Pari säätökysymystä

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Elikkä, parin alokasvirheenkautta tullut boksista poltettua niin sytkäkivet ja suutinajurit mutta ne ovat korjattu ammattilaisten toimeesta ja stimulla katottu toimivuus.

Boksina ms2 v2.2, launch, 4bar map ja wastedspark sytkä, koneena nissanin ca18det, polttoaineena E85. Koodina muistaakseni 3.3.1 ja Tunerstudion jollakin lite versiolla säätelen.

Req fuel valikosta pistetty afr: 9.8 jolloin suutinten aukioloaika oli 3.70ms luokkaa. Eka startti koitti, WUE:n ollessa päällä kone kävi jotenkuten, koneen lämmetessä ja wuen mennessä vähemmäksi koneen käynti alkoi hiljalleen kärsiä ja lopulta pudotti pyttyjä pois pelistä. Ve taulukosta kun arvoja nosti niin kone pysyi lämpimänä käynnissä omin voimin vaikkakin hyvin epätasaisesti. Nostin ve karttaa koko osa-alueelta kunnes koneen käynti tasoittui. Tyhjäkäynti nousi normaalille tasolle ja kone kävi tasaisesti vasta kun ve kartat oli tuplat siihen nähden mistä aloitettiin... :roll:

Nyt ollaan siinä pisteessä että käy vähän niin ja näin, kuitenkin tyhjäkäynnin pysyessä tuolla 900-1000 rpm tienoissa ja käy kaikilla. B-paineet ovat juuri yli 2bar tyhjäkäynnillä mikä äkkiseltään kuullostaa vähäiseltä? Alipaineohjauksen kun otin irti niin b-paineet 3bar ja kone tottakai kävi ylirikkaalla hajusta ja silmien kirvelystä päätellen.

Heti kun kaasuun koskee niin kuolee pois, välillä saa kierroksia nostettua jos hiipii kaasua auki. Lämpösenä käynnistyminen on melkoista sahaamista ja välillä jää putputtamaan cranking alueelle vähäksi aikaa. (3-400rpm)

Sit semmonen kysymys tuosta injector dead timesta, pwm limitng ynnä muusta että mitkä ne kuuluvat olla kun setuppi on seuraavanlainen.
-1200cc suuttimet 2,6ohm, suutinten plusjohdoissa vastukset protopartsilta.

Nyt säädöt ovat jotakuinkin tällaset: Injector opening time 0.7ms jota suositeltiin matalaohmisille suuttimille. Pitäisikö tuonne kuitenkin pistää 1ms kun on vastukset välissä eli mega luulee että siellä on korkeaohmiset? Pwm current limiting on oletusarvossaan (75%), kuten myös pwm time (25ms). Squirtejja per kierros on 2 ja muistaakseni alternating valittuna.

Kuullostaako edes sinnepäin oikealta?

Kaikki wue ja ase asetukset ovat oletuksissaan, kuten myös kaikki accel enrichment arvot. En sinne uskaltanut kajota kun ei ole vielä sataprosenttista varmuutta mihin päin säätää ja mihin kukin arvo vaikuttaa.

Säätämistä vaikeuttaa lambda anturin, ja oikeastaan koko pakoputkiston puute mutta toivottavasti viikonloppuna tulee pistettyä ne asiat kuntoon ja saa vähän osviittaa mihin päin säädellä siitä sit.

Ve table tosiaan sairaan korkealla noilla yllämainitulla asetuksilla, ei edes suostu käymään tasasesti tyhjäkäyntiä alle 100 arvoilla. Johtuisko osa ongelmista tuosta 2bar bensapaineesta? Testipumppuna tällähetkellä tosiaan joku maailmanympäri muutaman kerran rullanut vakiopumppu mutta kunhan aika riittää niin 2x 044 menee syöttöpuolelle.

Sytkä tosiaan katottu strobolla kuntoon ohjekirjan mukaan joten sen luulisin olevan kunnossa, tuo bensapuoli on vaan vielä vähän epävarma.

