MS 1 + MSD Launch Control ongelma

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Tom-mi
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Tue Dec 02, 2008 13:43
Location: Alajärvi

MS 1 + MSD Launch Control ongelma

Post by Tom-mi »

En oikein keksinyt parempaakaan paikkaa tälle topicille niin kysytäänpä nyt täällä.
Elikkäs kilpuria vaivaa sellainen ongelma, että launch controllia käytettäessä kierrokset nousee huomattavasti hitaammin kuin konetta vapaasti kaasuteltaessa. Kone on muuten hyvin säädöissä ja toimii kuten pitääkin, mutta tuo mystinen vika ei ota kadotakseen.

Kokoonpanona on:
Mopar BB 470cid + 2 X Holset
MS 1 v2.2
MSD 6a sytytyslaitteet asianmukaisilla lähtökierrosrajoittimilla ja ennakonsäädöllä
polttoaineena RE85

Mega on siis aivan orginaali eikä puutu sytytyksen ohjaukseen millään tapaa. Ongelmaa on kokeiltu ratkaista muunmuassa muuttamalla seosta ja lähtökierrosten sytytysennakkoa.
Olisiko kenelläkään mitään arvausta millä tuollainen yhdistelmä saataisiin reagoimaan nopeammin?

- Tommi
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: MS 1 + MSD Launch Control ongelma

Post by MrFairlane »

Kuullostaa enemmän MSD:n ongelmalta.

Meillä Launch jarruttaa kierrosten nousunopeutta koska silloin on pakki ja ykkönen silmässä ja turbaanissa oljy kiertää miljoonaa, mutta muuta en oikein keksi.
Tom-mi
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Tue Dec 02, 2008 13:43
Location: Alajärvi

Re: MS 1 + MSD Launch Control ongelma

Post by Tom-mi »

Kiitos näkemyksestä.
Joo sama homma tuossa taitaa olla. Laatikossa rakenne samanlainen yms. Täytyy vielä tutkia josko jollain rajulla ennakolla saisi koneen heräämään nopeammin.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: MS 1 + MSD Launch Control ongelma

Post by MrFairlane »

Paljon on turbiinin stall ja kuinka paljon launch-rajoitus?

Paukulla nousisi ainakin ahdot.
Tom-mi
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Tue Dec 02, 2008 13:43
Location: Alajärvi

Re: MS 1 + MSD Launch Control ongelma

Post by Tom-mi »

Stall speediä en valitettavasti pysty tähän hätään heittämään. Oma roolini tuon auton kanssa on yrittää vastata elektroniikasta.
"Paukku" on käytännössä toteutettu siten, että tiputellaan ennakot ja rajoitetaan kierrokset haluttuun. "Haluttu" onkin sitten olosuhteista kiinni. Ja kyllähän se hieman ahtaa jo viivallakin.
Kyseinen kokoonpano toimii ilman vaihteiston kuormaa näin : https://www.youtube.com/watch?v=AVpBYXV0je4
Post Reply