ms ja pösö 405 mi16

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
iniemine
Megasquirt aloittelija

ms ja pösö 405 mi16

Post by iniemine »

Elikäs harkitsen Megasquirtin asentamista Pösööni. tarkoitus olisi ohjata myös sytkää Ms:lla... Autossa on alunperin Motronic ML4-1 moottorinohjausjärjestelmä, joka myös hoitaa sytkän ohjauksen. Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta Ms:n asentamisesta mi:hin? Neuvoja otetaan mieluusti vastaan! :)
Tim0
Megasquirt aloittelija

Post by Tim0 »

Tarkoitus olisi myös asentaa ms mi:n pataa ohjaamaan. Projekti on vasta alkutekijöissään, mutta suunnitteilla olisi laittaa Turtanan levyllä oleva ms-extra. Sytkää ohjaisi mi:n oma induktiivinen anturi joka lukee vauhtipyörän hammastusta (60-2) ....
TVH
Perustajajäsen

Post by TVH »

Mulla käytössä oleva systeemi vastaa 99% Mi:tä, lisäilmaventtiili Mi:ssä on erilainen ja siitä en tiedä voiko ohjata squirtilla vai ei. Mutta siis muuten homma on täysin sama, 60-2 hammaskehä, induktiivinen anturi, orkkis vedenlämpö ja 405 1.6 koneen imuilman lämpö, mi suuttimet ja orginaalit bensakiskot pumput ym. Sytkä voi olla joko sinlge coil ja jakajan kansi nakkelemassa kipinää oikeaan paikkaan tai hukkakipinäpuola kuten mulla. Mi:n orkkis sytkäyksikkö oli kait 0 227 100 123, sen pitäis toimia joskin mulla se ei toiminut kuin +12V triggauksella. Hukkakipinäpuolan kanssa toimii 0 227 100 200.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
iniemine
Megasquirt aloittelija

Post by iniemine »

Noin olen sitä tässä ajatellutkin. 1.6:sen imuilman lämpöanturi on jo hankinnan kohteena. Talven aikana olisi sitten tarkoitus ottaa projekti työn alle, kunhan saan aikaiseksi hankkia tuon itse boksin, ms'n'spark extra-koodilla. Tuo Turtanan levy taitaa olla sopiva vaihtoehto. Pitää vielä vihjaista kolvarille että varaa "vapaa"-aikaa riittävästi... ;)
Post Reply