On mulla käyntivideotakin jossa näkyy mm. map, ve-taulukko ja demonstroin miten ei tohdi antaa kaasua, jos ketään kiinnostais kyseinen video niin voin pistää tänne jos joku muu vaikka sais tuosta enemmän tolkkua kuin minä itse. :)
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Pari säätökysymystä

Post by Masi_K »

No ainakin toi suuttimien pwm ohjaus pitää kytkeä pois. Miksi sitä afr lukua on pitänyt mennä rukkaamaan ? Lasket sen sille 14.7 bensan arvolle ja lisäät nyrkkisääntö 40% päälle.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Ookkei, pystyyko tuon pwm ohjauksen suoraan kytkemään pois vai ihan vain current limiting pistämällä nolliin?

Tuo afr arvo ei mennyt ihan jakeluun vieläkään, vaikka etanolia polttaa niin pitäis afr arvoksi pistää tuo 14.7 ja ve taulukkoon 40% päälle? Silloin alkais olemaan arvot aikasen limitissä, mutta ehkä tuo pwm ohjaus sotkee tota juttu jotenkin vielä kun oli kytkettynä päälle?

Entä tuo dead time? Lähemmäksi matala vai korkeaohmisen asetusta?

Edit. selkis, current limiting 100% ja pwm time 25.4. Kokeillaan huomenna toimiiko paremmin ja tullaan takasin viisaampina kyselemään ohjeita.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Pari säätökysymystä

Post by Höylä »

Suiza wrote:Squirtejja per kierros on 2 ja muistaakseni alternating valittuna.
tuon vaihtaisin kyllä 1/työkierto näin alkuvaiheessa säätöjä hakiessa... turha kiusata itseään ja konetta "turhalla hifistelyllä" (isot suuttimet + viinabensa + suurin osa säädöistä vielä muutenkin hakusessa, niin ei se enää tuota 2 ruiskutusta/työkierto tarvitse siihen lisäksi... sitten kun kone toimii hyvin tuolla 1/työkierto, niin voi kokeilla sitä 2/työkierto asetusta, jos sillä sais jotain "lisäarvoa"/parannusta)
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Kiitos vinkistä, pitääpä kokeilla huomenna kaikilla noilla yllämainituilla asetuksilla!
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Nyt on kokeiltu ja en tiedä muuttuko huonommaksi mutta ei todellakaan paremmaksi. Koneen ollessa kylmä käy jopa normaaleilla ve-asetuksilla, tasaisesti. Mutta lämmetessä käynti muuttuu huonommaksi ja huonommaksi kunnes pysyy vain käynnissä pari sekuntia putkeen. Jos ve-taulukot laitta aivan tappiin voi kone käydä muutamalla sylinterillä vähän aikaa, välillä tulee jopa kaikki sylinterit mukaan mutta tämänjälkeen kone kuolee aina. Välillä käy tasaisesti ja sammuu kuin avaimesta vääntää, mutta useimmiten jää putputtamaaan parilla sylinterillä 500rpm. Ve-table kun on normaaleissa asetuksissa niin ei toivoakaan että lähtis käyntiin. Mitä enemmän kone lämpenee sen enemmän ruokaa tarvii ja kun on säädöt tapissa niin bensa ei kertakaikkiaan riitä.

Kylmänä vastaa kaasuun melko hyvin mutta lämpösenä ei kestä kaasua yhtään. Pwm ohjaus on pois käytöstä ja 1squirt/kierros. Injector dieadtimea kokeiltu laidasta laitaa. Bensapaineet 2-3 bar tyhjäkäynnillä.

Mikä on pielessä?
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Pari säätökysymystä

Post by Puuhastelija »

ei kristallipallo näytä missä vika on, mut laita lokia ja msq tiedosto niin jos niistä näkis jotain.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Pari säätökysymystä

Post by Höylä »

Suiza wrote:Mitä enemmän kone lämpenee sen enemmän ruokaa tarvii ja kun on säädöt tapissa niin bensa ei kertakaikkiaan riitä.

