Edis-4 kierroslukutieto häiriö -> tyhjäkäynti
Moderator: Masi_K
Edis-4 kierroslukutieto häiriö -> tyhjäkäynti
Ms 1 v2.2 + edis 4, starttaa mutta ei lähde käyntiin. Startatessa kierrosluku käväisee n 30-40 000
kierroksen hujakoilla ja tippuu siitä milloin mihinkin arvoon. Kampiakselin asentotunnistin pitäisi toimia kun kipinä tulee. Levylle tehty ediksen vaatimat muutokset. Mikähän tuommoisen aiheuttaa, kun anturijohto sekä pip ja saw johdot on häiriösuojattua? Tuo varmaan vaikuttaa myös siihen, että autoa ei saa käyntiin? Vähän kaikkea on nyt kokeiltu, alkaa itseltä ideat loppumaan.
kierroksen hujakoilla ja tippuu siitä milloin mihinkin arvoon. Kampiakselin asentotunnistin pitäisi toimia kun kipinä tulee. Levylle tehty ediksen vaatimat muutokset. Mikähän tuommoisen aiheuttaa, kun anturijohto sekä pip ja saw johdot on häiriösuojattua? Tuo varmaan vaikuttaa myös siihen, että autoa ei saa käyntiin? Vähän kaikkea on nyt kokeiltu, alkaa itseltä ideat loppumaan.
Last edited by TeemuP on Fri May 02, 2014 13:50, edited 1 time in total.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Minkälaiset sytytystulpat on? onko R tulpat?
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Fiesta RS Turboon tarkoitetut tulpat laitoin, NGK BCR8ES.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Tarkasta moottorin ja rungon ja megan maadoitukset sekä virransyöttö megalle ja startille
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Jostain luin että edis boksi pitäisi olla maadoitettu moottoriin, pitääkö paikkansa?
Riittääkö että mega on maadoitettu runkoon vai pitääkö lisäksi maadoittaa moottoriin?
Riittääkö että mega on maadoitettu runkoon vai pitääkö lisäksi maadoittaa moottoriin?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
megan ja ediksen maadoitukset moottoriin ei mihinkään muualle.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Ja häiriösuojauksen saa maadoittaa vaan toisesta päästä.
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Ok, täytyypä huomenna ensimmäisenä vaihtaa megan ja ediksen maat moottoriin, kun menevät tällä hetkellä runkoon. Toivottavasti tämä auttaisi.
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Nyt on maadoitukset vedetty uudestaan, mutta ei mitään vaikutusta ongelmaan.
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Tästä on 2 koulukuntaa.Puuhastelija wrote:megan ja ediksen maadoitukset moottoriin ei mihinkään muualle.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Nyt on kuitenkin kokeiltu molemmilla tavoilla.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Mites ne häiriösuojatut kaapelit onko se suojasukka maadoitettu vain toisesta päästä. jos se on maadoitettu molemmista päistä niin siinä saattaa alkaa kulkemaan virta ja se ei ole hyvä.
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Häiriösuojat on vain ediksen päässä kiinni.
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Skooppaaminen lienee olisi juttu nyt. Näkis että mitä sekasikiötä sieltä tulee megalle. Vai onko megan sisäisessä kytkennässä jotain räkää. Kaapelien häiriösukat kytketään aina anturimaahan. Tämä kyl ei auta tässä nyt.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Nyt selvis. Nolo homma, oli saw ja pip johdot mennyt ristiin megan liittimessä. 

Re: Edis-4 kierroslukutieto häiriö
Nonni
Pääasia et skulaa.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Edis-4 kierroslukutieto häiriö -> tyhjäkäynti
Seuraava ongelma on sitten se, että en saa autoa jäämään käyntiin kuin hetkeksi aikaa.
Laitan tähän login muutamasta yrityksestä jos joku osaisi siitä sanoa mikä mättää.
Koneena 1.8 zvh turbo, suuttimet 350cc@4bar/390cc@5bar, ms1 v2.2 extra 029y4 koodilla.
Cranking sekä ase arvoja pyöritelty suuntaan jos toiseen.
Laitan tähän login muutamasta yrityksestä jos joku osaisi siitä sanoa mikä mättää.
Koneena 1.8 zvh turbo, suuttimet 350cc@4bar/390cc@5bar, ms1 v2.2 extra 029y4 koodilla.
Cranking sekä ase arvoja pyöritelty suuntaan jos toiseen.