Aloitetaanpa alusta, boksina on valmiina kasattuna ostettu, stimulaattorilla testattu ms2 v2.2.
Säätöläppärinä kivikautinen acer josta löytyy db9 liitin, säätöohjelmana mulla on asennettuna Tunerstudio MS(Beta) Lite v2.2.30, jota mulle tyrkytettiin jossakin diy oppaassa. Säätökaapelina itse tehty suora db9uros-naaras kaapeli. Pinnit 1,2,3,5 ja 9 ovat kaikki suoraan liitettynä toisiinsa, piipparilla tarkistettu ettei ole oikkareita tai muuta häikkää.
Ongelma tökkää heti siihen koodin lataamiseen boksiin, tulee jotakin ilmotusta että "something is hogging up the serial port" tai sen tyylistä, ei selvästikkään mene läpi. ms2extra_3.3.1a on koodi jota yritin asentaa.
Tietokoneelta on port checkerillä tarkistettu com1 portin toimivuus ja baud rateksi tuolle com1 pistetty 115200. Mainittakkoon vielä että mini terminalilla tulee teksti tuplana takaisin kun on johto kytketty megaruuttaan, ja tottakai jos yhdistää pinnit 2 ja 3. Kuuluuko sen tehdä näin?
Megasquirtti saa +12v, ledit välähtää nopeasti kun virrat laittaa päälle, sen enemmän en sitten ole päässyt kokeilemaan.
Mainitaanpa vielä että tunerstudio ei havainnut firmwireä monen yrityksen jälkeenkään joten oletin boksin olevan tyhjä, mutta nyt en saa koodiakaan asennettua siihen, ja meikä kun ei ole mikään tekniikan ihmelapsi niin apua kaivattaisiin.

Edit: Tuli juuri kokeiltua että kun firmwireaä yrittää asentaa niin tulee sama vikailmotus kuin ei olisi töpseliä kiinni edes, onko tämä nyt sit sarjaporttivika? Säätökoneessa kun ei ole nettiä niin vähän takkuilee kaikkien ajureitten päivitykset ynnä muut hienoudet.