Bosch 044- pumpun asennus tankin sisään?

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Mhak
Megasquirt aloittelija

Bosch 044- pumpun asennus tankin sisään?

Post by Mhak »

Terve! Onko kellään kokemusta aidon boschin 044- pumpun asentamisesta pystyyn tankin sisään? Olen tekemässä autooni tankkia ja epäselväksi on jäänyt tuo että onko pumppu ollenkaan imevä? Lähinnä tarkoitan sitä että imeekö tuo kyseinen pumppu polttoainetta silloin kun imupuoli on bensapinnan alapuolella vai täytyyko pumpun olla tavallaan täysi koko ajan? Monessa paikassa missä 044-pumppua myydään niin ilmoittavat että tankin sisäiseen tai ulkoiseen asennukseen mutta siellä ei kerrota tarkoittaako se sisäinen asennus pystyyn vai vaakaan.

Kiitos vastauksista etukäteen!!
Masi_K
Megajumala

Re: Bosch 044- pumpun asennus tankin sisään?

Post by Masi_K »

Aina pystyyn tankissa. Kunhan asennat siten että imu tapahtuu mahdollisimman lähellä pohjaa ja keskellä loiskekuppia tms, niin kaikki on ok. 044 eiole silleen imevä, mutta senverta kyllä ottaa että tankissa toimii. Tilanne onkyllä siinävaiheessa jo aika huono jos bensapinta on niin alhaalla että pumppu näkyisi likimain kokonaan ja matkaa olisi vielä montakierrosta radalla tai kymmeniä kilsoja himaan/huoltikselle.. :)
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Mhak
Megasquirt aloittelija

Post by Mhak »

Kiitos paljon Masi_K:lle nopeasta vastauksesta!

Itse asiassa unohin kertoa sen että pumppu ei mene mulla ihan pohjaan vaan joudun sitä jatkamaan karalla että saan imupuolen lähelle tankin pohjaa joten varmaan tässäkin tapauksessa pätee sama homma että imee karasta polttoainetta?
Masi_K
Megajumala

Post by Masi_K »

Uskoisin että toimii ongelmitta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
jake74
Kokenut Megasquirttaaja

Post by jake74 »

oha se saapissakin tankin sisällä ja pystyssä.
Mhak
Megasquirt aloittelija

Post by Mhak »

Joo näin uskoinkin että toimii. Parempi vaan varmistaa joltain/joiltain jolla on kokemuksia asiasta kun sitte ihmetellä autoa käyntiin yrittäessä että miks ei toimi :D

Joo itse asiassa saabista on tuo mun pumpun kiinnityshässäkkä, tutun mukaan jostain vähän vanhemmasta 900:sta jossa on semmonen kumipanta jolla pumppu laitetaan tankkiin kiinni. Itse tankkihan on ford ka:sta ja se on menossa starletin alle pienellä muokkauksella ja sillä kyselen näitä asioita kun ei oo mikään valmis tankki jossa on esim. pumpun teline valmiina.
Post Reply