ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Mar 15, 2011 16:16
ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Terve! Eli sain juuri koneen nippuun ja megan kiinni kaikkineen antureineen. Kokeilin startata ja lähtihän se käyntiinkin, mutta:
-Tyhjäkäynti ei laske kuin 1500rpm tienoille
-Heti kun koskee kaasuun tulee paljon savua, bensa haisee ja ahdin alkaa huutaa hullun lailla vaikka kierroksia ei ole kuin reilu 2000rpm
-Ajossa paljon tehoa alle 2500rpm, mutta sen yli mentyä kiihtyy kuin laiska kaasari eikä kiihdy lainkaan yli 3/4 osa kaasulla
-Alle 4000 rpm ei pysty ajamaan tasakaasulla kuin muutanan sekunnin kun alkaa nykimään ja hyytymään, kun kaasua nypyttää tasaisesti niin kulkee suht siististi alemmilla kierroksilla.
- Olen säätänyt sytkäkarttaa +-20 astetta, bensakarttaa +-30% ja aina ongelma on sama. Ajoin myös VE analyze päällä ilman mitään parannusta.
Koneena on alkuperäiskuntoinen 1301cc fiat uno turbon tekniikka (170cc suuttimet ja 0.6bar maksimiahdot)
Mega ms1 v2.2 extra sisäisillä sytkäkivillä, boschin hukkakipinäpuolalla, 12-1 triggerillä, hall-anturilla ja innovate lc1-laajakaista lambdalla.
Mitään neuvoja miten lähtisin säätämään tai onko kellään tampereen lähistöllä (auto Ikaalisissa) kiinnostusta korvausta vastaan tulla tekemään perussäädöt, jotta pääsisin ajamaan ja viemään autoa penkkiin säädettäväksi?
-Tyhjäkäynti ei laske kuin 1500rpm tienoille
-Heti kun koskee kaasuun tulee paljon savua, bensa haisee ja ahdin alkaa huutaa hullun lailla vaikka kierroksia ei ole kuin reilu 2000rpm
-Ajossa paljon tehoa alle 2500rpm, mutta sen yli mentyä kiihtyy kuin laiska kaasari eikä kiihdy lainkaan yli 3/4 osa kaasulla
-Alle 4000 rpm ei pysty ajamaan tasakaasulla kuin muutanan sekunnin kun alkaa nykimään ja hyytymään, kun kaasua nypyttää tasaisesti niin kulkee suht siististi alemmilla kierroksilla.
- Olen säätänyt sytkäkarttaa +-20 astetta, bensakarttaa +-30% ja aina ongelma on sama. Ajoin myös VE analyze päällä ilman mitään parannusta.
Koneena on alkuperäiskuntoinen 1301cc fiat uno turbon tekniikka (170cc suuttimet ja 0.6bar maksimiahdot)
Mega ms1 v2.2 extra sisäisillä sytkäkivillä, boschin hukkakipinäpuolalla, 12-1 triggerillä, hall-anturilla ja innovate lc1-laajakaista lambdalla.
Mitään neuvoja miten lähtisin säätämään tai onko kellään tampereen lähistöllä (auto Ikaalisissa) kiinnostusta korvausta vastaan tulla tekemään perussäädöt, jotta pääsisin ajamaan ja viemään autoa penkkiin säädettäväksi?
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Eli perusasiat kunnossa?
* Tsekkaa lampulla että sytkä oikein. Pistä kiinteä ennakko päälle ja kato että sama näkyy lampulla. Jos ei, niin säädä trigger angle kohdilleen.
Onhan jako kohdillaan moottorissa varmasti?
* Tsekkaa lampulla että sytkä oikein. Pistä kiinteä ennakko päälle ja kato että sama näkyy lampulla. Jos ei, niin säädä trigger angle kohdilleen.
Onhan jako kohdillaan moottorissa varmasti?
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
.msq ja lokin pätkä näytille.