Kylmänä vastaa kaasuun melko hyvin mutta lämpösenä ei kestä kaasua yhtään. Pwm ohjaus on pois käytöstä ja 1squirt/kierros. Injector dieadtimea kokeiltu laidasta laitaa. Bensapaineet 2-3 bar tyhjäkäynnillä.

Mikä on pielessä?
eli jos nyt ymmärsin oikein, niin se käy kylmänä hyvin lämmitys rikastuksien ansiosta ja koneen lämmetessä uuvahtaa polttoaine pulaan, kun rikastukset menee nollaan...

kyllä se vika nyt taitaa löytyä jostain sieltä engine constans (tai jotain sinne päin) välilehdeltä asetuksissa... eli taiot lisää polttoaineen syöttöä sille, niin pitäis mennä parempaan suuntaan, mutta VE kartta ei ole mielestäni se oikea paikka sitä etsiä (eli laittaa sinne "järjettömiä" lukuja, itse pyrin säätämään sen vaparialueella n. 40 - 110 lukuja sisältäväksi) regfuel on siis liian pieni...

edit: tuo n.2.3-2.5 bar polttoaineen painetta on ihan ok. tyhjäkäynnille, mutta voihan siellä sun setupissa (pumppu, suodatin, pa-paineensäädin jne.) olla jotain häikkää kuitenkin, jos osat on hieman enemmän maailmaa nähneitä...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Jees ihan oikein ymmärsit. Olen myöskin tuolta engine constants valikosta koittanut noita bensamäärään vaikuttavia arvoja laittaa pieleen jotta kone saisi lisää soppaa kuin mitä "tarvisi" näin kokeilumielessä, esim tuplasti pienemmät suuttimet valittuna jne. Ja tuntuihan Se jopa hieman positiivisesti vaikuttavan vaikka ve mappi oli jo ennestään aivan vinksallaan. Eli viinan puutetta lämpösellä koneella vaikka on munmielestä kaikki fuel settingsit ja Engine constantit kuten pitääkin. Voin myöhemmin tarkistaa tarkalleen mitkä säädöt ovat valittuna missäkin niin voitte sit siitä veikkailla mikä on pielessä.
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Heetkonen. Kävin vähän läppärillä säätöjä läpi ja jostakin paisto silmään että lambdakorjaus tulee mukaan peliin vasta nesteitten olleen 71c lämpöset, eli samoihin aikoihin kuin tuntuu vetävän bensahanat kiinni. Mulla ei tällähetkellä ole lambda-anturia joten ajattelin että ihan sama mitä nuo lambda-asetukset ovat toistaiseksi.

Megan oma afr mittari siis näyttää jotakin hatusta vedettyä (tai siis ihan loogista 0v) 17:1, tai jotain sellaista sikalaihaa. EGO controlin kun aukaisin niin siellä olikin yllättäen valittuna wideband sensori, eikä disabled. Onko tämä sit samaan aikaan yrittänyt noita ruiskutusaikoja ronkkia kun mega luulee tietävänsä että käy 17:1 ? Kaiken järjen mukaan senhän olisi pitänyt vain rikastaa karttoja mutta kenties tuollakin jutulla ollut osaa ja arpaa ongelmiin?

