Läppärungot ja sytytysennakon säätäminen

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Sämä
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Fri Feb 11, 2011 7:40

Läppärungot ja sytytysennakon säätäminen

Post by Sämä »

Monen vaiheen jälkeen auto nyt ihan ajokuntoinen ja säätöjen hakua menneillään.

MS2 v2.2, gsxr750 läppikset 2 litrasessa koneessa.

Bensan syöttö menee Alpha-n:llä, mutta mikä olisi nyt fiksuin sytkän säädölle :?

Tällähetkellä sytkä säätyy speed densityllä ja ongelma tahtoo olla siinä että bensansyöttö ei ikäänkuin ennättä tuon sytytysennakon matkaan vaan kulkevat isommalla rasituksella eriparia. Eli kun esim 2500rpm tietämillä isommalla vaihteella tapahtuu vedätystä, lähtee ennakko lisääntymään koska MAP muuttuu, mutta koska kone ei ennättä kierroksia ottamaan pysyy bensansyöttö samana ja kone alkaa käydä laihalla.
Jos pienemmällä vaihteella lähtee vetämään, ennättää kierrosluku koneessakin kasvamaan suhteessa kaasun asentoon ja näinollen bensaa menee ennakoihin nähden käsikädessä ja kone pelaa nätisti.

Pitäisikö tässä heittää tuo MAP säätöinen sytkä nyt jontkaan ja TPS-arvolla pelata sytkässäkin :roll:

Alipaine on otettu jokaselta läppärungolta t-haaroilla yhdeksi letkuksi.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: Läppärungot ja sytytysennakon säätäminen

Post by ArttuH »

Vaparikone? Siinä tapauksessa en näe mitään syytä pitää sytkää speed density -ohjattuna, jos polttoainepuoli on alpha-n.
Arttu
GSX1100 -85
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Läppärungot ja sytytysennakon säätäminen

Post by jake74 »

molemat alpha n. näin olen ite käyttänyt vuosia ja toimii.
Sämä
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Fri Feb 11, 2011 7:40

Re: Läppärungot ja sytytysennakon säätäminen

Post by Sämä »

Nyt menee molemmat alpha-n.

Isoin ongelma laihalla käymiseen vedättäessä olikin bensakartan skaalauksessa, nyt pelaa niinkuin olin toivonutkin siellä osakaasullakin.
Post Reply