Oletkos tarkistanut että kiihdytysrikastus ei sekoile omiaan?
Oletkos tarkistanut että kiihdytysrikastus ei sekoile omiaan?
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Mar 15, 2011 16:16
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Lauantaina pääsee vasta säätämään taas ja ottaan lokitietoo, sen ainakin huomasin että EGO controllin asetuksissa oli jäänyt vahingossa target jännitteeks 0.510v ( oli ensin kapeakaista kiinni ekassa startissa) tuo varmaan aiheuttaa jo kaikkea omituista?
Lauantain sotasuunnitelma:
-EGOn Targer jännitteeksi 2.35v ja EGO pois käytöstä VE analyzen ajaksi
-Lampulla ajoituksen varmistus
-Ennakot takaisin "esimerkki kartoiksi"
-VE taulukko tunerstudion laskurilla lähtötilanteeseen
-Kaikki kylmä-, kiihdytys- ja Afterstart-rikastukset pois käytöstä
-AFR-karttaan alakierroksille vähän rikkaampaa ja yläkierroksille 14.6:1
Noilla kun lähtee uudelleen liikkeelle niin luulis jo alkavan säätyä, vai jäikö jotain tärkeää pois listalta?

Lauantain sotasuunnitelma:
-EGOn Targer jännitteeksi 2.35v ja EGO pois käytöstä VE analyzen ajaksi
-Lampulla ajoituksen varmistus
-Ennakot takaisin "esimerkki kartoiksi"
-VE taulukko tunerstudion laskurilla lähtötilanteeseen
-Kaikki kylmä-, kiihdytys- ja Afterstart-rikastukset pois käytöstä
-AFR-karttaan alakierroksille vähän rikkaampaa ja yläkierroksille 14.6:1
Noilla kun lähtee uudelleen liikkeelle niin luulis jo alkavan säätyä, vai jäikö jotain tärkeää pois listalta?
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Kun olet hyväksynyt AFR-kartan päälle niin EGO Switchpoint ei käsittääkseni vaikuta mihinkään.Hallunisation wrote: Lauantain sotasuunnitelma:
-EGOn Targer jännitteeksi 2.35v ja EGO pois käytöstä VE analyzen ajaksi
-Lampulla ajoituksen varmistus
-Ennakot takaisin "esimerkki kartoiksi"
-VE taulukko tunerstudion laskurilla lähtötilanteeseen
-Kaikki kylmä-, kiihdytys- ja Afterstart-rikastukset pois käytöstä
-AFR-karttaan alakierroksille vähän rikkaampaa ja yläkierroksille 14.6:1
Noilla kun lähtee uudelleen liikkeelle niin luulis jo alkavan säätyä, vai jäikö jotain tärkeää pois listalta?
Kahdessa ja puolessa noi yleensä on 14.7 AFR:llä.
Closed Looppia suositellaan pitämään päällä VE Analyzerin kanssa, ilmeisesti Tunerstudio osaa suhteuttaa säätönsä sen mukaan ja jopa parantaa sitä. En tiedä, mutta niin olen lukenut.
Varmaan kannattaa pitää korjaus maksimissaan jossain viidessä prosentissa.
Ajoituksen tarkistaminen pitäisi olla se ensimmäinen homma.
Oletko varma että Lambda näyttää oikein?
Tarkoitatko esimerkkikartoilla jotain Turbo Uunon karttoja vai Megan omia karttoja?
Jos megan omia niin menee kyllä yleensä pahasti metsään.
VE taulukko kyllä säätyy vaikka mistä lähtötilanteesta kunhan vain käyttää enemmän aikaa.
Nykyinen kartta ilmeisesti pitää edes jonkinlaista tyhjäkäyntiä mitä peruskartta ei välttämättä tee.
Kylmä ja afterstart rikastukset voi jättää kunhan se viimeinen arvo on 100% ja ennen säätölämpötilaa.
