Elikäs, autosta löytyy PLX laajakaista lambda, ongelmana on että kun auto käy niin mittari näyttää 8.8.8, eikä mittarin pallot näytä mitään? Mutta Megatunelle tulee AFR tietoa, eli Megatune ilmoittaa mutta PLX:n mittari ei mitää.
Virrat kun lyö päälle niin pienet pallot mittarin ulkokehällä kiertää edestakasin. Eli missä vika? Onko mitään tehtävissä? Rikkikö vaiko asentajassa vika?
ja en löytäny ohjeita kytkemiselle, ainakaan suomenkielisiä ja en kieli miehiä ole niiiiiiin siksi tänne kirjotan! eli kuuluuko se signaali piuha kytkeä WB vai NB liittimeen? Eli megasquirt löytyy eli mihin kohtaan se signaali laitetaan? onko oikein, nyt mulla on se WB:ssä?
teg wrote:Oletko kysynyt laitteen jälleenmyyjältä ohjeita kytkemiseen?
En ole. Ostin kaverilta "ajosta" pois, eli täysin toimiva on ollut jossain Nissanin oman ohjelman kanssa, mutta ei skulaa tuossa. Pitänee varmaan ottaa hevosvoima.comiin yhteyttä ja kysyä neuvoa, parhaiten kyllä sieltä selviäisi!
Ilmeisesti mittarin urosplugi tulisi kytkeä laajakaistan "TX"-reikään. Naarasplugi jätetään kytkemättä ja laajakaistan "RX"-reikään tulisi terminointijumpperi. Eli jos nuo mittarin plugit on olleet toisiinsa kytkettyinä, niin vika lienee siinä.
ArttuH wrote:Ilmeisesti mittarin urosplugi tulisi kytkeä laajakaistan "TX"-reikään. Naarasplugi jätetään kytkemättä ja laajakaistan "RX"-reikään tulisi terminointijumpperi. Eli jos nuo mittarin plugit on olleet toisiinsa kytkettyinä, niin vika lienee siinä.
viagratabu wrote:
Arttu, kaiken muun tajusin mutta tuota terminointijumpperia? Kokeilen seuraavaksi ottaa ne piuhat irti ja laitan uroksen TX-reikään.
No, en minäkään siitä tiedä sen enempää, se vain mainittiin noissa käyttöohjeissa. Oletettavasti joku liittimeen tökättävä pulikka, mikä yhdistää linjat tai jotain vastaavaa. Eli mikäli sait kaiken olennaisen paketin mukana sinulla pitäisi olla sellainen.
viagratabu wrote:
Arttu, kaiken muun tajusin mutta tuota terminointijumpperia? Kokeilen seuraavaksi ottaa ne piuhat irti ja laitan uroksen TX-reikään.
No, en minäkään siitä tiedä sen enempää, se vain mainittiin noissa käyttöohjeissa. Oletettavasti joku liittimeen tökättävä pulikka, mikä yhdistää linjat tai jotain vastaavaa. Eli mikäli sait kaiken olennaisen paketin mukana sinulla pitäisi olla sellainen.
No katson paremmin ku pääsen auton kimppuun. Pieni n.10cm johdon pätkä siinä on mukana, liekö sitä tarkoittaa, kummatkin urospäisiä!
Eli, ongelma ratkaistu. Mittarilta tuleva urosplugi modulin TX-reikään. Näin kun teki niin mittari näytti lambda-arvoa. Tämä taas saatiin sillä korjattua, että otettiin boksin maadoitus pois. Johan alko skulaan VIKA SIIS ASENTAJASSA JA HUONOSSA LONTOON KIELEN OSAAMISESSA!
Mikähän ihme omaan plx:ään on iskenyt? Eli, laittaa virrat päälle, niin mäyttää sen alkutekin joskus, tai voi olla osittain puuroa tai kokonaan puuroa se teksti, sittenkun pitäisi näyttää afr arvoa ei näytä. Ei ole edes ollut kuin hetken aikaa käytössä ja uutena ostettu... alkoi jo tekrmään tuota syystalvella, kun autoo rakentelin ja virrat kävi paljon pois päällä. Silloinkin jo joskus alkoi puuroutumaan, mutta alkoi näyttää normaalia kun käytti virrat pois päältä ja takaisin...
Ja ne pallukat näyttää oikein...
Term jumperin poisto→ takaisinlsitto aiheutti sen nyt aamulla että koko mittari pimeni..
Harmillista vaan, että ei taida olla kaikkia lappuja ja pussukoita tallella... Laput kai on, mutta niissä kengän kuvioita. Futureziltä tilattu. Aiheuttaakohan tuon mittari vai ohjainboksi? "Takuuseen" ei varmaan mene..
Eiköhän mittarissa vika. Löytyy varmaan kuitti Futurezista, jos tiedät suunnilleen koska ostit, tietämättä mikä järjestelmä käytössä heillä.
En muista minkä osan tuttu vaihtoi.