Mikähän vika faijan bilikassa kun kuso jää päälle & auto käyntiin vaikka kääntää virrat veke.
Eli megassa pysyy virrat.
--> Pääsulake irti --> Sammuu.
Ilman että autoa käynnistää virtalukko skulaa niinkuin pitääkin. Eli virrat lähtee päälle/pois megastakin. Mutta kun auto käy niin virtaa ei saakkaan megasta pois kääntämällä virrat pois
Onko sulla b-pumpun syöttö pääreleen jälkeen vai ei? Eikös sieltä kiertänyt jotain kautta virta vai miten se oli? Koita nypätä b-pumpun rele irti ja kato sammuuko sillä virrat.
teg wrote:Onko sulla b-pumpun syöttö pääreleen jälkeen vai ei? Eikös sieltä kiertänyt jotain kautta virta vai miten se oli? Koita nypätä b-pumpun rele irti ja kato sammuuko sillä virrat.
Se on kytketty sen kytkiksen mukaan, eli gasopumppu ei oo pääreleen takana. Täytyy koklata.
Jospa siellä ei ole riittävästi kuormaa virtalukolta lähtevässä johdossa, eli on vain mittariston latausvalo ja päärele, niin laturin valon kautta tulee riittävästi virtaa pitämään päärele pohjassa silloin, kun auto on käynnissä. Sammuu vissiin stumppaamalla?
olafu wrote:Jospa siellä ei ole riittävästi kuormaa virtalukolta lähtevässä johdossa, eli on vain mittariston latausvalo ja päärele, niin laturin valon kautta tulee riittävästi virtaa pitämään päärele pohjassa silloin, kun auto on käynnissä. Sammuu vissiin stumppaamalla?
Täytyykin tsekata ! Mittaristosta kyllä sammuu kaikki kun kääntää virrat pois auto käynnissä.
Niin ja kun ottaa auto käynnissä megan sulakkeen irti niin jää käymään, mutta käy huonosti.
Ihan kuin mega, siis mega pelkästään saisi virtaa jostain muualta? Pumpun ohjauksen kun ottaa irti niin sammuu, mutta sehän nyt on selvä, koska sen takana on mm. sytkä.
Mahdollisesti tuo käyntiin jääminen ilman megan sulaketta johtuu jostain komponentista, jolle tulee virta jostain muualta kuin megan syötöstä, esim jonkin releen kelan (flekti?) tai tyhjäkäyntisolenoidin kautta. Mega itsessään tulee kuitenkin toimeen melko pienelläkin virralla.
Eikä se laturinvalokaan pahemmin kyllä hohda releen ottamalla virralla. Rele vaan aavemaisesti vetää eikä mitään muuta
Fordeissa ainakin tyypillisesti mega rele jää päälle laturin varoitusvalon kautta tulevalla virralla. Korjaantuu kun siihen polttimoon laittaa diodin sarjaan.
Oliskohan golfissakin (-88) samantyyppistä vaivaa kun kerran/5kk bensapumppu jää surisemaan vaikka kääntää virrat pois. Ja sitte ku epäonnistuneesti lähtee liikkeelle, niin sillonkin voi olla vaarana että bensapumppu jää surisemaan.
JesseT wrote:Fordeissa ainakin tyypillisesti mega rele jää päälle laturin varoitusvalon kautta tulevalla virralla. Korjaantuu kun siihen polttimoon laittaa diodin sarjaan.
minkäslainen diodi tuohon kannattaa laittaa? kelpaako edis muutoksesta ylimääräseks jäänyt?
Sama vika täällä, eli muuten toimii ok mutta koneen käydessä ei aina sammu avaimesta. mutta kun on esim. mittariston valot päällä niin silloin sammuu avaimesta. pitäisi saada sammumaan hyvin avaimesta ennen leimalle vientiä. Vinkkejä?
Aiheeseen liittyen. Mulla oli myös ongelmia, virta jäi megaan päälle vaikka sammutti virrat lukosta. Vika löytyi. Oli aika ovela, tk-venttiilin läpi pääs 11,2 volttia megalle jolla mega pysyi päällä???? Mut joo nyt on Tk-venttiili asennettu virtalukon taakse joten ei enää ongelmia
Nyt taas nolottaa, mutta luulin eka että pittää kytkeä megan herätteen väliin diodi, mutta nyt se on latauksen merkkivalon ja laturin välillä ja hyvin pelaa!