onks joku testannu bilteman 50mm hukkista
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
onks joku testannu bilteman 50mm hukkista
juu eli kyseisestä hukkiksesta olis kyse tarttis tietää mihinkä asetuksii tehdas on asettanu noi baarit onko 0,5 vai jotain muuta kelit kun lämpiää ni pääsee jatkaa tota projektii etiä päin ni tämmönen vaa helpottais kun ei tullu muita lappuja muutaku takuu lappu palautus oikeudesta jos joku viisas osais jeesii.. 

Re: onks joku testannu bilteman 50mm hukkista
Liekö samoja kuin muualla myydyt 'kiinahukkikset', mutta jos ovat niin venttiili voi jumittaa. Ohjurin kalvaminen hieman suuremmaksi auttaa.
-
- Megasquirttaaja
tuosta en vielä tiiä mimmot skulaa kun ei oo vielä kiinni putkistossa ei ollu tuo vielä haluttu vastaus mitä haen.. eli ootetaanpa vielä vastausta tuohon mihin baari alueeseen tuo mahdollisesti on asetettu helpompi lähtee sit nostamaa jos on tarvetta ettei mun tarvii ootella siihen asti et kone on käynti kunnossa..
Venttiilin avautumisen painerajan voit testata itse, esim. paineilmalla - siihen ei mitään painerajaspekulointia tarvita.
-
- Megasquirttaaja
ei sit muutaklu 100km päähän kokeilee arvasin et ei täältä saa muuta pers nettoo kiitti niin vitusti.. 

Ole hyvä vaan.
Mittaa niin tiedät, pätee tähänkin.
Mittaa niin tiedät, pätee tähänkin.
Ahtopaine pelkästään kalvon alle ni aukeaa noin 0.5bar ahdoilla (riippuu pakopaineesta. Ilman koko ahtoletkua tai ahtopaine molemmin puolin kalvoa, aukeaa jossain 1.5bar tienoilla. Eli yleensä joutuu vetämään kalvon päälle täyden ahtopaineen ja alapuolelle menevää bleedaamaan että saa riittävästi painetta. Ja kaikissa tuon mallin porteissa mitä olen tavannu (muualtakin ku biltemasta ostetut) on ollu samat koneistus virheet (hyvin tasalaatuisia), eli venttiilin varteen kiinnittyvä kuppi minkä sisälle jousi tulee on liian tiukka jouseen, ja jousi takertaa sitävasten, ei aukea kokonaan ja jos aukeaa ni seuraavalla kertaa aukeaa jo pienemmällä paineella. Mutta ihan hyviä aihioita, kun vain ekaksi purkaa ja ja pyöräyttää vähän sorvissa. Venttiilin varrelta en ole tuollaista saanu koskaan takertelemaan.
Omassa autossa oli viimekesän tuollainen. Ensimmäisenä osiksi ja sen jousikupin lyhenny/sorvaus väljemmäksi. Jousi ei sovi sinne kuppiin kuin kierittämällä. Minä olen vaan kylmästi katkaissu sen kupin silleen että jää kuppia n.5mm jäljelle. Toisesta omistani jouduin hoonaamaan ohjuria väljemmäksi.
Mukana tulevaa laippaa ei kannata hitsata suoraan putkeen kiinni vaan vaan käyttää sen pelkkänä "seetirenkaana". Itse hitsasin ja melkoinen hiominen on että sen saa takaisin tiiviiksi. Kanteen ei kannata tehdä säätöruuvia koska silloin samalla rajoitat jo muutenkin pienen liikevaran pienemmäksi.
Vakiolla jousella ahtoi 0.5-0.6 bar. Omassa autossani oli/on 2 rajapaine venttiiliä. Toinen päästä paineen aukaisupuolelle n.1.5bar kohdalla. ja toinen päästää kuristimen kautta tulevan paineen pois jousen puolelta. Pysyy ahtopaine halutussa eikä portti hiivi auki.
Edit. Jos projektia pääsee jatkamaan vasta kelien lämmetessä niin aika turhaa itkeä jos vastausta ei tule 15min sisään... Tuon oman porttinikin otin ihan itse auki ja tutkin. Samaa kannattaa sunkin kokeilla joskus...
Mukana tulevaa laippaa ei kannata hitsata suoraan putkeen kiinni vaan vaan käyttää sen pelkkänä "seetirenkaana". Itse hitsasin ja melkoinen hiominen on että sen saa takaisin tiiviiksi. Kanteen ei kannata tehdä säätöruuvia koska silloin samalla rajoitat jo muutenkin pienen liikevaran pienemmäksi.
Vakiolla jousella ahtoi 0.5-0.6 bar. Omassa autossani oli/on 2 rajapaine venttiiliä. Toinen päästä paineen aukaisupuolelle n.1.5bar kohdalla. ja toinen päästää kuristimen kautta tulevan paineen pois jousen puolelta. Pysyy ahtopaine halutussa eikä portti hiivi auki.
Edit. Jos projektia pääsee jatkamaan vasta kelien lämmetessä niin aika turhaa itkeä jos vastausta ei tule 15min sisään... Tuon oman porttinikin otin ihan itse auki ja tutkin. Samaa kannattaa sunkin kokeilla joskus...
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
Samaa suosittelen (vaikka ei juuri kyseisestä portista ole kokemusta) mutta kuitenkin kädet verillä seetiä hioneena...toki sekään ei välttämättä selviä kuin koeponisttamalla koko pakosarja hukkikset paikallaan, jolloin muutenkin selviää ettei ne gernin puikolla hitsatut saumat edes pidä, vaikka kauniilta näyttävätkin...mazajns wrote:Mukana tulevaa laippaa ei kannata hitsata suoraan putkeen kiinni vaan vaan käyttää sen pelkkänä "seetirenkaana". Itse hitsasin ja melkoinen hiominen on että sen saa takaisin tiiviiksi.
mutta tätä lienee turha mainostaa puuha-patulle jolla aika ei edes riitä pelkän hukkiksen testailuun...on vaan mukavampaa parkua foorumeilla kun ei ahdin "herää" vaikka syynä falskaavat hukikset, pari pientä reikää ahtoputkissa, ja pakosarjoissa sekä löysä klemmari liitos... jotka kaikki selviäisi kun vähän viitsii koe ponnistella.