Käytössäni on:
Primary Fuel Load: Alpha N
Secondary Fuel Load: Speed Density
Multiply MAP: Multiply
AFR table load: Use primary load (Algorithm)
Miten saan AFR-kartan MAP-vetoiseksi? Kytkenkö tuohon AFR table load = MAP?
Pitäisikö tämä muutos näkyä jos uudella tunella katselee vanhoja logeja ts. pitäisikö aktiivinen solu liikkua eri tavalla AFR-kartassa?
Laite on turboahdettu moottoripyörä, jossa on läppärungot.
Alpha-N + Multiple MAP: Miten AFR-kartta SD-pohjaiseksi?
Moderator: Masi_K
Alpha-N + Multiple MAP: Miten AFR-kartta SD-pohjaiseksi?
ATdriveboard MS3 / M&W Pro 12 / 4 x CBR COP / 4 x 630cc Deka bensa / 4 x 63ml + 1 x 42ml vesi/metanoli / TD05HR-16G-10,5
Re: Alpha-N + Multiple MAP: Miten AFR-kartta SD-pohjaiseksi?
Noniin.
Megalogviewerissa voi AFR-kartan y-akselilla painaa hiiren oikeaa nappia ja asettaa päälle "Y-axis override". Kun avautuvaan kenttään kirjoittaa "MAP", alkaa aktiivinen solu AFR-kartassa seurata MAP-arvoa.
Ohjelma ilmoittaa tallentavansa tunen, mutta jää täysin epäselväksi, että onko muutos jatkossakin voimassa. Pitää testailla eri tietokoneissa tuota tunea ja logia niin näkee aiheutuiko muutos.
"AFR table load: MAP" en ole vielä testannut.
Megalogviewerissa voi AFR-kartan y-akselilla painaa hiiren oikeaa nappia ja asettaa päälle "Y-axis override". Kun avautuvaan kenttään kirjoittaa "MAP", alkaa aktiivinen solu AFR-kartassa seurata MAP-arvoa.
Ohjelma ilmoittaa tallentavansa tunen, mutta jää täysin epäselväksi, että onko muutos jatkossakin voimassa. Pitää testailla eri tietokoneissa tuota tunea ja logia niin näkee aiheutuiko muutos.
"AFR table load: MAP" en ole vielä testannut.
ATdriveboard MS3 / M&W Pro 12 / 4 x CBR COP / 4 x 630cc Deka bensa / 4 x 63ml + 1 x 42ml vesi/metanoli / TD05HR-16G-10,5
Re: Alpha-N + Multiple MAP: Miten AFR-kartta SD-pohjaiseksi?
Secondary Load tai MAP.
ps. Stokiometrinen AFR on joko 14.13 (95E10) tai 14.41 (98E5).
ps. Stokiometrinen AFR on joko 14.13 (95E10) tai 14.41 (98E5).
Re: Alpha-N + Multiple MAP: Miten AFR-kartta SD-pohjaiseksi?
Tuossa "AFR table load:" kentässä ei ole sellaista arvoa kuin "Secondary load".
Asetin tuohon nyt arvoksi MAP ja viimeisen koeajon perusteella MLV:ssä aktiivinen solu seuraa nyt MAP-arvon mukaan. En ole kuitenkaan selvillä vaikuttiko tähän MLV:ssä vai Tunerstudiossa tehty muutos ja mikä ero/samanlaisuus niiden välillä vallitsee.
Mistä olet saanut tietosi tuosta stoikiometrisesta seoksesta? Tuo 14.7 on oletuksena tuossa.
Asetin tuohon nyt arvoksi MAP ja viimeisen koeajon perusteella MLV:ssä aktiivinen solu seuraa nyt MAP-arvon mukaan. En ole kuitenkaan selvillä vaikuttiko tähän MLV:ssä vai Tunerstudiossa tehty muutos ja mikä ero/samanlaisuus niiden välillä vallitsee.
Mistä olet saanut tietosi tuosta stoikiometrisesta seoksesta? Tuo 14.7 on oletuksena tuossa.
ATdriveboard MS3 / M&W Pro 12 / 4 x CBR COP / 4 x 630cc Deka bensa / 4 x 63ml + 1 x 42ml vesi/metanoli / TD05HR-16G-10,5
Re: Alpha-N + Multiple MAP: Miten AFR-kartta SD-pohjaiseksi?
Sen voipi arvioida jos tietää etanolin määrän, etanolin kemiallisen kaavan ja tekemällä oletuksenmr clock wrote:
Mistä olet saanut tietosi tuosta stoikiometrisesta seoksesta? Tuo 14.7 on oletuksena tuossa.
että kaikki vety palaa vedeksi ja kaikki hiili hiilidioksidiksi.
No real power, just turboshit!
Re: Alpha-N + Multiple MAP: Miten AFR-kartta SD-pohjaiseksi?
14.69 on etanolia sisältämättömän bensiinin stokiometrinen seossuhde, nykyäänhän bensiineissä on etanolia, 95E10 laadussa lähellä 10% ja 98E5 laadussa lähellä5%.
Jos stokiometrisen seossuhteen arvoa haluaa säätää lähemmäksi oikeaa niin 14.1 tai 14.4.
Jos stokiometrisen seossuhteen arvoa haluaa säätää lähemmäksi oikeaa niin 14.1 tai 14.4.
Re: Alpha-N + Multiple MAP: Miten AFR-kartta SD-pohjaiseksi?
Kannattaa ottaa lambda-arvot käyttöön niin ei tarvitse miettiä noita AFR arvoja ja mitä polttoainetta on tankissa.
Re: Alpha-N + Multiple MAP: Miten AFR-kartta SD-pohjaiseksi?
Seossuhteen kanssa ei nyt ole ollut ongelmia, mutta hyvä että siihenkin tuli faktaa.
Teenkö jotain väärin kun yritän vääntään AFR-taulua SD-pohjaiseksi?
Teenkö jotain väärin kun yritän vääntään AFR-taulua SD-pohjaiseksi?
ATdriveboard MS3 / M&W Pro 12 / 4 x CBR COP / 4 x 630cc Deka bensa / 4 x 63ml + 1 x 42ml vesi/metanoli / TD05HR-16G-10,5
Re: Alpha-N + Multiple MAP: Miten AFR-kartta SD-pohjaiseksi?
Et tee kun jos kerta afr taulu noudattaa mapin signaalia. Syytä laittaa rpm sarakkeet kyllä samoiksi kuin kuormituskartalla. Muuten säätäjä menee jokakerta aivan sekaisin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Alpha-N + Multiple MAP: Miten AFR-kartta SD-pohjaiseksi?
Pyörällä on ajettu hyvin mielin SD-kartalla, mutta ongelma tuli kun seos veti rajusti rikkaalle 50% kaasunavauksella dynossa - 100% avauksella tuli mitä pitikin.
Tarkoitin väärintekemisellä, että onko asian kiertämiseen joku fiksumpi tapa kuin nyt mainittu.
Tarkoitin väärintekemisellä, että onko asian kiertämiseen joku fiksumpi tapa kuin nyt mainittu.
ATdriveboard MS3 / M&W Pro 12 / 4 x CBR COP / 4 x 630cc Deka bensa / 4 x 63ml + 1 x 42ml vesi/metanoli / TD05HR-16G-10,5