Vähän toisissa merkeissä tuli mieleen että mahtaisiko täältä löytyä ratkaisua / apua
Eli on tullut kaveripiirissä vastaan useampiakin rakennelmia joissa voimanlähteenä autojen diesel koneita ( klapikoneita, generaattoreita jne jne) ja monella muullakin vastaavia ongelmia näiden kanssa
Ongelma on siinä kun koneet monesti on autoista jolloin syötön/kierrosten säätö tapahtuu kaasupolkimen mukaan kuormituksen muuttuessa eli eivät ole kuten työkoneissa ja traktoreissa yms vakiokierroskoneita
Eli toisin sanoen vakiokierrosäätimestä kun tyrkkää kaasun sopiville kierroksille niin syöttöpumppu huolehtii syötön määrää muuttamalla että kierrokset pysyy samassa kuormasta riippumatta
Auton kone alkaa hyytyä jos kukaan ei käske lisää kaasua
Mielessä oli kun täälläkin tuntuu elektroniikka osaajia olevan niin kuinka vaikea olisi rakentaa mahdollisimman yksinkertainen piiri joka haistelisi kierrosnopeutta ja sen mukaan säätäisi jotain toimilaitetta esim, alipainekello sähköisen neulaventtiilin kautta, pwm ohjauksella jotain solenoidia, ehkä riittäisi vaikka auton keskuslukon moottori jne säätämään syöttöpumpun kaasuvipua sen mukaan nouseeko kierrokset vai laskeeko
Jollakin potikalla esim säädettäisiin haluttu kierrosluku, anturina voi olla joku vr tai hall yms, hihnapyörälle tai vauhtipyörään on helppo tehdä tunnistustappi / kolo tai koloja
Pystyisikö esim megan osa-alueita käyttämään tai lie helpompi ihan suoraan rakentaa sopiva piiri ?
Kuulostaako ajatus kuinka mahdottomalta, kiinnostus tälläiseen olisi monella koska syöttöpumpun muuttaminen on äkkiä melko kallista, useita satasia ja vakiokierrosäätimiä harvemmin autokäytössä on
Kovasti kiitoksia jo näin etukäteen