Säätöläppärillä ei pääse nettiin joten otin ihan vanhankunnon kuvat vain ruudulta. :lol:

http://i388.photobucket.com/albums/oo32 ... 601dc0.jpg
http://i388.photobucket.com/albums/oo32 ... fcee0a.jpg
http://i388.photobucket.com/albums/oo32 ... 808cd3.jpg

Sit heitin hatusta tuommosen ve-kartan jolla meinasin kokeilla huomenna. (juu kooksi vaihettu 12x12 tässä välissä)
http://i388.photobucket.com/albums/oo32 ... e89db1.jpg

Sit tuli netin syövereistä löydettyä sytkäkartta samanmoisesta koneesta joka myöskin kulkee viinalla, apinoin tuon kartan suoraan ja otin takapakkia 5 astetta koko alueelta, kuitenkin tuntuu olevan aika rajut ennakot paikoittain. Noh tällä ei niinkään suurta merkitystä kun toistaiseksi mennään fixed anglella.
http://i388.photobucket.com/albums/oo32 ... 8d041b.jpg

Loppuun vielä ei niin ajankohtainen kysymys. Löytyy kierroslukumittari joka haluaa seuraavanlaisen kytkennänän: http://img.ehowcdn.com/article-new-thum ... 00x800.jpg

Millä tapaa tämä on järkevin toteuttaa minun setupillani? Olettaisin että tällä: http://www.msextra.com/doc/ms2extra/Gen ... ivolts.GIF ?
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Pari säätökysymystä

Post by Puuhastelija »

Ei tuota msq tiedostoa ole vielä näkynyt, mutta ainahan voi arvailla.
Tarkista Baro asetukset. kato siitä kysymysmerkistä miten ne pitää olla.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Pari säätökysymystä

Post by Masi_K »

Koska rundikello väittää toimivan suoraan samalla johdolla myös elektronisista ohjainlaitteista. Teet megaan vain transistorikytkennän sytkälähtöön. Baro korjaukseen riittää vain olikose nyt initial reading tms. Ellet asu vuoristossa :D 50-70ruiskutusmäärät tyhjäkäynnille VE karttaan ei kuullosta mitenkään kauheen väärältä. Et jos saat sillä koneen käymään ok seoksella myös kuumana. On siitä hyvä lähtee. Muu kartta sitten muodostuu sellaiseksi kun muodostuu. Sitten voi jälkikäteen rukata reqfuelilla ve kartan numeroita alas tai ylös jos näkee tarvetta. Mielestäni viinalotraaminen kuitenkin pitäisi aina aloittaa vasta sitten kun kone selkeesti lähtee toimimaan bensalla. Vinetto kun käyttäytyy kylmällä koneella ja semilämpimillä kanavilla jne aivan eritavalla kuin bensiini. Vaikka EGO korjauksessa olisi asetuksissa narrow tai wideband, ei sillä ole väliä niin kauan kuin se ei aktivoidu missään tilanteessa. 71 Astetta riittää aktivointiin jos rpm piste on myös ylitetty. En nyt muista ulkoa miten seosmittari tulo käyttäytyy kun siinä eiole mitään kiinni. Mutta 0V on laajakaista ohjainlaitteissa aina/yleensä marjapuuro rikas seos.

E: kauheesti typoja ja muutaki :D
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Pari säätökysymystä

Post by Puuhastelija »

Baro pitää tarkistaa kolmesta eri kohdasta:
- käyrä Barometric correction 100% joka pisteeseen
- tool valikosta map/baro -> sinne ne kaksi alimmaista pitää olla 0 ja sitten map sensor ja baro sensor pitää olla samat
- general setting valikosta Barometric correction -> initial map reading

Ja sitten jos haluu säätää barometric correctionia nii se säädetään siitä käyrältä. Todennäköisesti ei tarvii hirveemmin säädellä jos ei meinaa lähtee vuoristoon ajelemaan :)
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Pari säätökysymystä

Post by Masi_K »

Ai, onko toi baro muuttunut noinpaljon tossa uudessa 3.3 koodissa vrt vanhempiin, että ikäänkuin sama asia pitää takoa kaaliin monesta eri paikasta?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Pari säätökysymystä

Post by Puuhastelija »

Joo se on nimenomaan siihen vanhaan koodin nähden muuttunut.
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Nyt on barot pistetty ohjeittenmukaisesti. Muita ideoita?
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Joo elikkä hiukan pihalla vielä tuon rundarikytkennän kanssa, mikä on transistorikytkentä ja ilmeisesti noihin spark a ja spark b lähtöihin pitäis semmonen tehdä? Saa toki rautalangasta vääntää mulle jos joku haluaa. :lol:

Arvon yleisö! Koneen käyntiongelmiin on suurella todennäköisyydellä löytynyt syy. Ensin kokeilin tuolla ve-kartalla ja baro asetuksilla mitkä yllä mainittiin mutta nyt kone ei hörähtänytkään, ei siis yhtään. req fuelista kun kikkaili niin välillä hörähteli hieman mutta käyntiin ei kuitenkaan lähtenyt.

