Tyhjäkäyntimoottorin arvojen siirto
Moderator: Masi_K
Tyhjäkäyntimoottorin arvojen siirto
Mulla on tossa tiedoss edellisprojektista jääneenä ms2 v3 levyllä sekä pwm modilla suoritettu hyvä pwm idle warmup asetukset boschilaisen 2 napaiseen tyhjäkäyntimoottoriin. Nyt ei vaan tälleen aamusella aivot taivu että miten saan sen perus taajuuden muutettua ms1 lle sopivaksi? Syöttämistapa kun on vallan eri.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Tyhjäkäyntimoottorin arvojen siirto
Kyllä se alkaa irrota kun vähän potkii. Ms2 oli perus arvona 4. Perässä lukee että taajuus on 30.5 x arvolla mikä on nyt 4 = 122hz. MS1 laskennan mukaan syötettävä arvo saadaan jakamalla 10000 halutulla taajuudella ja tulo syötetään megatuneen. Tällöin 10000/122=81.9. Yllättävän paljon eroa, vai laskenko jotain väärin ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Tyhjäkäyntimoottorin arvojen siirto
Yep. Laskemani arvo osottautu makiaksi. Yhden pykälän muutos hot engine dc, muutti tyhjäkäyntiä vähäsen. Eli tarkkuus ok ainakin warmup onlyyn.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Tyhjäkäyntimoottorin arvojen siirto
Nyt vähä enemmän kiesiä säädettyäni, pitää kyllä todeta että ms1 ei toi tyhmis moottorin ohjaus ole kummonen. Täsmälleen samoilla rautaosilla ms2 hoitaa samanlaisessa moottorissa venttiilin ohjauksen muikeesti paremmin. DC käyttöalue on niinkin hyvä nyt kuin noin 10 pykälää. Vieläkin kylmänä kone huutaa ja lämpimänä se on ok. Ero kylmän ja kuuman asetuksen välillä on nyt jotain 10 yksikköä. Kylmän pään asetus on kuitenkin -21 ja kuuma 71... Halvalla ei saa hyvää 

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII