijohtimet jos ohjaimena on MS, niin voit saada autosi käymään puhtaasti korkeille kierroksille saakka.
Re: Tulpanjohdot
Eipä ole ollut mitään ongelmia parempien irtotavara tulpanhattu sekä kuparijohdon kanssa MS kera. Eivät löysty eikä tulppa pimene. Kuvasta päätellen piippu olisi ford mallinen tuossa puolassa eli 4mm tappi? Et jos ei tunnu löytyvän kaupasta suoraan sopivaa. Ni törsää ja osta tarvittava määrä hyvää johtoo ja hyvät suoraan sopivat päät.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Tulpanjohdot
Lisää kysymyksiä tulpanjohdoista.
Käytössä on VAG 032 905 106 - puola(t). Jostain luin, että pitäs käyttää vastuksillisia tulppia(-johtoja?). Missään ei käynyt vaan ilmi, että minkä verran vastusta tulpassa/johdossa tarttis olla. Olen nähnyt puolan päähän liittimiä joissa on 1kOhm vastus ja sit tulpan päähän saa joko vastuksettomia tai 5kOhm vastuksella olevia tulpanliittimiä.
Riittääkö tuo 1kOhm puolan päässä vai pitääkö tulpan päässä olla lisää? Puolan päähän en ole löytänyt vastuksettomia liittimiä.
Finjectorilta katsellut, mutta muitakin paikkoja saa ehdottaa jos tietää hyvän.
Käytössä on VAG 032 905 106 - puola(t). Jostain luin, että pitäs käyttää vastuksillisia tulppia(-johtoja?). Missään ei käynyt vaan ilmi, että minkä verran vastusta tulpassa/johdossa tarttis olla. Olen nähnyt puolan päähän liittimiä joissa on 1kOhm vastus ja sit tulpan päähän saa joko vastuksettomia tai 5kOhm vastuksella olevia tulpanliittimiä.
Riittääkö tuo 1kOhm puolan päässä vai pitääkö tulpan päässä olla lisää? Puolan päähän en ole löytänyt vastuksettomia liittimiä.
Finjectorilta katsellut, mutta muitakin paikkoja saa ehdottaa jos tietää hyvän.
Re: Tulpanjohdot
Oltava vähintään 5kohmia per johto. Eli R tulppa, rautalankajohdot sekä hatut missä on tai ei ole 1kohm vastusta. R tulpissa kun on vastusta tuo vitonen. Finjectorin myymä johto on hyvää.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Tulpanjohdot
Tutkailin, että nuissa käyttämissäni tulpissa (AC Delco CR43TS) olisi noin 5kOhmn vastusta joten voi laittaa vastuksettomat tulpanhatut ja sen 1kOhm puolan hatun, kun siihen en vastuksetonta löytänyt.
Jos tuo 'R-tulppa' nyt tarkoittaa tuota R:ää tuolla tulpan tyyppimerkinnässä.
Jos tuo 'R-tulppa' nyt tarkoittaa tuota R:ää tuolla tulpan tyyppimerkinnässä.