Lada 1200L -89 1.5 Turbo

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
ziguli
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Sun Mar 18, 2012 14:38

Lada 1200L -89 1.5 Turbo

Post by ziguli »

Nyt olis lada kunnossa ja toimii ihan hyvin.

- Lohko 2105 hoonattu rengastettu ja laakeroitu.
- Venäläiset takomännät.
- Nivan kiertokanget uivalla männäntapilla.
- Aito MS1 v2.2 + 029y4.
- Ladan 60-2 triggeripyörä kampuralla vr-anturilla.
- Vag hukkakipinä puola.
- Bosch 440cc greentop suuttimet.
- Opel omegan imusarja ladan laipoilla.
- Innovaten mtx-l laajakaista.
- Walbro 255l bensapumppu.
- Bensanpaineen säädin (3,5bar paineet).
- Holset he221w ahdin (1,5bar ahdot).
- Pro turbon välijäähy.
- 2,5" putkisto yhdellä vaimentimella alusta loppuun.
- Avarreltu kansi. Kuplan rosteriventtiilit.
- Hiottu nokka. 290 asteinen 12mm nostolla.
- Akku takaluukussa.
- 4-lapanen sintterilevy + 30% jäykempi asetelma.
- Kevennetty vauhtipyörä.
- Torsen lukkoperä+perän laakerit vaihdettu.
- Uudet Kyb kaasuiskarit joka nurkkaan+saabin vahvistetut takajouset edessä ja saab etujouset takana.
- Kaikki jarruosat uusittu.
- Jarruputket edestä taakse + polttoainelinjat
- Ym ym..

-Penkitetty 0.8bar ahtopaineilla 166hv/246nm

-Kori läpikäyty ja maalattu -09. Alusta hitsattu ja massattu.
Last edited by ziguli on Mon Sep 03, 2012 18:10, edited 1 time in total.
Viatmies
Megasquirt aloittelija
Posts: 16
Joined: Sun Feb 12, 2006 19:32

Re: Lada 1200L -89 1.5 Turbo

Post by Viatmies »

Kuvat olis kivat. Venäläiset takomännät kuulostaa eksoottiselta... Kun kaikki tehrään kiinassa nykyään.
ziguli
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Sun Mar 18, 2012 14:38

Re: Lada 1200L -89 1.5 Turbo

Post by ziguli »

http://romu.kuvat.fi/kuvat/Ahtolasse/

Tuolla jotain kuvia.

Venäläiset takomännät venäläiseen autoon on hyvä yhdistelmä :D
ziguli
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Sun Mar 18, 2012 14:38

Re: Lada 1200L -89 1.5 Turbo

Post by ziguli »

Tänään penkitetty 166hv ja 240nm ladasta. Hyvin toimi eikä nakutellut. Ennakkoa kärsi 26 astetta 0,8bar ahdoilla hyvin. Ahdin vaan on aika pieni (switzer s1bg) ja siitä alkaa päittäislaakerit olee loppu niin se vaihtuu isompaan :twisted:
ziguli
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Sun Mar 18, 2012 14:38

Re: Lada 1200L -89 1.5 Turbo

Post by ziguli »

Päivitellääs vähän projektia. Eli tällä hetkellä holset he221w paikas ja 1,5bar ahdot. Penkitetty 250hv ja 360nm. Vakio venttiilijouset seuraavaks vaihtoon kun tehot laski 4500rpm jälkeen aika nopeesti. Ilmeisesti jää imuvenat "leijumaan" ja siitä johtuu.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Lada 1200L -89 1.5 Turbo

Post by kamski »

Olisi kivaa jos kuvat näkyisi.
Jäykempi venan jouset vähentää tehoa mutta eipä sillä väliä jos tule paljon tehoa tilalle?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
ziguli
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Sun Mar 18, 2012 14:38

Re: Lada 1200L -89 1.5 Turbo

Post by ziguli »

Joo kyllä niillä jäykemmillä venajousilla oli vaikutusta. Nyt sama 250hv mutta 400nm ja vetoalue 3x pidempi kuin ennen. Alkaa aikaisemmin ja vetää pidemmälle :)
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Lada 1200L -89 1.5 Turbo

Post by kamski »

Nyt kun tietäis johtuiko leijuminen enemmän imupuolella tai pakopuolella -pakopainetta. :)
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Post Reply