Kammenanturin pohdintaa, VR 60-2 pyörällä...

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Sämä
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Fri Feb 11, 2011 7:40

Kammenanturin pohdintaa, VR 60-2 pyörällä...

Post by Sämä »

Autossani on Opelin ecotec, ms2v2.2 jossa vr muunninpiiri modattuna, anturina Opelin oma VR anturi. Kiekkaongelmia ei ole ollut muutosten jälkeen. Eilen kävi auto penkissä, saatiin 7000rpm asti säädettyä ja kaikki oli ok. Ensimmäiselä testivedolla säätöjen jälkeen kuitenkin 5500rpm kohdalla nykäisi ja alkoi moottori laakereitaan valitella tuon jälkeen, logiin jäi piikki lost syncistä. Arvellus oli että tuon takia olisi kipinä päässyt väärään aikaan ja särkenyt laakerit.

Sitä mieltä oli säätäjä että olisi parempi tuo anturi korvata esim Cherryn anturilla joka tosin vaatisi boxin aukasun ja lohkoonkin pitäisi kierteet tehdä. Toki onnistuu, mutta sitten toisen mielipiteen sain että jos nuo laakerit kuitenkin petti ensin ja tästä olisi se syncerrori tullut. Tuo anturi on kuitenkin ollut käytössä yli 7800rpm kiertävässä koneessa eikä erroreita ole tullut aiemmin. Tuo errori tuli vain sen yhden kerran ja juuri tuon "isomman" vedon aikana.

Mitä mieltä arvon raati asiasta? Lähteäkkö täysin toimivalta vaikuttavaa anturia muuttamaan?
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: Kammenanturin pohdintaa, VR 60-2 pyörällä...

Post by Turbiini »

Ei kipinä laakereita riko, paljon ennemmin murenee männät ja kanget. Joten nuo on joko ihan omat vikansa tai sitten tosiaan kiekkahärö on seuraus.
Post Reply