TD power wrote:Sen kummemmin mersuista tietämättä voisi sanoa että kaasuttimissa käytetään niin pientä painetta että pumppu ja paineensäädin menee kyllä uusiksi. Yleensä bensakiskoissa on kiinni paineensäädin, vakiot boschin säätimet ajaa asiansa hyvin, sellainen varmaan on ollut saabissakin jos sellaisen kiskon laitat. Pumpuksi sitten jokin ruiskukoneen pumppu, noille tehoille ei kummoisia tarvita. Paluulinjan joudut sitten kans rakentelemaan, jos sellaista ei ole jo valmiiksi.
Vanhan pumpun jätän paikoilleen. Tarkoitus on nyt tehdä välitankki, josta paremmalla pumpulla ajetaan bensa suutintukille. Samalla vaihdan ohjauksen megan puolelle. Onko välitankin tilavuudella, sijainnilla tai materiaalilla väliä katsurin silmissä? Tai yleisesti turvallisuutta ajatellen? Muovinen siitä todennäköisesti tulee, ja tilavuudeksi 1-3 litraa. Kiinnityksestä sellainen ettei kolaritilanteessakaan irtoa.
Perjantaina noudan Saab 900 suutinkiskon, (muille mersua squirttaaville, on noin 103mm jaolla eli sopii ainakin 2.0 ja 2.3 litrasiin M102 koneisiin, mahdollisesti myös 1.

, bensanpaineensäätimen, ja suuttimet (~250cc)
Paluulinja löytyy, joten ei kaikkea tarvitse tehdä. Joskus taitaa silti mennä linjat uusiksi, kun ovat jo 25 vuotta palvelleet. Hieman mietityttää että miten tulee kestämään, nyt kun paluupuolelle tulee ainakin enemmän painetta.
Muuten aiheesta
TPS pian valmis, sovellettu alusta asti itse käyttäen protopartsin toimittamaa anturia. Tosin 900 Saabin kaasuläppä sopii suoraan ja olisi ollut anturikin valmiina
Vedenlämpöanturi väärän kokoinen lohkoon -> sovite tai uusi anturi
Lambda vielä hankkimatta. Ei kyllä ole tarvettakaan ennen moottorin käymistä
Triggeripyörä asennusvaiheessa. TPS-anturin kanssa mennyt eniten rajallisesta ajasta verstaalla.
"Relekorttia" alettu suunnittelemaan. Tarkoituksena rakentaa kotelo releille ja sulakkeille, josta sitten sokeripalalla/liittimillä eteenpäin. Releet oltava vaihdettavia. Sulakepidikkeet juotan piirilevylle, josta sitten johdot liittimille. Pari ylimääräistä sulakepaikkaa ja relettä niin jää mahdollisuus laajentaa. Asennetaan sinne missä ECU olisi ruiskullisessa mersussa. Akun taakse apukuskin puolelle siis, ja Megan laitan hanskalokeroon.
Vanha sytytys vielä paikoillaan, selvitetty huolto-oppaasta miten, miksi ja missä mitäkin on. Voi olla että laitan vielä hukkakipinäpuolan ja otan ensimmäisen startin sillä enkä vakio sytytyksellä.
Ei tässä muuta

Kutistesukkaa, bensaletkua, alipaineletkua ym pientä täytyy hommata vielä, niin pääsee kunnolla tekemään.
Kysykää, kommentoikaa, pelotelkaa ja varotelkaa. Kaikki tieto tarpeen, varsinkin sytytyksen puolella (Mega ja hukkakipinä)!