Kiihdytysrikastus pois ja sen voi säätää sitten viimeisenä.
Säädä kuitenkin se tyhjäkäynti ekaksi kuntoon ettei tarvitse sitten säädellä koko karttaa uusiksi moneen kertaan kun joku perusasia on pikkuisen pielessä.
Älä anna VEALin tai lambdakorjauksen korjata tyhjäkäyntiä vaan tee se manuaalisesti.
AFR-karttaan ahtoalueelle(yläviistoon) normibensalla ~12.5 ja cruise-alueelle(oikealle) se ~14.7
Onko tyhjäkäynnille säätöruuvi? Jos on niin siitähän se tyhjäkäynti saadaan alas.
Jos ei niin haiskahtaisi että on ennakkoa liikaa.
Nämä ylläolevat ovat sitten amatöörin näkemys asiasta eikä välttämättä oikein.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Mar 15, 2011 16:16
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Ei ollut AFR-karttaa ollenkaan käytössä, vaan EGO correction näytti kokoajan 100% arvoa viime käytöillä kun en tajunnut (osannut) sitä kytkeä päälle. Eli oli AFR-tablet pois käytöstä ja säädin vain ignition- ja VE-tablea.
Lambda näytti oikein toisessa koneessa jossa oli kiinni, joten luultavasti näyttää nytkin oikeita arvoja
Kartat on luotu megan omalla laskurilla kun ei uno turbon karttoja löydy koko maailmasta.
Sytkäkartta on tehty turbo unon workshop-manuaalista löytyvän taulukon mukaan ja noiden 4 kartan väliin jääneet arvot megassa laitettu "lineraarisesti" sopimaan, että taulukkoon ei tule mitään piikkejä

Tyhjäkäynnille on säätöruuvi, mutta pitää ensin saada edes jonkinlaisiin säätöihin tyhjäkäyntikin, että pysyykin käynnissä sillä 900RPM tyhjäkäynnillä.
Miten tuo nyt siis menee, että jos on AFR-target taulu päällä, niin kuinka paljon VE-table vaikuttaa siihen mihin ECU yrittää AFR-arvoa saada? Eli mikä on VE-taulun rooli jos kerran ECU säätää itse bensan määrää kohti AFR-taulukkoa?
Lambda näytti oikein toisessa koneessa jossa oli kiinni, joten luultavasti näyttää nytkin oikeita arvoja
Kartat on luotu megan omalla laskurilla kun ei uno turbon karttoja löydy koko maailmasta.
Sytkäkartta on tehty turbo unon workshop-manuaalista löytyvän taulukon mukaan ja noiden 4 kartan väliin jääneet arvot megassa laitettu "lineraarisesti" sopimaan, että taulukkoon ei tule mitään piikkejä

Tyhjäkäynnille on säätöruuvi, mutta pitää ensin saada edes jonkinlaisiin säätöihin tyhjäkäyntikin, että pysyykin käynnissä sillä 900RPM tyhjäkäynnillä.
Miten tuo nyt siis menee, että jos on AFR-target taulu päällä, niin kuinka paljon VE-table vaikuttaa siihen mihin ECU yrittää AFR-arvoa saada? Eli mikä on VE-taulun rooli jos kerran ECU säätää itse bensan määrää kohti AFR-taulukkoa?
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Nyt on perus asiat hukassa kyl.
VE taulukko on se ns perusmääre(riittävän tarkasti 90% foorumin lukijoista) mihin sitten lisätään tai mistä poistetaan eri määreiden ja työkalujen avulla. Tavoite on AINA katuautoissa saada VE kartta joko käsin tai kuten olet jo vähän tehnytkin, livetunen kautta muutaman % sisään ihanteesta.. Tarkista nyt ihmeessä sytytysennakon paikkaansa pitävyys lampulla tyhjä käynnillä ja kierroksilla käyttämällä kiinteätä ennakkoa. On aivan turha lähtee ajaa ja säätää mitään jos lähtötilanne on päin mäntyä.
