eli megatune näyttää kokoajan noin puolet pienempää kierroslukua kun auton oma mittari. Mistähän moinen johtuu, ja miten sen sais näyttämään oikein? signaali on otettu puolan miinukselta. Lisäksi TPS:n lukema on ilman kaasua 8% ja täydellä kaasulla 88% onko normaalia? calibrate tps ei muuttanut asiaa miksikään. Autona peugeot 205 gti 1,9.
P.S. mega ei ole vielä käytössä, vaan laitoin johdot kiinni ja käytin autoa omalla ecullaan.
RPM lukema alakanttiin
Moderator: Masi_K
RPM lukema alakanttiin
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
Sulla on luultavasti asetuksissa sylinteriluku pielessä, tarkistapa se. Jos ei auta, niin sitten sun pitää miettiä tarkemmin montako kipinää puolalta tulee kierrosta kohti jne. Mutta jos sulla on normaali jakajasytkä ja asetuksissa neljä sylinteriä, niin pitäisi toimia.
TPS:n kanssa on ilmeisesti kalibrointiongelma, en tiedä miksi. Tuolla kalibroinnilla se kyllä pitäisi asettua välille 0-100%.
TPS:n kanssa on ilmeisesti kalibrointiongelma, en tiedä miksi. Tuolla kalibroinnilla se kyllä pitäisi asettua välille 0-100%.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
joo, nyt sain kierroksetki näyttämää suunnilleen oikein, kun vaihdoin ton sylinterien määrän oikeaks. ja TPS:n sain nyt näyttämään 0%-100% kun moneen kertaan kalibroin, ja sit hoksasin käynnistää megatunen uusiks.ArttuH wrote:Sulla on luultavasti asetuksissa sylinteriluku pielessä, tarkistapa se. Jos ei auta, niin sitten sun pitää miettiä tarkemmin montako kipinää puolalta tulee kierrosta kohti jne. Mutta jos sulla on normaali jakajasytkä ja asetuksissa neljä sylinteriä, niin pitäisi toimia.
TPS:n kanssa on ilmeisesti kalibrointiongelma, en tiedä miksi. Tuolla kalibroinnilla se kyllä pitäisi asettua välille 0-100%.
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
Kaippa se. Muistat vaan laittaa diodit niihin tuloihin.petrib1 wrote:Sainpas pyörän vihdoin käyntiin.Tuo megan kierrosluku on puolet pienempi kuin pyörän oman mittarin.Singaali on otettu tällä hetkellä toisen puolan - navasta.Korjaantuisikohan tuo lukema oikeaksi jos ottaisi singaalin myös toisen puolan - navasta???
Voit tosiaan ottaa signaalin molemmilta puolilta, mutta väliin tarvitaan diodit, kuten tuossa jo mainittiinkin. Toinen vaihtoehto on laittaa asetuksista sylinterimääräksi 2, itse olen käyttänyt tätä vaihtoehtoa.petrib1 wrote:Sainpas pyörän vihdoin käyntiin.Tuo megan kierrosluku on puolet pienempi kuin pyörän oman mittarin.Singaali on otettu tällä hetkellä toisen puolan - navasta.Korjaantuisikohan tuo lukema oikeaksi jos ottaisi singaalin myös toisen puolan - navasta???
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85