Suzuki 1100 , Eaton M45 , Megasquirt
Moderator: Masi_K
Suzuki 1100 , Eaton M45 , Megasquirt
Tarkoitus olisi laittaa 1100 gsx ef suizaan mini cooper s:sän remmiahdin sekä megaruitta . Tehoja olisi tarkoitus saada noin 200 hv. Mistä kannattais hommata suuttimet , läppärunko , anturit , yms ruiskuun tarvittava tavara ja miten iso pitäis läppärungon olla ? Läppärunko tulee ahtimen imupuolelle .
Olisko joku halukas tekemään ko. härveliin sopivan Megasquirt:in , kun taitaa itellä olla toi elektroniikka tuntemus hieman kadoksissa .
Miten muuten sytkän ohjaus hoidetaan Ms:issa ?
Olisko joku halukas tekemään ko. härveliin sopivan Megasquirt:in , kun taitaa itellä olla toi elektroniikka tuntemus hieman kadoksissa .
Miten muuten sytkän ohjaus hoidetaan Ms:issa ?
Sytytysen ohjaus onnistuu samalla boksilla ruiskun kanssa seuraavalla softalla:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
Tuolla on lueteltu eri vaihtoehdot sytytyksen ohjaukseen. Toinen vaihtoehto on ohjata sytytystä jollain muulla systeemillä - esimerkiksi alkuperäisellä jos se on erillään mahdollisesta ruiskun ohjauksesta. Ahtaessa pitäisi vaan saada ennakkoa pienennettyä jos kone on muuten vapari eli muutoksia joutunee tekemään tai sitten ohjaamaan sytkää Megasquirtilla.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
Tuolla on lueteltu eri vaihtoehdot sytytyksen ohjaukseen. Toinen vaihtoehto on ohjata sytytystä jollain muulla systeemillä - esimerkiksi alkuperäisellä jos se on erillään mahdollisesta ruiskun ohjauksesta. Ahtaessa pitäisi vaan saada ennakkoa pienennettyä jos kone on muuten vapari eli muutoksia joutunee tekemään tai sitten ohjaamaan sytkää Megasquirtilla.
Jos kaasuläppä on tarkoitus laittaa imupuolelle, niin sitten kannattaa etsiä jonkun auton kaasuläppä, vaikka romikselta. Jos ei halua suuremmin arpoa oikeaa kokoa, niin ottaa läpän autosta, josta löytyy vähintään tuo 200hv. Suuttimet voi sitten ottaa samasta kapineesta, jos kyseessä on neloskone. Hatusta vetäisten tarvitset 250-350ml suuttimet, läppärunko voisi olla 60mm luokkaa.
Sytkän ohjaukseen tarvitset tuon jo mainitun extra-koodin, ohjaimet kahdelle puolalle ja sopivan anturoinnin kampuralle. Mulla on juuri työn alla sytkän rakentelu omaan GSX:ään. Toivon mukaan voin jonkin ajan päästä kertoa miten homma onnistuu tuon koneen kanssa
Ai niin, bensapumpun valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota virrankulutukseenkin, laturilta kun ei välttämättä löydy ihan hirveästi ylimääräisiä ampeereita.
Sytkän ohjaukseen tarvitset tuon jo mainitun extra-koodin, ohjaimet kahdelle puolalle ja sopivan anturoinnin kampuralle. Mulla on juuri työn alla sytkän rakentelu omaan GSX:ään. Toivon mukaan voin jonkin ajan päästä kertoa miten homma onnistuu tuon koneen kanssa

Ai niin, bensapumpun valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota virrankulutukseenkin, laturilta kun ei välttämättä löydy ihan hirveästi ylimääräisiä ampeereita.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Onhan noissa kulutuksissa eroja, reilustikin. Tuolta löytyy tietoja joistain Boschin malleista ja maksimikulutukset vaihtelevat välillä 5,6-11A. Mulla käytössä oleva Kawasaki GPZ:n pumppu vie alle 3A. Hyötysuhteissa tuskin on suuria eroja, tärkeintä on kai valita juuri sopivan kokoinen pumppu, ei liian isoa. Karkeasti arvioiden 200hv vaatii reilun litran minuutissa, eli pieninkin noista Boschin pumpuista riittäisi hyvin.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Suzuki+MegaSquirt'nSpark
Mulla on vähän samanlaiset suunnitelmat, kuin V-Käävällä, mutta Suzuki GSX 1261cc EFE:en tulee Garretin GT28RS ja MegaSquirt'nSpark....
