Anti-Lag MS 2

Megasquirt II spesifiset jutut

Moderator: Masi_K

Post Reply
maxi
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Wed Sep 25, 2013 9:35

Anti-Lag MS 2

Post by maxi »

Onko kukaan saanut MS2 :ssa toimimaan Anti-lag toimintoa ja jos on niin millä tavalla on toteutettu?
petski3
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 114
Joined: Sun Jul 02, 2006 14:41
Location: Pori

Re: Anti-Lag MS 2

Post by petski3 »

Googleta "Baldurs antilag code". Sillä löytyy juttua ms2 antilagista. En ole itse vielä koittanut, mutta jossain kohtaa tarvii testata.
Teme123
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Sun Sep 07, 2014 19:15

Re: Anti-Lag MS 2

Post by Teme123 »

Moro
Tarkoitatko Launch / flatshift vai anti lag toimintoa ?
Isellä on lähtö rajoitin ja täyskaasu vaihto rajoitin käytössä

Tässä ovat omat asetuksekseni
https://www.dropbox.com/s/ni0s4g77izwis ... h.JPG?dl=0

Anti lag voi ilmeisesti helposti hävittää turbon siivet jos on väärin säädetty, mutta voiko toi launch/flatshift vahingoittaa turboa ?
Itsellä ei antilag käytössä ainakaan vielä :)
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Anti-Lag MS 2

Post by Masi_K »

Launch tomii samalla periaatteella kuin paukku eli sytyttämällä kama pakoputkessa. Idea on siis ihan sama kuin paukussa, mutta näissä tilanteissa kaasuläppä on selällään ja ilma virtaa sitä reittiä pitkin koneeseen.

Flatshift sensijaan on vain perin äkäinen kierrosten rajaaja.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Rasseli
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Dec 16, 2014 20:16
Location: Kokkola
Contact:

Re: Anti-Lag MS 2

Post by Rasseli »

Mulla on toteutettuna tuon launcin lisäks semmonen pikku patentti, et päästän bypassin rojut pakosarjaan. Ahdin pääsee siis vaihtotilanteessa vapaasti pyörimään, eikä ala sakkaamaan. Turha niitä hyviä paineita on ulkoilmaan heittää.
Vaatii tarpeeksi kireän jousen, ettei vedä pienellä alipainealueella, sekä takaiskuventtiilin ettei ala toimimaan EGR:nä :)
Eihän tuo nyt mikään kunnon antilagi ole, mutta huomaa kyllä eron vaihdoissa. Huonona puolena, että nostaa launcin ja flatshiftin kans pakopaineita, ahdot hieman karkailee ja pakosarjat hehkuvat mansikkana kun vähän enemmän innostuu, vaihtotilanteissa ampuu vähän liian tujua ketunhäntää.
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Anti-Lag MS 2

Post by Suiza »

Tuommonen juttu on itsellänikin pyöriny mielessä ties kuinka kauan, ja nyt kun on joku tuota jopa kokeillut ja kehuu toimivaksi niin senhän vois itsekin pistää to doo - listalle.

Minkälainen dumppi sulla on käytössä ja mistä olet tarpeeksi ison takaiskuventtilin löytänyt tuohon? :)

Et viitsisi kuvalla havainnollistaa vähän tuota patenttia. :lol:
Rasseli
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Dec 16, 2014 20:16
Location: Kokkola
Contact:

Re: Anti-Lag MS 2

Post by Rasseli »

Tuossa olisi kuva:
Image
Joutuu näköjään valitseen view image et näyttää isona.

Tuo bypassi on noita epmanin halpoja rojuja.
Bypassissä on tuplajouset, sen toiminta oli helpoin testata semmosella kukkopillillä joka huutaa ku päästää ilmat pihalle. Kun jousikireys on sopiva niin heitin kukkopillin mäkeen ja yhdistin letkuihin.
Tuo takaiskuventtiili on ETRA:lta. Makso muistaakseni 20€ ja sisähalkasija tais olla jotain 20mm luokkaa.
Tuo loppuputki pakosarjaan on hivenen liian pientä. Loppuputki on hitsattu pakovirtausten suuntaisesti ampumaan mahd suoraan ahtimelle päin.
Tuo releiden lähellä oleva klöntti on 3 tie alipaineohjaus jostain olisko Opel Omega 2.6 Dual RAM:ista. Kun kabiinissa oleva katkasija on pois, niin bypassille ohjataan vain ahtimelta tuleva ahtopaine. Painaa siis ahdoilla vastaan ja estää bypassin aukeamisen. Kun katkasija on taas päällä niin ohjaus muuttuukin imusarjalta kehittäen myös alipaineen ja näin bypass ampuu rojut pakosarjaan.

En lähde kehumaan että tuo mikään huippu olis, kun ainahan noissa mäntä bypasseissa on tuo toimintavarmuus vähän epävarmaa eikä koskaan tiedä milloin siellä jää mäntä jumiin yms. Ainakin toistaiseksi omissa testeissä pelittänyt.
Testasin tuon tilalla myös EGR venttiiliä, mutta siinä oli ongelmana taas liian herkkä aukeaminen, eikä saanut säädettyä. Aukesi paikoittain jopa tasakaasullakin.
Post Reply