Kuten monessa ohjeessa on kirjoitettu niin aina kaikki apurikastukset pois ennen säätöä, käytät koneen kuumaksi siten että myös silmällä varmistamalla warmup rikastus on pois päältä. Vasta sitten lähet hakee karttaa sisään. Varovasti tämäkin alipainealueella pysyen. Näistä on kaukana telkkarin bolt on kiinni ja heti 300hv.
VE taulukko on se ns perusmääre(riittävän tarkasti 90% foorumin lukijoista) mihin sitten lisätään tai mistä poistetaan eri määreiden ja työkalujen avulla. Tavoite on AINA katuautoissa saada VE kartta joko käsin tai kuten olet jo vähän tehnytkin, livetunen kautta muutaman % sisään ihanteesta.. Tarkista nyt ihmeessä sytytysennakon paikkaansa pitävyys lampulla tyhjä käynnillä ja kierroksilla käyttämällä kiinteätä ennakkoa. On aivan turha lähtee ajaa ja säätää mitään jos lähtötilanne on päin mäntyä.
Kuten monessa ohjeessa on kirjoitettu niin aina kaikki apurikastukset pois ennen säätöä, käytät koneen kuumaksi siten että myös silmällä varmistamalla warmup rikastus on pois päältä. Vasta sitten lähet hakee karttaa sisään. Varovasti tämäkin alipainealueella pysyen. Näistä on kaukana telkkarin bolt on kiinni ja heti 300hv.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Mar 15, 2011 16:16
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Jep, perusasiatkin on todellakin hukassa kun tilasin valmiin megan ja ei aikaisempaa kokemusta muutakuin kaasarin säätämisestä
Kukaan tuttavapiirissäkään ei ole megan kanssa touhunnut niin vähän haastavaa tuppaa oleen. Se siitä selittelystä.
Korjattu to do-listaus
1. Sytytysennakon tarkistus heti lauantaina kun tallille pääsen ja korjaan sen myötä trigger anglen kuntoon.
2. Kone käyttölämpöön
3. Tyhjäkäynti peruskuosiin käsin VE-arvoa säätämällä ilman mitään automaattisia korjauksia.
4. AFR-taulu kuntoon
5. VE-kartan karkea säätö
6. VEAL päälle ja rauhallista ajelua kunnes alkaa olemaan säädöissä (juu pitäisi varmaan itse tehdä VE-taulu, mutta olen 100% varma, että nopeammin ja paremmin tulee autotunella)
7. Full throttle-asetukset, kiihdytysrikastukset, EGO-correction ja MAT-korjaukset yms. kuntoon
Katotaan minkälaisia tuloksia saan aikaiseksi viikonlopun aikana. Kovasti kiitoksia kaikille tähän mennessä avustaneille.

Korjattu to do-listaus
1. Sytytysennakon tarkistus heti lauantaina kun tallille pääsen ja korjaan sen myötä trigger anglen kuntoon.
2. Kone käyttölämpöön
3. Tyhjäkäynti peruskuosiin käsin VE-arvoa säätämällä ilman mitään automaattisia korjauksia.
4. AFR-taulu kuntoon
5. VE-kartan karkea säätö
6. VEAL päälle ja rauhallista ajelua kunnes alkaa olemaan säädöissä (juu pitäisi varmaan itse tehdä VE-taulu, mutta olen 100% varma, että nopeammin ja paremmin tulee autotunella)
7. Full throttle-asetukset, kiihdytysrikastukset, EGO-correction ja MAT-korjaukset yms. kuntoon
Katotaan minkälaisia tuloksia saan aikaiseksi viikonlopun aikana. Kovasti kiitoksia kaikille tähän mennessä avustaneille.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Mar 15, 2011 16:16
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Nonni, vähän säädelty ja tuloksena kohtuullinen tyhjäkäynti ja ennakot säädeltynä kuntoon. Ongelmana on vain seokset, ajoin 20min ympäriinsä VEAL päällä ja käynti parani hieman mutta nyt on "tyhjä alue" 2500-4500Rpm välissä jolloin auto ei yksinkertaisesti kiihdy kuin pitkällä junnaamisella oli vaihde tai nopeus mitä tahansa.
