
VR-anturin johdotus ja puola
Moderator: Masi_K
VR-anturin johdotus ja puola
Kasiin menossa mega ja triggeri hoidetaan VR-anturilla. Alla on toteutus kuinka puolat tulee kiinni. Suorin ja siistein veto VR-anturin johdolle tulisi oikean puolimmaisen puolan alta kantta pitkin. Siellä on tilaa muutama sentti (alle 5 noin hatusta heitettynä) puolan pohjaan. Mietin, että ottaakohan se liikaa häiriöitä siitä? Toinen vaihtoehto on vetää se kuvassa oikealla olevan venttiilikannen kautta.


Re: VR-anturin johdotus ja puola
Saattaa kyllä indusoitua signaaliin häiriöitä. Syytä käyttää hyvälaatuista eristettyä kaapelia. Tai sitten ikäväkyllä vietävä anturin johto suoraan anturilta korin suuntaisesti.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: VR-anturin johdotus ja puola
Eristettyä kaapelia on tulossakin. Extra-EFI:ltä hommasin megan ja johtosarjan.
"Tai sitten ikäväkyllä vietävä anturin johto suoraan anturilta korin suuntaisesti."
Hmm? Konehan on pitkittäin joten korin suuntaisesti se menee kun tuohon suuntaan vetää mihin sitä olen laittamassa. Jos nyt ymmärsin 'korinsuuntaisesti' oikein. Alempaa sitä ei oikein voi viedä kun sitten tulee pakosarjat siihen viereen ja voipi ottaa turhaan lämpöä se johto.
"Tai sitten ikäväkyllä vietävä anturin johto suoraan anturilta korin suuntaisesti."
Hmm? Konehan on pitkittäin joten korin suuntaisesti se menee kun tuohon suuntaan vetää mihin sitä olen laittamassa. Jos nyt ymmärsin 'korinsuuntaisesti' oikein. Alempaa sitä ei oikein voi viedä kun sitten tulee pakosarjat siihen viereen ja voipi ottaa turhaan lämpöä se johto.
Re: VR-anturin johdotus ja puola
Jaa. Joku aivopieru tuli näköjään aamulla. Mutta tarkoitin että suoraan sivulle tai alas tms siten että ei lähekkään moottorin päälle ollenkaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: VR-anturin johdotus ja puola
Täytyy katsoa. Voi olla, että pakko jotenkin tuosta koneen päältä vetää. Tulipellin läpivienti on aika justiinsa tuossa koneen takana eikä välttämättä riitä johdossa mitta tehdä kovin suurta mutkaa. Taidan kuitenkin vetää tuosta venttiilikopan päältä että saa hieman kauemmas puolasta.
Re: VR-anturin johdotus ja puola
Tälleen sen nyt vedin. Toivottavasti on tarpeeksi kaukana puolasta.


Re: VR-anturin johdotus ja puola
Kumpikohan on pahempi vetää se anturinjohto puolan alta, vai noiden tulevien tulpanjohtojen vierestä. Itse vetäisin sen suojattuna puolan ali, jos ei johto riitä kauempaa kiertämiseen. Itselläni on vedettynä niin, tosin mulla on puolat kiinnitettynä yhtenäiseen alumiinilevyyn joka toimii maatasona puolien ja johtojen välissä. Kokeilemalla selviää tuleeko häiriöitä.
Re: VR-anturin johdotus ja puola
Nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että olisin voinut vetää tuon johdon metalliputken läpi, jonka olisin kiinnittänyt/maadoittanut kanteen. Sillä olis voinut vetää johdon tuosta puolan ali. Noh, näkee sitten.
Re: VR-anturin johdotus ja puola
Itsellä menee kanssa kampuran hallisignaali 4 sytkäjohdon ali. Toimii hienosti. Sensijaan samassa läjässä kulkee myös clt anturin johto ja siihen indusoituu mukavaa melua.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: VR-anturin johdotus ja puola
Mullahan on CLT tuossa puolien välissä. Saa nähdä ottaako se liikaa häiriötä siinä vai pitääkö kehitellä jotain suojaa johdolle.