Epävakaa megatune
Moderator: Masi_K
Epävakaa megatune
Megatune 225b514 On aika äärettömän epävakaa. Ei tarvitse mennä kuin realtime displayhyn, niin jo 7/10 kerrasta kaatuu. Codebase & outputs function valikko on se vihoviimeinen. Sielläkun muuttaa jotain, niin jo sekoo koko megan koodi. Ei siinä muuta, kuin käytän pelkkää bensaa ja on vähän perseestä että fidle/spark sekä fan/output vilkkuu alareunassa.
Läppäri on IBM jotain. 300mhz P2
128mb ram
win2000 FI
PS. Pitäsikö piruuttaan kokeilla vaihtaa kieli englanniksi ja pisteiden tilalle pilkku ?
Läppäri on IBM jotain. 300mhz P2
128mb ram
win2000 FI
PS. Pitäsikö piruuttaan kokeilla vaihtaa kieli englanniksi ja pisteiden tilalle pilkku ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Epävakaa megatune
Masi_K wrote: PS. Pitäsikö piruuttaan kokeilla vaihtaa kieli englanniksi ja pisteiden tilalle pilkku ?
kokeile ihmeessä, ainakin ennenkuin ryntäät kauppaan uutta läppäriä ostaan!
Ainakin Logviewer (tai joku noista softista...) vaati desimaalierottimeksi pisteen. Ameriikan poikien jekkuja...
-k
Siis hä tä ? Imutin netistä 225b514 megatunen ja laitteessa on 024s9 koodi. Koodin ini filu on kopioitu megatunen hakemistoon. Sekä asetuksista laitettu UNset ms_I ja SET msns_extra. Vai pitääkö se inifilu kopioida moneenkin hakemistoon ? Nyt se on megatunen puolella. Pitääkö myös car1 puolelle ?Jankos wrote:Megatune ja squirttisofta on eri versiot. Eli konffaa oikealla inillä se megatune...
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Oolrait. Mut nyt ei oikeen löydä tota 555 versioo??JTbo wrote:Nimenomaan sinne car1 hakemistoon se pitäisi kopsailla, sellaista täältä lueskelin.
Kannattaa myös kokeilla se 225b555, siinä oli joitain bugeja korjailtu.
Edit: Löytyhäse..
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Me kokeiltiin tässä 225b615 tunea ja 024s9 koodia. Mut se "kaatu" siinä kiihdytys rikastus valikossa aina(pelkkä klikkaaminen). Ei saatu pelaamaan sitä millään, joten piti palata vanhempaan MT versioon. Kerkesin hatusta arpoa esim kylmäkäynnin priming pulssit jotka tallensin ruiskuun ja vanhemmassa sitä säätöä ei ollut, eli ne varmaan jäi voimaan..?
Vanhemmalla ei voi säätää niitä..
Mitä kautta siihen voi tuoda vanhat kartat(.msq), ku herjasi vanhaa karttaa avatessa että se on tehty eri extra versiolla kuin nykyinen on(extran signature)?
Sytkäpuolen asetukset ja kartta kyllä tuli, ku edellisen herjan hyväksyi ok:lla, mut bensa puolen asetukset ja kartta oli ihan sekaisin.

Mitä kautta siihen voi tuoda vanhat kartat(.msq), ku herjasi vanhaa karttaa avatessa että se on tehty eri extra versiolla kuin nykyinen on(extran signature)?
Sytkäpuolen asetukset ja kartta kyllä tuli, ku edellisen herjan hyväksyi ok:lla, mut bensa puolen asetukset ja kartta oli ihan sekaisin.
Keskimoottori putkis Toyota 4a-gte moottorilla
(MS+Edis-4)
(MS+Edis-4)
596 versio ei ole kaatunut minulla koskaan. Joskus vanhemmissa verioissa piti painaa alt-nappia että uusi ruutu aukesi klikkauksen jälkeen, joku microsoftin kirjastossa oleva bugi tekijän mukaan. Joskus uutta koodia säätäessä kun uuden ominaisuuden säätöarvot on täyttä potaskaa, 'tune heittää kymmenkunta virheilmoitusta tyyliin ERROR must be <-3 tms. Mutta ei sen kummempia. Hyvin toimii muuten. Älkää koittako 025 sarjan koodeja 596 versiota vahemmalla megatunella. 024 sarja ja sitä vanhemmat toimii 417 versiota uudemmilla. Väärällä INI filellä saa softan korruptoituneeksi saman tien.
Usein ongelmia seuraa jos lataa vanhan setupin uuteen koodiin, varsinkin jos on siirtynyt tosi vanhasta koodista näihin 024 tai 025 sarjan koodeihin. Extra-koodin mukana tulee nykyään default setup, joka kannattaa tuupata ensimmäisenä sisään niin ei ainakan setup ole kuralla.