Seokset on lambdan mukaan jossain 14.1 paikkeilla ja kone kuulostaa ihan hyvältä, mutta auto ei vain yksinkertaisesti kiihdy. Ahdot tulee peliin vasta siinä 5000rpm kohdalla ja yläkierroksilla kone taas laulaa hienosti.
Oen kokeillut säätää AFR-tablea ja VE-tablea, mutta ongelma ei ole poistunut. Yksi vaihtoehto on, että sytytysrnnakot lähtee kierroksilla jotenkin liikkumaan itsekseen??
Ajelen huomenna lisää ja kokeilen jos VEAL hoitaisi ongelman kuntoon, mutta hieman epäilyttää.
Seokset on lambdan mukaan jossain 14.1 paikkeilla ja kone kuulostaa ihan hyvältä, mutta auto ei vain yksinkertaisesti kiihdy. Ahdot tulee peliin vasta siinä 5000rpm kohdalla ja yläkierroksilla kone taas laulaa hienosti.
Oen kokeillut säätää AFR-tablea ja VE-tablea, mutta ongelma ei ole poistunut. Yksi vaihtoehto on, että sytytysrnnakot lähtee kierroksilla jotenkin liikkumaan itsekseen??
Ajelen huomenna lisää ja kokeilen jos VEAL hoitaisi ongelman kuntoon, mutta hieman epäilyttää.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Mar 15, 2011 16:16
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Vai voisiko ongelmat johtua tulpista? Tällä hetkellä koneessa halvat denson w20tt yksikärkitulpat..
http://www.denso-am.eu/catalogue2.asp?PartNo=W20TT
Ja tulpanjoista en tiedä ovatko vastukselliset vai eivät? Ovat turbo unon omat joihin vaihdoin bosch 2x2 sopivat päät
http://www.denso-am.eu/catalogue2.asp?PartNo=W20TT
Ja tulpanjoista en tiedä ovatko vastukselliset vai eivät? Ovat turbo unon omat joihin vaihdoin bosch 2x2 sopivat päät
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Ennakon siis pitäisi olla tuossa 2500-4500rpm:n välissä olla kolmenkympin hujakoilla alle 100 MAP:n.Hallunisation wrote:
Seokset on lambdan mukaan jossain 14.1 paikkeilla ja kone kuulostaa ihan hyvältä, mutta auto ei vain yksinkertaisesti kiihdy. Ahdot tulee peliin vasta siinä 5000rpm kohdalla ja yläkierroksilla kone taas laulaa hienosti.
AFR saisi olla rikkaammallakin lätkä lattiassa vedättäessä.
Laita se AFR-taulukko vaikka koko alueelta 12.5:een niin ei tarvitse arpoa. Myöhemmin voit sitten alkaa pihistelemään ja laittaa cruise-alueen laihemmalle.
Luulisi että huonot tulpat pätkisivät ahto päällä ja tulpanjohdoista aiheutuvat häiriöt paukuttaisivat eikä hukkaisi vain tehoa.
Muistithan aina välilltä tallentaa ja polttaa purkkiin VEAL:n korjaamat kartat?