Mietin sit että olisko suuttimet tukossa/ottanut damagea injector driverien palaessa. Otin suuttimet irti ja tein sit hienon suutintesterivirityksen.

B-pumppu pumppasi painetta 4-5 baria suuttimeen ja megan injector testerillä sit kokeiltiin suuttimia desilitramittakuppiin ruiskien. Tulokset oli järkyttäviä. :shock:

Suutin #1: Paineettomana avautuu ja kuullostaa toimivan normaalisti, 5bar painetta kun pisti perseeseen oli täysin mykkä. 3bar avautu mutta sumua ei muodostunut, vaan yksi suora roiske siitä vaan tuli.

Suutin#2 ja #3: 5bar paineella ei sumunmuodostuksesta tietoakaan, epämääräinen hento roiske vaan tuli.

Suutin#4: Aivan mykkö oli sitten paineen alla tai ei.

Niin kauan ei niitä jaksanutkaan kokeilla että olisi saanut edes puoli desiä kasaan yhteensä kaikista suuttimista joten aika tukossa/rikki nuo vissiin on.

Kysymys kuuluu, ovatko nuo mennyt tukkoon huonolaatuisesta etanolista/kököstä tankinpohjalla, ja selittäiskö tämä sen että tuo yksi suutin oli aivan mykkä? Ekassa startissa tuntu toimivan hyvin ja siitä se alamäki sit alkoikin, suuret ongelmat tuli pumppujenvaihdon myötä.

Kai tässä on suutinkauppaan mentävä? :roll:
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Pari säätökysymystä

Post by Puuhastelija »

Joo-o voi olla jotain käyntiongelmaa jos on suuttimet tukossa.
Koita nyt selvittää mistä se johtuu et ne on mennyt tukkeeseen ennen kun laitat uusia suuttimia.
Onko niissä suuttimien päässä olevissa sihdeissä mitään moskaa?
onko polttoaine järjestelmässä jossain sellaista muovia mikä ei kestä e85:sta ja liukenee ja sit tukkii suuttimet?
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Joo tottakai menee koko bensapuoli syyniin ennen uusien suuttimien kiinnilaittoa ja myös uudet bensasuodattimet pistän. Sihdeissä ei näkynyt mitään moskaa, ja bensapuolella ei pitäis muuta olla kuin bilteman polttoaineletkua + vakio kupariputkea.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Pari säätökysymystä

Post by Höylä »

Suiza wrote:bensapuolella ei pitäis muuta olla kuin bilteman polttoaineletkua + vakio kupariputkea.
muistaakseni bilteman polttoaineletku ei kestänyt bensaa (menee "velliksi" jo muutamassa minuutissa ja n.30 minuutissa alkaa tulla bensa läpi ohuena sumuna), joten tuskin kestää E85:kaan... nimim. melkein poltettiin yksi auto 30 cm pätkällä bilteman polttoaineletkua...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Pari säätökysymystä

Post by Masi_K »

Myöskin CU putki on epäilyttävää?? Vineton kera. Ite laittaisin hapokkaasta putket ja passelit liittimet. Sekä oikeasti viinaa kestävää letkua jos sitä tarvitsee. Yksi vaihtoehto on tämä muoviputki mitä OEM valmistajat on käyttänyt jo 80 luvulta. Se kestää tärinää ja nitkutusta siten että letkut tulipellin ja motorin välissä voi jättää unholaan. Kunhan ei tee liikevaraksi mitään 1cm matkaa. Muistan kun ajelin vielä kaasuttimella, niin bilteman kangaspäälysteinen letku eiollut kuin kesän ajelut kestävää. Sen jälkeen hikoili ja halkeili jo. :(
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Ookkei, en kyllä noista bilteman letkuista huomannut mitään erikoista silmämääräisesti mutta samahan ne on vaihtaa kerralla kunnollisiksi myös.

