Boksina ms2 v2.2, launch, 4bar map ja wastedspark sytkä, koneena nissanin ca18det, polttoaineena E85. Koodina muistaakseni 3.3.1 ja Tunerstudion jollakin lite versiolla säätelen.
Req fuel valikosta pistetty afr: 9.8 jolloin suutinten aukioloaika oli 3.70ms luokkaa. Eka startti koitti, WUE:n ollessa päällä kone kävi jotenkuten, koneen lämmetessä ja wuen mennessä vähemmäksi koneen käynti alkoi hiljalleen kärsiä ja lopulta pudotti pyttyjä pois pelistä. Ve taulukosta kun arvoja nosti niin kone pysyi lämpimänä käynnissä omin voimin vaikkakin hyvin epätasaisesti. Nostin ve karttaa koko osa-alueelta kunnes koneen käynti tasoittui. Tyhjäkäynti nousi normaalille tasolle ja kone kävi tasaisesti vasta kun ve kartat oli tuplat siihen nähden mistä aloitettiin...

Nyt ollaan siinä pisteessä että käy vähän niin ja näin, kuitenkin tyhjäkäynnin pysyessä tuolla 900-1000 rpm tienoissa ja käy kaikilla. B-paineet ovat juuri yli 2bar tyhjäkäynnillä mikä äkkiseltään kuullostaa vähäiseltä? Alipaineohjauksen kun otin irti niin b-paineet 3bar ja kone tottakai kävi ylirikkaalla hajusta ja silmien kirvelystä päätellen.
Heti kun kaasuun koskee niin kuolee pois, välillä saa kierroksia nostettua jos hiipii kaasua auki. Lämpösenä käynnistyminen on melkoista sahaamista ja välillä jää putputtamaan cranking alueelle vähäksi aikaa. (3-400rpm)
Sit semmonen kysymys tuosta injector dead timesta, pwm limitng ynnä muusta että mitkä ne kuuluvat olla kun setuppi on seuraavanlainen.
-1200cc suuttimet 2,6ohm, suutinten plusjohdoissa vastukset protopartsilta.
Nyt säädöt ovat jotakuinkin tällaset: Injector opening time 0.7ms jota suositeltiin matalaohmisille suuttimille. Pitäisikö tuonne kuitenkin pistää 1ms kun on vastukset välissä eli mega luulee että siellä on korkeaohmiset? Pwm current limiting on oletusarvossaan (75%), kuten myös pwm time (25ms). Squirtejja per kierros on 2 ja muistaakseni alternating valittuna.
Kuullostaako edes sinnepäin oikealta?
Kaikki wue ja ase asetukset ovat oletuksissaan, kuten myös kaikki accel enrichment arvot. En sinne uskaltanut kajota kun ei ole vielä sataprosenttista varmuutta mihin päin säätää ja mihin kukin arvo vaikuttaa.
Säätämistä vaikeuttaa lambda anturin, ja oikeastaan koko pakoputkiston puute mutta toivottavasti viikonloppuna tulee pistettyä ne asiat kuntoon ja saa vähän osviittaa mihin päin säädellä siitä sit.
Ve table tosiaan sairaan korkealla noilla yllämainitulla asetuksilla, ei edes suostu käymään tasasesti tyhjäkäyntiä alle 100 arvoilla. Johtuisko osa ongelmista tuosta 2bar bensapaineesta? Testipumppuna tällähetkellä tosiaan joku maailmanympäri muutaman kerran rullanut vakiopumppu mutta kunhan aika riittää niin 2x 044 menee syöttöpuolelle.
Sytkä tosiaan katottu strobolla kuntoon ohjekirjan mukaan joten sen luulisin olevan kunnossa, tuo bensapuoli on vaan vielä vähän epävarma.
On mulla käyntivideotakin jossa näkyy mm. map, ve-taulukko ja demonstroin miten ei tohdi antaa kaasua, jos ketään kiinnostais kyseinen video niin voin pistää tänne jos joku muu vaikka sais tuosta enemmän tolkkua kuin minä itse.