Ps: Niistä .msq ja loki-tiedostoista voisi tosiaan olla apua jos ulkopuolinen yrittää arpoa ongelmaan ratkaisua.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Mar 15, 2011 16:16
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Tänään sain autoa taas säädettyä ja säätäessäni huomasin että ennakot eivät kierrosten noustessa pidä enää paikkaansa? Sytytysennakko kasvaa jostain syystä todellisuudessa enemmän kuin mega näyttää, tyhjäkäynnillä ennakko 10 astessa niin megassa kuin todellisuudessa, mutta 4500rpm kohdilla ennakko piti säätää megassa alle 20 asteeseen, että kone toimi kunnolla. Mistä tällainen voi johtua? Lokia ei nyt ole antaa kun en sitä muistanut ottaa koneelta lähtiessäni.
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Onko tämä ennakon paikallaan pysymättömyys todistettu lampulla ? Myös toi olematon veto jollain alueella viittaisi mekaanisiin vikoihin tai ominaisuuksiin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Onhan koneen jako kohdilla? Tuossa yksi Subbe kävi ja kolme hammasta pielessä ja puuttui sata heppaa kuin vakiossa ois pitänyt olla.
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Jos ennakko seilaa kierroksilla, on sytkälähdön invert/noninvert väärin päin.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Mar 15, 2011 16:16
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Mekaanisesti koneen pitäisi olla kunnossa sillä on ollut ajossa aikaisemmin eri autossa eri moottorinohjauksella.
Itsellä on inverter = yes, eikö tuo ole oikein kun mega ohjaa kahdella sytkäkivellä hukkakipinäpuolaa? sytkäkivet on ISL9V5036P3-kivet
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... f638b2d54b
Puola ei lämpeä yhtään 20km ajonkaan aikana.
Eikö se nyt varmasti mennyt niin, että tuolla 35e motonetin lampulla jossa on vain säätönumiska 10-60 asteelle päässä näkyy ennakot aina tuplana?
Itsellä on inverter = yes, eikö tuo ole oikein kun mega ohjaa kahdella sytkäkivellä hukkakipinäpuolaa? sytkäkivet on ISL9V5036P3-kivet
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... f638b2d54b
Puola ei lämpeä yhtään 20km ajonkaan aikana.
Eikö se nyt varmasti mennyt niin, että tuolla 35e motonetin lampulla jossa on vain säätönumiska 10-60 asteelle päässä näkyy ennakot aina tuplana?
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Pyssyssä ei tarvitse olla viivästystä jos motorissa on riittävän pitkälle merkkejä. Jotkut pyssyt menee sekaisi ja jotkut vilkkuvat vaan tuplavauhdilla ja ennakko ok. En löytänyt motonetin sivuilta kuin 30e rimpulan ja 100e hellan? Aiempi Hellan pyssy ei näyttänyt hukkakipinässä mitään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Mar 15, 2011 16:16
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Juurikin tuo 30e rimpula jossa on säätönuppi päässä.
http://motonet.fi/fi/tuote/493001/ajoituslamppu-12v
Jos ei näytäkään tuplana niin ennakot onkin 10 astetta vituillaan
Koneessa ei sytytyksen ajoitusmerkkejä kuin ykk ja 10 asteen merkki jonka olen kynällä triggerpyörään piirtänyt
http://motonet.fi/fi/tuote/493001/ajoituslamppu-12v
Jos ei näytäkään tuplana niin ennakot onkin 10 astetta vituillaan
Koneessa ei sytytyksen ajoitusmerkkejä kuin ykk ja 10 asteen merkki jonka olen kynällä triggerpyörään piirtänyt
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
No pyssy ostoon ja omaan merkkiin vertaat ? Piirrät vaikka samalla asteikolla lisää merkkejä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Nuo säädettävät pyssyt (yleensä) näyttävät väärin hukkakipinällä, koska mittaavat kierrosluvun väärin (luulevat kaksinkertaiseksi koska kipinöitäkin tulee tuplasti). Joissain pyssyissä on asetuksissa wasted spark, mutta halvemmissa ei. Halvat näyttävät tuplasti suurempaa ennakkoa verrattuna todelliseen ennakkoon. Älä käytä pyssyn ennakonmittausta vaan säädä se nollille.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Mar 15, 2011 16:16
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Menikö tuo kuitenkin oikein?Hallunisation wrote: Itsellä on inverter = yes, eikö tuo ole oikein kun mega ohjaa kahdella sytkäkivellä hukkakipinäpuolaa? sytkäkivet on ISL9V5036P3-kivet
Merkkaan viikonloppuna triggerpyörään lisää asteita ja katon ennakot kierroksillakin kuntoon lampun 0-asetuksella.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Mar 15, 2011 16:16
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Noniin, sytkä katottu lampulla kuntoon ja nyt ennakot toimii kuten pitääkin.
