Nyt kun on tiedossa tuo extralevyn ontuminen samassa kohtaa kuin peruslevynkin, eli käytettäessä loogisia puolia joiden resistanssi ohjausvirtapiirissä on matala. Tällöin ei extralevy jaksa nostaa jännitettä ylös 5 volttiin ja puola jää latautumatta. Samassa tapauksessahan on peruslevylle tehtävä PNP transistorikyhäelmä. Tämän tekeminen ei todellakaan vaan ole mitenkään järkevää tai mielekästä bykata omaan purkkiin lisälevyn ja johtosarjan väliin.
Eli jos ajatellaan hypoteesisesti että olisi tossa olemassa kuumailmajuottimet sekä vermeet ja kädentaito hoitaa homma himaan. Mitä tarvitsisi takuun ulkopuolella muokkaa levystä ? Trankkuja varmasti vaihtaa ja hyppylankoja lisätä jne. Mutta mitä ja mihin? Tämä kun on vahva hardis bugi levyltä. Se että matalaohmisia suuttimia ei voi ajaa suoraan, menettelee vielä ihan ok.
Msx Puolanohjauksen virrankeston modaus
Moderator: Masi_K
Msx Puolanohjauksen virrankeston modaus
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Msx Puolanohjauksen virrankeston modaus
Tarkoitattanet puolia, joissa sisäinen pääteaste? - mikäli, niin ohjaus 'normi' ylösveto kytkennällä. Puolan päätteen/ohjauksen hilajännite (gate) vs. läpikulkeva virta huomioiden. Yleensä ohjaus vedetään +5VDC tasoon tai ainakin hyvin lähelle, jolloin transistori on täysin johtavassa tilassa.
Matalammalla ohjausjännitteellä tyyppillisesti hilan eristeen ja nielun välille ei muodostu täysin johtavaa kerrosta, jolloin nielulta lähteelle läpikulkeva virta jää matalammaksi, kuin täysin johtavassa tilassa.
kts. esim. nimimerkin 'Harrastaja' suorittamia virtamittauksia Bosch 204 päätteellä.
Matalammalla ohjausjännitteellä tyyppillisesti hilan eristeen ja nielun välille ei muodostu täysin johtavaa kerrosta, jolloin nielulta lähteelle läpikulkeva virta jää matalammaksi, kuin täysin johtavassa tilassa.
kts. esim. nimimerkin 'Harrastaja' suorittamia virtamittauksia Bosch 204 päätteellä.
Re: Msx Puolanohjauksen virrankeston modaus
No siis just sitä lähdin kyselemään että tuntuu typerältä tehdä esim 8zyl tapauksessa 8x ulkonen kytkentä vielä lisää extralevyllä olevan tilalle/perään? Kyseessä nimenomaan sisäisellä päätteellä olevat puolat. Esim nämä vw cop tai vaikkapa hyvinkin yleinen volkkarin 2x2 puola jossa pääteaste. COP ssa uudemmat ja räväkämmät omaa jotain 500ohm tai alle resistanssin ohjauspinnin ja maan välillä. Se on liian matala perus ledikytkennälle sekä extralevyn valmiille sytkälähdöille.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Msx Puolanohjauksen virrankeston modaus
Skooppaa se ohjaussignaali. Nouseeko riittävän suureen jännitetasoon ja onko nouseva reuna ok vaiko laiskasti nouseva/'pyöristynyt'.
Re: Msx Puolanohjauksen virrankeston modaus
Skooppasin aiemmin ledikytkennän ja se muistaakseni oli ihan terävällä nousevalla reunalla, mutta taso oli vain 2.5V tms. Extralevyn mittaamiseen menee vielä kuukaus pari.Benkku wrote:Skooppaa se ohjaussignaali. Nouseeko riittävän suureen jännitetasoon ja onko nouseva reuna ok vaiko laiskasti nouseva/'pyöristynyt'.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Msx Puolanohjauksen virrankeston modaus
Höh. Saattaa olla että mun kohdalla topicin mittaus ja skooppaus jää tekemättä. Puolat ovat projektissa 034 ja niissä ohjaus signaalin ja ohjaus signaalimaan välistä mitattuna on 10k.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII