Auto BMW, moottori M20B25 turbo, MS v2.2 extra koodi 029y4, hukkakipinä, 630cc suuttimet.
Nyt olen päässyt siihen pisteeseen että olen koittanut konetta käymään ja muutaman kerran olen sen saanutkin käyntiin.
Mutta, lähtee huonosti käyntiin, saa sahata pitkään ennenkuin alkaa lupailemaan ja sitten lähtee tuskaisesti käyntiin. Kun saa käyntiin käy ihan hyvin muutaman sekunnin ja sitten sammuu melkein kuin seinään.
Kun konetta alkaa startilla pyörittää laajakaista näyttää n.15-16, siitä alkaa pikkuhiljaa laskeman ja kun laskee n.10-10,5 niin lähtee käyntiin. Käynnissä ollessaan pysyttelee suunnilleen samassa, kunnes alkaa laihenemaan aika rajusti ja kun menee 14-15 niin kone sammuu.
Olen koittanut etsiä täältä apuja, mutta juuri samanlaista vikaa en ole löytänyt ja itseltä on ideat loppu. Asetuksia olen muuttanut vaikka miten päin ja VE karttaakin koittanut säätää mutta aina sama lopputulos.
Otin myös lokia startista, koitin tuota lukea mutta en osaa sanoa että mitä minun pitäisi oikeen seuraavaksi tehdä. Tiedosto liitteenä.
Osaisiko joku kertoa noilla tiedoilla, jotain mitä vois seuraavaksi kokeilla? Jos tarvitsee vielä jotain tietoja niin kysy.
-Erkka
Käynnistyy huonosti ja sammuu parin sek. päästä
Moderator: Masi_K
Re: Käynnistyy huonosti ja sammuu parin sek. päästä
Lisää cranking pw:tä ja ASEa.
Eikä pelkästään välttämättä ASE määrää. Vaan pituutta/kestoa. Eli palautat bensakartat ja ne mitä oot sinksannut eestaas, oletuksiksi. Varmistat että reqfuel on oikein ja sitten lisäät tosiaan starttaus määriä ja lisäät asen pitutta ja jonkinverran myös määrää.teg wrote:Lisää cranking pw:tä ja ASEa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Nyt lähtee hyvin käyntiin. Laitoin cranking pw:tä lisää.
Tutkailin polttoaine linjoja, josko olisi mennyt meno ja paluu letkut väärinpäin, ei ollut. Sitten kuuntelin että pyöriikö pumppu, surina kuuluu kun starttaa ja kun lähtee käyntiin niin on sen verran meteliä että vaikea sanoa vieläkö surisee. Yleismittari kehiin ja koittamaan, starttauksen kun lopettaa, ei tule enää virtaa pumpulle eli sen takia se sammuu kun ei tule bensaa. Huomenna kokeilemaan, että vetää virrat suoraan pumpulle ja pitää selvittää miksi virran tulo loppuu, kun virta-avaimesta päästää irti.
Tutkailin polttoaine linjoja, josko olisi mennyt meno ja paluu letkut väärinpäin, ei ollut. Sitten kuuntelin että pyöriikö pumppu, surina kuuluu kun starttaa ja kun lähtee käyntiin niin on sen verran meteliä että vaikea sanoa vieläkö surisee. Yleismittari kehiin ja koittamaan, starttauksen kun lopettaa, ei tule enää virtaa pumpulle eli sen takia se sammuu kun ei tule bensaa. Huomenna kokeilemaan, että vetää virrat suoraan pumpulle ja pitää selvittää miksi virran tulo loppuu, kun virta-avaimesta päästää irti.
Jos mega ohjaa pumppua kuten pitäisi, niin luutltavasti olet pumpun syötön ottanut väärästä paikasta tai sitten kierroslukutieto katoaa kun päästät avaimesta (hall anturin syöttö otettu väärästä paikasta).
Megassa näkyy että pumppu olis päällä ja kierroslukukin näkyy kokoajan. Kokeilin vetää virrat suoraan akulta, niin hyvin toimi. Eiköhän tuo vika ole kytkennöissä eikä megassa.