Elikkä autona w124 2.3 automaatti mersu mikä on ahdistettu garretin t4/3 ahtimella 0.7 paineisiin.. Megana toimii protopartsin ms1 v2.2. Nyt on mega autossa kiinni ja anturit toimii.. Megamanuaalin suomenkielistä olen luedkellut useampaan otteedeen, mutta tuntuu suhisevan kaikki vähän yli korvien.. Eli mitä pitää ottaa huomioon kun laitetaan bensan sijasta viinaa ja imusarjaan ruvetaan runttaamaan ylipainetta? Eli perus asetusten tekoon tarviisin ohjeita.. Ja speksejä vielä että autossa on 870cc/min siemens deka suuttimet ja ttyhjäynti säädetään kaasuläpästä, eli tyhjäkäynti venttiiliä/moottoria ei ole käytössä..
Kiitoksia etukäteen!
Ps. Auto on mikkelissä, niin saa tulla paikan päälle ihmettelee..
Nyrkkisääntönä sanoisin että aloittelija kun on. Niin bensalla käyntiin ja toimimaan. Sitten siirryt viinaan ja laitat 40% lisää bensa reqfueliin ja säädät karttaa ja rikastuksia uudestaan. Bensalla on nyt vain 100 kertaa helpompi lähteä liikkeelle.
Hyvin karkeasti arvioiden 5 astetta lisää ennakkoa ja se 40 pinnaa soppaa lisää. Lambdan asetuksiin ei tarvitse koskea ja täysikaasu-AFR:n tähtäät koneesta riippuen sinne 11.5-12.5 välille. Bensahuikalla olisi joo kiva laittaa kylmänä käyntiin niin sahaaminen voisi jäädä vähemmälle.
Suomenkielinen manuaali alkaa olemaan aika vanhaa tietoa ja ei tiedä esim. tunerstudiosta mitään joka on ihan ehdoton säätötyökalu. Perustiedothan siinä taitavat olla aika kohdallaan.
Tunerstudioon saa suomenkielisen ulkoasun jos käännöskoneen tuotokset ovat yhtään sen helpompia lukea. kuten "asua turvassa akun korjaus" ja "tehostus ohjausobjektin asetukset" ???
Tein omaan kärryyn kanssa ensin setupit 98 ennen viinaan siirtymistä,on meinaa yhtä tuskaa rajummalla yläkerralla kasattua moottoria saada kunnolla käymään jos ei ole lähtöarvoja minkäänlaisia.
suosiolla vaan 98 käymään ja siitä rikastamalla ja sytkää kääntämällä kohti 85 asetuksia
Kylmä startit etenkin hankalimpia jos 100% viinat tankissa