Auton käynti/toimivuus ei muuttunut mitenkään vaikka muutin trigger-anglen 60->72, samalla lailla kulkee, 3000-4000rpm junnaa ja todella tehoton jopa silloin kun ahdot on tapissa(0,6bar)
Liitteenä logi paikallaan kasuttelusta, näkyykö tuossa jotain hämärää??? 6000rpm alkaa kierrokset seilaamaan oudosti eikä ole mitään rajoitinta käytössä?
Kiire tulee, kun tiistaina dynossa säätö ammattilaisella, mutta pitäisi mekaanisen vian mahdollisuus poistaa listalta ennen sitä
EDIT: nyt kun katoin itse tuota lokia, niin eihän tuossa ole mitään järjeä? Kierrokset nousee ensin ja ehtii jo alkaa laskemaan kaasun päästämisen jälkeen ennenkuin sytytys nousee tavoitteeseen? Eli niinkuin koko sytytys tulisi viiveellä?
Auton käynti/toimivuus ei muuttunut mitenkään vaikka muutin trigger-anglen 60->72, samalla lailla kulkee, 3000-4000rpm junnaa ja todella tehoton jopa silloin kun ahdot on tapissa(0,6bar)
Liitteenä logi paikallaan kasuttelusta, näkyykö tuossa jotain hämärää??? 6000rpm alkaa kierrokset seilaamaan oudosti eikä ole mitään rajoitinta käytössä?
Kiire tulee, kun tiistaina dynossa säätö ammattilaisella, mutta pitäisi mekaanisen vian mahdollisuus poistaa listalta ennen sitä
EDIT: nyt kun katoin itse tuota lokia, niin eihän tuossa ole mitään järjeä? Kierrokset nousee ensin ja ehtii jo alkaa laskemaan kaasun päästämisen jälkeen ennenkuin sytytys nousee tavoitteeseen? Eli niinkuin koko sytytys tulisi viiveellä?
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Taitaa karttasi olla vaan tuollainen? Ota MegalogViewerissä se autotune feature pälle, avaa siihen polttoainekartta ja kato siitä missä kohtaa kuormitus menee ja vertaa sitä tunerissa auki olevaan sytkäkarttaan? Logviewer kun piirtää kuormituksen kartan päälle kokoajan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Eikös tuo seuraa ihan hienosti. Lisää kierroksia niin ahdot nousee ja ennakot laskee. AFR käyrä taas näyttää olevan ihan perseestä.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Re: ms1 v2.2 extra perussäätöihin
Lambdan kalibrointi/skaalaus kannattaa tarkistaa, selkeästi havaittavissa ettei moottori saa tarpeeksi polttoainetta.
Kursorin kohdalla puolikiloa ahtoa, ja suihkutusaika 170 cc:n suuttimilla 5.6 ms = aivan liian vähän.
Imuilman lämpötila olisi erittäin oleellinen tieto myöskin, kannattaa laittaa näytölle.
Kursorin kohdalla puolikiloa ahtoa, ja suihkutusaika 170 cc:n suuttimilla 5.6 ms = aivan liian vähän.
Imuilman lämpötila olisi erittäin oleellinen tieto myöskin, kannattaa laittaa näytölle.