RPM lukema alakanttiin

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
axe
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Mon Jul 18, 2005 17:21
Location: Lahti

RPM lukema alakanttiin

Post by axe »

eli megatune näyttää kokoajan noin puolet pienempää kierroslukua kun auton oma mittari. Mistähän moinen johtuu, ja miten sen sais näyttämään oikein? signaali on otettu puolan miinukselta. Lisäksi TPS:n lukema on ilman kaasua 8% ja täydellä kaasulla 88% onko normaalia? calibrate tps ei muuttanut asiaa miksikään. Autona peugeot 205 gti 1,9.

P.S. mega ei ole vielä käytössä, vaan laitoin johdot kiinni ja käytin autoa omalla ecullaan.
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Sulla on luultavasti asetuksissa sylinteriluku pielessä, tarkistapa se. Jos ei auta, niin sitten sun pitää miettiä tarkemmin montako kipinää puolalta tulee kierrosta kohti jne. Mutta jos sulla on normaali jakajasytkä ja asetuksissa neljä sylinteriä, niin pitäisi toimia.

TPS:n kanssa on ilmeisesti kalibrointiongelma, en tiedä miksi. Tuolla kalibroinnilla se kyllä pitäisi asettua välille 0-100%.
Arttu
GSX1100 -85
axe
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Mon Jul 18, 2005 17:21
Location: Lahti

Post by axe »

ArttuH wrote:Sulla on luultavasti asetuksissa sylinteriluku pielessä, tarkistapa se. Jos ei auta, niin sitten sun pitää miettiä tarkemmin montako kipinää puolalta tulee kierrosta kohti jne. Mutta jos sulla on normaali jakajasytkä ja asetuksissa neljä sylinteriä, niin pitäisi toimia.

TPS:n kanssa on ilmeisesti kalibrointiongelma, en tiedä miksi. Tuolla kalibroinnilla se kyllä pitäisi asettua välille 0-100%.
joo, nyt sain kierroksetki näyttämää suunnilleen oikein, kun vaihdoin ton sylinterien määrän oikeaks. ja TPS:n sain nyt näyttämään 0%-100% kun moneen kertaan kalibroin, ja sit hoksasin käynnistää megatunen uusiks.
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
petrib1
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 127
Joined: Fri Aug 19, 2005 19:51
Location: Kontiolahti

Post by petrib1 »

Sainpas pyörän vihdoin käyntiin :D .Tuo megan kierrosluku on puolet pienempi kuin pyörän oman mittarin.Singaali on otettu tällä hetkellä toisen puolan - navasta.Korjaantuisikohan tuo lukema oikeaksi jos ottaisi singaalin myös toisen puolan - navasta??? :shock:
koskar
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Sat Feb 26, 2005 12:56
Location: Kurikka

Post by koskar »

petrib1 wrote:Sainpas pyörän vihdoin käyntiin :D .Tuo megan kierrosluku on puolet pienempi kuin pyörän oman mittarin.Singaali on otettu tällä hetkellä toisen puolan - navasta.Korjaantuisikohan tuo lukema oikeaksi jos ottaisi singaalin myös toisen puolan - navasta??? :shock:
Kaippa se. Muistat vaan laittaa diodit niihin tuloihin.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

petrib1 wrote:Sainpas pyörän vihdoin käyntiin :D .Tuo megan kierrosluku on puolet pienempi kuin pyörän oman mittarin.Singaali on otettu tällä hetkellä toisen puolan - navasta.Korjaantuisikohan tuo lukema oikeaksi jos ottaisi singaalin myös toisen puolan - navasta??? :shock:
Voit tosiaan ottaa signaalin molemmilta puolilta, mutta väliin tarvitaan diodit, kuten tuossa jo mainittiinkin. Toinen vaihtoehto on laittaa asetuksista sylinterimääräksi 2, itse olen käyttänyt tätä vaihtoehtoa.
Arttu
GSX1100 -85
petrib1
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 127
Joined: Fri Aug 19, 2005 19:51
Location: Kontiolahti

Post by petrib1 »

Pitääpä vaihtaa se sylinteri luku.
Post Reply