Usein ongelmia seuraa jos lataa vanhan setupin uuteen koodiin, varsinkin jos on siirtynyt tosi vanhasta koodista näihin 024 tai 025 sarjan koodeihin. Extra-koodin mukana tulee nykyään default setup, joka kannattaa tuupata ensimmäisenä sisään niin ei ainakan setup ole kuralla.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Re: Epävakaa megatune
Vai jekkuja...Kimmo's wrote:Masi_K wrote: PS. Pitäsikö piruuttaan kokeilla vaihtaa kieli englanniksi ja pisteiden tilalle pilkku ?
kokeile ihmeessä, ainakin ennenkuin ryntäät kauppaan uutta läppäriä ostaan!
Ainakin Logviewer (tai joku noista softista...) vaati desimaalierottimeksi pisteen. Ameriikan poikien jekkuja...
-k
Kyllä kyseessä on ennemminkin tyypillinen 'pölöily' ohjelmistokehityksessä eli ei ole tiedetty (eikä osattu selvittää/lukea) miten asiat pitäisi tehdä, jotta tulisivat kerralla oikein tehdyiksi.
http://www.microsoft.com/globaldev/getw ... _nmbr.mspx
Homma on/olisi vieläpä yksinkertainen, GetNumberFormat tai GetLocaleInfo Win32 API funktio kutsulla selviäisi mm. desimaalierotin.
Voi VIDEO ! Ei toimi vieläkään. Onkohan lankussa nyt jotain vikaa tai sitten ei vaan toimi tolla läppärillä. Enää en viittis irroittaa ruuttaa autostakaan, jotta vois kotikoneella kokeilla. Annettava siis vain valojen vilkkua ja koodin ihmetellä. 

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Turtanan levy on kyseessä. Kyllä kone muute toimii. Toistaseksi. Mutta häiritsee hieman tuollaiset ylimääräiset vilkkumiset. Eikä uskalla hirveästi mennä valikoihinkaan.. JOs jotain aikoo muuttaa, niin ekaks vaan tallentaa megatunessa asetukset ja sitten muuttaa. Jos ei toimi, niin tuuppaa uudestaan koodin ja tunella asetukset perään. Ei saisi olla näin..JesseT wrote:Sanoisin että tuo villkuminen ei ole mikään bugi vaan riippuu miten kyseiset pinnit on konffattu. Kaatumiset sitten erikseen.
Onko olemassa toista softaa, mikä ymmärtää extrakoodin päälle ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
HAH, on niin vahvasti, ettei ees suostu käynnistymäänJTbo wrote:Megatunix ymmärtää jotain, mutta on vielä kehityksen alla hyvinkin vahvasti.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Todennäköisesti jäi asentamatta tuo Glade/GTK+ palikka, jota tuo ohjelma tarvitsee. http://gladewin32.sourceforge.net/Masi_K wrote:HAH, on niin vahvasti, ettei ees suostu käynnistymäänJTbo wrote:Megatunix ymmärtää jotain, mutta on vielä kehityksen alla hyvinkin vahvasti.Puuttuu kokoajan .dll filuja. Eikä niitä tuu edes paketissa mukana. Näin siis kotikoneella.
Tarvitset siis asentaa vielä tämän:
http://gladewin32.sourceforge.net/modul ... tit&lid=84
Omassa pöytäkoneessa tuo Megatunix kaatuu lähes aina kun sen sammuttaa, mutta muuten on alkanut pelaamaan jo aika hyvin.
Ajattelin tänään testata kuinka omassa kärryssä tuolla säätäminen onnistuu.
Käyttöliittymä miellyttää omaa silmää enemmän kuin Megatunen hieman sekava valikkometsä.
Volvo 360GL -88

Virheilmoitus:
The procedure entry point gdk_color_get_type could not be located in the dynamic link library libgdk-win32-2.0-0.dll
Käyttis kuvien perusteella miellytti kanssa enemmän silmää. Muuten tuntuu aika sanonko miltä..
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Laitoin nyt ensimmäistä kertaa tuon kannettavaan, muuten toimii hyvin, mutta kannettava on vähän hidas tuolle (366Mhz Cele), jotain ihme herjaa sinne dosboxiin tuli jatkuvalla syötöllä ja com portti kun on com2, niin se piti käsin laittaa config tiedostossa kohdalleen.
Tuossa on kuitenkin reaaliaikainen loginnäytin, eli piirtä ruudulle käppyrää, tuolla voi tiedostostakin selailla logeja käppyröiksi ilman mitään maamuutoksia.
Totta kylläkin on, että ohjelma ei ole vielä lähellekkään valmis ja ongelmia on luvassa. Ohjelman kehittäjä on hyvin avulias, mutta englanniksihan sinne pitää viestitellä.
Toivottavasti joskus bugit saadaan korjattua
Linuxia jos käyttää, niin tuo Megatunix on oikeastaan ainoa vaihtoehto, siitä en tiedä pelaako sillä puolen sitten paremmin, tämä windows versiohan on ilmeisesti myöhemmin otettu mukaan kuvioon, alunperin taisi olla Linuxille ainoastaan suunniteltu?