Ovatkohan nuo suuttimet nyt sit vaan tukossa vai onko niistä se maaginen savu päässyt pihalle? :lol: Kokeilemallahan se selviää mutta hiukan epäilyttää että ovatkohan vain tukossa kuin tuo yksi suutin oli aivan finito.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Pari säätökysymystä

Post by Masi_K »

Vie ne pestäväksi ja huollettavaksi. Sillä selviää.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Pitääpä huomenna käydä piipahtamassa vanhassa amiksessa jos sais putsattua ja mitattua tuotot. Mitä noille yleensä tehään huollossa? Selviääköhän ultraäänipesurilla?

Edit. Suutinten resistanssi pitäisi olla 2,6ohm. Kävin juuri mittaamassa jokaisen niin parissa oli 2,4-2,7, yhdessä oli tasan 2 ja viimesessä 0,6 ohmia. Aika varma että tuo 0,6 ohmilainen oli se kuollut.

Vieläkö tästä pesulla selviää? :|
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Pari säätökysymystä

Post by Puuhastelija »

Ei enää pesu auta. Tuo 0,6 ohminen suutin voi käräyttää myös suutin ajurin aika helposti. Käytännössä melkeen oikosulku.
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Seelvä, ollut nyt kuitenkin tehovastukset suuttimien plus johdoissa suutinajureitten vaihdon jälkeen joten tuskin on päässyt kärähtämään uudemman kerran? Ei lämmennyt tai mitään kun boksia tunnustelin. Vissiin suuttimet menny pilalle sit joskus samassa syssyssä kun kokeilin ilman noita tehovastuksia käyttää konetta.

Kokeiltiin vielä tuolloin kuin suuttimia kokeiltiin että toimivalla suuttimella suutin avautuu sekä inj1 että inj2 kun johtoja vekslas joten ajurit kunnossa? Kun eikös näissä ollutkin 2 ajuria jotka kukin ohjaa kahta suutinta?
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Pari säätökysymystä

Post by Höylä »

Suiza wrote:Vissiin suuttimet menny pilalle sit joskus samassa syssyssä kun kokeilin ilman noita tehovastuksia käyttää konetta.
ok. eli on tehty tälläisiäkin "kokeiluja" :D ei se sitten mikään ihme ole, jos on "hieman" ongelmia saada kone säätöihin, jos suuttimet on "tapettu" oikosululla :lol:
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 115
Joined: Mon Mar 17, 2014 22:06

Re: Pari säätökysymystä

Post by Suiza »

Jees, kantapään kautta opittu kaikki nämä suurimmat megaruutan säädöt. Pistin tilaukseen ev14 12ohm suuttimet elikkä voin vissiin heivata etuvastukset menemään? ms2 v.2.2 kyseessä jos silläkin on jotain merkitystä vielä.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Pari säätökysymystä

Post by Höylä »

Suiza wrote:Jees, kantapään kautta opittu kaikki nämä suurimmat megaruutan säädöt
kyllä tuo kantapää tuntuu välillä olevan se paras opettaja... itse poltin varmaan yli 300 €:lla sytkäyksiköitä, kunnes alkoi jäädä muistiin, että aina sähköt pois sytkäpuolelta, kun päivittää koodia :D
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: Pari säätökysymystä

Post by teg »

Kannattaa ottaa puolien syötön ohjaus bensapumpun releen takaa, niin välttyy ylimääräisltä hankinnoilta :lol:
Post Reply