Meinasin aluksi Squirtia Buelliini, mutta harleyn ODD-Fire sai minut siirtymään takaisin turbotettuihin Suzukeihin....
Minäkin voin auttaa muita "hulluja" ahtamisen kestävän mosan teossa, mutt itse tarvitsisin tietoa ruiskuun... Arttu H, miten muokkasit Suzukin sytkä-haistajan Squirtia varten??
Millä puolalla??? yms...???
Osat rupee olemaan kasassa, lisää nippelitetoja kaivataan....
Hankittuna on esim. Audin 60mm läppärunko, !!!VDO:n integroidulla tyhjäkäyntimoottorilla, pelaako MegaSquirt'nSparkin kanssa???
pekka.salmi@savcor.com
Meinasin aluksi Squirtia Buelliini, mutta harleyn ODD-Fire sai minut siirtymään takaisin turbotettuihin Suzukeihin....
Minäkin voin auttaa muita "hulluja" ahtamisen kestävän mosan teossa, mutt itse tarvitsisin tietoa ruiskuun... Arttu H, miten muokkasit Suzukin sytkä-haistajan Squirtia varten??
Osat rupee olemaan kasassa, lisää nippelitetoja kaivataan....
Hankittuna on esim. Audin 60mm läppärunko, !!!VDO:n integroidulla tyhjäkäyntimoottorilla, pelaako MegaSquirt'nSparkin kanssa???
pekka.salmi@savcor.com
-
- Megasquirt aloittelija
Re: Suzuki+MegaSquirt'nSpark
Mulla on kampuran päässä alumiinikiekko magneeteilla ja hall-anturi lukemassa. Tuossa selventävä kuva:pee wrote: Minäkin voin auttaa muita "hulluja" ahtamisen kestävän mosan teossa, mutt itse tarvitsisin tietoa ruiskuun... Arttu H, miten muokkasit Suzukin sytkä-haistajan Squirtia varten??

Tuo on vielä vähän väliaikainen asennus, pitäisi tehdä lyhyempi akselinpätkä tuon keskipakosäätimen tilalle, että saisi anturilevyn suoraan lohkoon kiinni. Mulla on noita alumiinikiekkoja pari ylimääräisenä ja tarvittaessa voin tehdä myös anturilevyjä lisää. Eli jos tarvetta on, niin sopii kysellä. Puolina on toistaiseksi ihan vakiot, tai itse asiassa Dynan vastaavat. Tarkoituksena olisi laittaa jotkut vähän "tehokkaammat" kun saa ensin systeemin muuten täysin iskuun.
Konepuolen kanssa voi vielä olla neuvot, vinkit ja ehkä apukin tarpeen. Tässä talven tullen olisi tarkoituksena aloittaa turbon asennus...
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Megasquirt aloittelija
Miksi omavalmisteinen triggeri? Eikö alkuperäinen pulse generator
toimi Extran Next Cylinder moodissa?
toimi Extran Next Cylinder moodissa?
Itse asiassa nuo alkuperäisetkin anturit voisi saada toimimaan 2nd trigger-moodin kanssa, kunhan niille tekisi kummallekin oman liitäntäelektroniikan. En tosin ole ihan varma, että tukeeko tuo 2nd trigger-moodi tuollaista konfiguraatiota, ohjesivulla annetaan ymmärtää, että tukisi. Pitääpä perehtyä vähän tarkemmin aiheeseen ja ehkä jopa kokeilla. Mulla on tuossa anturilevyssä jo valmiiksi kaksi hall-anturia, joten testaaminen olisi aika helppoa.
No, joka tapauksessa noiden alkuperäisten antureiden käyttämisessä olisi myös oma hommansa, joten ei siinä paljoa helpommalla olisi päässyt.
No, joka tapauksessa noiden alkuperäisten antureiden käyttämisessä olisi myös oma hommansa, joten ei siinä paljoa helpommalla olisi päässyt.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85