Tuossa on kuitenkin reaaliaikainen loginnäytin, eli piirtä ruudulle käppyrää, tuolla voi tiedostostakin selailla logeja käppyröiksi ilman mitään maamuutoksia.
Totta kylläkin on, että ohjelma ei ole vielä lähellekkään valmis ja ongelmia on luvassa. Ohjelman kehittäjä on hyvin avulias, mutta englanniksihan sinne pitää viestitellä.
Toivottavasti joskus bugit saadaan korjattua

Linuxia jos käyttää, niin tuo Megatunix on oikeastaan ainoa vaihtoehto, siitä en tiedä pelaako sillä puolen sitten paremmin, tämä windows versiohan on ilmeisesti myöhemmin otettu mukaan kuvioon, alunperin taisi olla Linuxille ainoastaan suunniteltu?
Volvo 360GL -88
Laitoin kanssa itelleni kannettavaan sen. Vähän kankeasti juu toimii (300mhz) ja lisäksi sekoaa poistuttaessa. Mutta, kun päivitin megan koodin 25v ksi, niin ainoa vaihtoehto mulla oli käyttää tunixia.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Ei vaan tajua vieläkään että mitä mun pitää tehä jotta saisin fuel only? codebase valikosta kaikki squirt tekstit "piiloon". Tadaa, koodi kuralle! Lisäksi tuntuu että kaikki tiedot eivät mene laatikkoon sisälle. Tämä tosin mutua.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Olen koittanut tunixilla myös. Siitä tais mennä kanssa sekaisin. Ajeltiin tänään noin kymmenisen kilometriä sekalaista ajoa. Se megatunen kartta on aika sekava verrattuna tunixin. Millä napilla muute tunixin 3D viewissä voi karttaa korottaa/laskea ? Tunessahan se on ctrl + ylös ja alas.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
%¤&#¤/)%#=¤/%"#!(=¤)0+ Megatune !
#group LAMBDA_SENSOR "Lambda Sensor Type"
#unset NARROW_BAND_EGO "Narrowband Sensor"
#unset WB_1_0_LINEAR "Wideband in NB Emulator Mode, 0-1v 1.5:0.5 Lambda"
#unset AEM_LINEAR "AEM Gauge AEM-30-42xx"
#unset AEM_NON_LINEAR "AEM UEGO Controller AEM-30-230x"
#unset DIYWB_NON_LINEAR "DIY-WB or Tech Edge non-linear output"
#unset DYNOJET_LINEAR "DynoJet Wideband Commander"
#set TECHEDGE_LINEAR "Tech Edge sensor giving 0-5V 9-19:1 AFR"
#unset INNOVATE_1_2_LINEAR "Innovate sensor giving 1-2V 10-20:1 AFR"
#unset INNOVATE_0_5_LINEAR "Innovate, PLX 0-5V 10-20:1 AFR"
#unset ZEITRONIX_NON_LINEAR "Zeitronix Non-linear WB"
#unset WB_UNKNOWN "Wideband sensor but none of the above types"
#endgroup
Mitä olen tehnyt väärin ?
Tarttis laittaa TEn lineaarinen output ohjaamaan megaa. Vaikee on laittaa, kun megatune inisee käynnistettäessä että "laita o2 asetukset kuntoon" eikä käynnisty. On ihan sama, että mitä muuta kuin kapeakaistan laittaa tuohon.
HJELP !
#group LAMBDA_SENSOR "Lambda Sensor Type"
#unset NARROW_BAND_EGO "Narrowband Sensor"
#unset WB_1_0_LINEAR "Wideband in NB Emulator Mode, 0-1v 1.5:0.5 Lambda"
#unset AEM_LINEAR "AEM Gauge AEM-30-42xx"
#unset AEM_NON_LINEAR "AEM UEGO Controller AEM-30-230x"
#unset DIYWB_NON_LINEAR "DIY-WB or Tech Edge non-linear output"
#unset DYNOJET_LINEAR "DynoJet Wideband Commander"
#set TECHEDGE_LINEAR "Tech Edge sensor giving 0-5V 9-19:1 AFR"
#unset INNOVATE_1_2_LINEAR "Innovate sensor giving 1-2V 10-20:1 AFR"
#unset INNOVATE_0_5_LINEAR "Innovate, PLX 0-5V 10-20:1 AFR"
#unset ZEITRONIX_NON_LINEAR "Zeitronix Non-linear WB"
#unset WB_UNKNOWN "Wideband sensor but none of the above types"
#endgroup
Mitä olen tehnyt väärin ?
Tarttis laittaa TEn lineaarinen output ohjaamaan megaa. Vaikee on laittaa, kun megatune inisee käynnistettäessä että "laita o2 asetukset kuntoon" eikä käynnisty. On ihan sama, että mitä muuta kuin kapeakaistan laittaa tuohon.
HJELP !
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII