Fiat 0.9l moottori + Microsquirt = ongelmia, apuja? VIDEO

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Tate
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Feb 28, 2005 22:25
Location: Klaukkala
Contact:

Fiat 0.9l moottori + Microsquirt = ongelmia, apuja? VIDEO

Post by Tate »

Moottorina on Fiatin 4syl 0.9l vapaastihengittävä moottori. Alunperin moottori on Fiat 127:sta ja moottoriin on asennettu uudemmasta samanlaisesta moottorista orig. hihnapyörä hammaskehällä ja anturi (Fiat Cinquecento).

Moottoriin on asennettu Microsquirt V3. Sytytys on hoidettu VAG tarvike hukkakipinäpuolalla (VAG 032 905 106B). Sylinterikannessa on vain yksi "iso" imureikä, joten imupuoli on toteutettu siten että siinä on Yamaha Raptor 700:n moottorista peräisin oleva kaasuläppä missä on alkp. suutin ja kaasuläpän asentoanturi. Sitten siinä on GM alipaineanturi. Boschin vedenlämpöanturi ja imuilmanlämpöanturi. Kampiakselilla on Fiatin orkkis 60-2 triggeripyörä ja anturi. PLX laajakaista löytyy myös.

Ongelmana on se että en saa moottoria käymään kunnolla ja haluaisin saada perusennakon säädettyä, mutta jotenkin tuo tuntuu oudolta. Moottori käynnistyy kun asetan trigger angleksi 294 astetta. Jos sen tekee "ohjeiden" mukaan niin se olisi 114 astetta, mutta sillä moottori ei käynnisty. Jännä että 114ast + 180ast = 294...

Olen kokeillut vaihtaa tulpanjohtojen järjestystä ristiin, mutta mielestäni ne on kyllä oikein asennettu ja tuo puola on oikein kytketty megaan.

Tässäpä pari vanhaa keskustelua liittyen moottoriin:

Sytytyspuolan kytkennästä viewtopic.php?f=11&t=8545

Kampiakselin asentotunnistimen kytkennästä viewtopic.php?f=4&t=8535

Tuossapa pientä videopätkää miten huonosti tuo käy: https://www.youtube.com/watch?v=VkCzZRiOBSE
Last edited by Tate on Sun Jun 22, 2014 19:29, edited 2 times in total.
I Believed I Would Die.
Tate
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Feb 28, 2005 22:25
Location: Klaukkala
Contact:

Re: Fiat 0.9l moottori + Microsquirt = ongelmia, apuja? VIDE

Post by Tate »

Tuossapa kuva kun 1syl on YKK:ssa eli silloin kun tuo viiva on anturin kohdalla.

Image
I Believed I Would Die.
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Fiat 0.9l moottori + Microsquirt = ongelmia, apuja? VIDE

Post by Puuhastelija »

Kuulostaa siltä kun kävis kahella pytyllä tarkista vielä tulpanjohtojen oikea järjestys ja myöskin 114 asteen tietämillä pitäs olla se tooth 1 angle.
Tate
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Feb 28, 2005 22:25
Location: Klaukkala
Contact:

Re: Fiat 0.9l moottori + Microsquirt = ongelmia, apuja? VIDE

Post by Tate »

Tuossa olis hiukan datalogia ja sitten tunerstudion asetukset
I Believed I Would Die.
Tate
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Feb 28, 2005 22:25
Location: Klaukkala
Contact:

Re: Fiat 0.9l moottori + Microsquirt = ongelmia, apuja? VIDE

Post by Tate »

Puuhastelija wrote:Kuulostaa siltä kun kävis kahella pytyllä tarkista vielä tulpanjohtojen oikea järjestys ja myöskin 114 asteen tietämillä pitäs olla se tooth 1 angle.
Sehän tässä justiinsa hämää että kun asettaa sen tuonne 114 asteen tuntumaan, niin ei käynnisty... Tulpanjohdot on oikein, on tarkastettu jo useaan otteeseen. Kokelin meinaan myös sellaista että laitoin tulpanjohdot toisinpäin puolaan ja sitten laitoin trigger angleksi tuon 114 astetta ja ei se parantunut silläkään.
I Believed I Would Die.
Post Reply