Kiihdytysrikastus kylmänä

Megasquirt II spesifiset jutut

Moderator: Masi_K

petski3
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 114
Joined: Sun Jul 02, 2006 14:41
Location: Pori

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by petski3 »

gerhard wrote:sellainen ihmetys on myös tullut useasti kun on pakoputki/turbo systeemejä rakennellut ja käyttänyt mottia ilman pako putkea että kuinka paljon motti sylkee vettä kylmällä moottorilla... ei siis öljyä eikä raaka bensiiniä(silloin vielä käytetty 98) vaan silkkaa vettä.
eikä katoa jähdytys järjestelmästä...eli kaiketi kondenssio vettä.. voisiko tämä vesi "sammuttaa/tukahdutta" palotapahtumaa??? toki ei selitä miksi sitten käy kuumalla motilla nätisti ve70% tyhjäkäyntiä..(kun varmasti kaikki vesi "haihtunut")..
En tiedä kuinka paljon vettä muodostuu bensalla, mutta kun polttaa 1KG etanolia, syntyy 1,4L vettä. (Jossen nyt ihan väärin muista)
Omassa harrastepelissä joka käy E85, niin pakoputkesta tulee vettä aivan solkenaan kun motti on kylmä.
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

Näitä sytkä asetuksia tullut tarkasteltua ja tämä ingnitio input capture täytyisi varmistaa että on varmasti oikein päin... "This must be matched to your tach input. If it is set incorrectly you can experience timing drift with rpms or misdetection of missing teeth on a missing tooth wheel." onko helppoa, yksinkertaista, varmaa tapaa? (composite logger ei ihan auennut niin että osaisi varmuudella tulkita siitä) tai kokemuksia/tarinoita mitä kiusaa aheuttanut jos ollut väärä napaisuus....? :roll:
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by Vauhtivaunu »

gerhard wrote:onko helppoa, yksinkertaista, varmaa tapaa?
Image

Laitat sytkävalikosta "fixed timing" päälle ja vaikkapa 10 ast. ennakkoa. Kun kone käy niin katot lampulla ettei kampuran merkki vaella kierrosluvun mukana. Nimenomaan fixed anglella ennakko on lukittuna eikä saa muuttua.

Ja muistat laittaa sytkäkartan takaisin kun oot tutkinu asian.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by Masi_K »

Vauhtivaunu wrote:
gerhard wrote:onko helppoa, yksinkertaista, varmaa tapaa?
Laitat sytkävalikosta "fixed timing" päälle ja vaikkapa 10 ast. ennakkoa. Kun kone käy niin katot lampulla ettei kampuran merkki vaella kierrosluvun mukana. Nimenomaan fixed anglella ennakko on lukittuna eikä saa muuttua.

Ja muistat laittaa sytkäkartan takaisin kun oot tutkinu asian.
Ja jos vaan mahdollista, niin tarkastaa myös 20astetta tai suuremmalla kiinteällä ennakolla. Tällöin kone jaksaa jopa kiertää jonnekki 3k rpm. Jos sielläkin pysyy ennakko aisoissa, on asia kunnossa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

Nyt on valoa näytetty kampuran päähän...vähän sai kikkailla että sai kunnolla näkymään(vitun häiriösujatut tulpan johdot :evil: ) hieman ennakon pinenemistä havaittavissa [raisingin] kanssa, tiedä sitten mistä johtuu..kumivaimentimesta triggerpyörän sisällä vai mikä.. Mutta kyllä [falingin] kanssa enemmän epämääräisyyttä havaittaavissa, jopa täysiä huti kuteja..
ihan iloisesti tuntui kiertävän yli 3000rpm 10* asteen ennakollakin :o eli sillä sitten pärjäilin..
eli kaiketi kunnossa tämä asetus oli..
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

Nyt on vihdoin ehtinyt alkaa tihentämään tuota ve-karttaa ja päätin siirtyä suosiolla 16x16 kartaan...sitä asiaa muuttaessa löytyi tuolta valikoista tällläinen map sample asia

https://www.dropbox.com/s/wua18d42vh2gg ... sample.jpg

mikäs tämä oikein on, kun en löytänyt mistään missä asia selitettäisiin?
linkkejä asiaa käsitteleville sivustoillle?
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

Ööö :oops: ja tuo vanhan kartan hyödyntäminen ei kyllä mennyt putkeen, vaikka tallensin kartan ensi sitten vaihdoin asetusta ja latasin kartan uudelleen..niinkuin ohjeetki sanovat...vai eikö toimi 12->16 suuntaan, toisinpäin kun olen mielestäni aikanaan tehnyt ja olisi toiminut?
https://www.dropbox.com/s/4qhgyqb013djb ... x12x16.jpg
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by Masi_K »

Kyllä se on mulla skaalannut onnistuneesti. Eli vein kartan ja toin sen isomalle kartalle sitten(import export).
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

:oops: eli yritin käyttää save/load komentoa ja pitää käyttää export/import(ei löydy valikoista textinä vaan vihreä nuoli kuvake ikkunassa). eli se asia tuli kuntoon.

vielä tuosta map samplesta..tutkailin että ms1 tunerin valikoista ei kyseistä toiminto löydy..? eli joku hieno,hifi/tarpeeton toiminto mikä vain lisää sekavuutta ja vikamahdollisuuksia? :roll:

näin kun noista parametrien nimistä päättelisin että lukisi map arvoa vain tietyllä kampiakselin kohdalla tietyn aikaa....joten kai noihin tunerin map mittarin näyttämiin voi luottaa..vai käyttääkö varsinainen koodin algorytmi jotain pulssimaista map luenta tapaa, jonka asetukset ei olisi oikein ja siksi koko ecun toiminta kuralla?
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by ArttuH »

Ymmärsit ihan oiken tuon MAP samplingin. Eli sillä voi määritellä millä kohtaa koneen kiertoa MAP-anturia luetaan. Yleensä tuolla ei kuitenkaan ole kauhean dramaattista merkitystä, etenkään monisylinterisessä koneessa, jossa MAP mitataan yhteisestä plenumista. Jos tuota haluaa optimoida, niin tyypillisin tapa on kokeilla eri arvoja tyhjäkäynnillä ja katsoa millä saadaan tasaisin ja pienin lukema. Eli en usko, että tuo aiheuttaa mitään isompia ongelmia tässä tapauksessa.
Arttu
GSX1100 -85
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

OK eli jos haluaisin kuitenkin varmistaa ettei tuosta harmia aiheudu (toisin sanoen haluaisin kytkeä tuon toiminnon pois päältä). Yritin MAP sample winow(deg) arvoiksi 360 jotta ottaisi koko kampiakselin kieroksen "näytettä", mutta 50* max mitä tuneri hyväksyy..joten mites se tehtäisiin?

Vielä kuvaava vika ongelmista näin kunnon pakkasilla: starttaan autoa kytkin pohjassa vaihde vapaalla, saan sen vihdoin käymään ja käyttettyäni vähän kaasuakin niin että varmasti käy kunnolla, jalka pois kaasu polkimelta ja annan vielä käydä tyhjäkäyntiä, sitten nostan jalan kytkimeltä jolloin motin kuormitus kasvaa ihan hius karvan verran (vaikka vaihde vapalla mutta lootan öljy vaan tosi kankeaa näillä keleillä) jolloin motti SAMMUU.
tosi rasittavaa kun tarkoituksena vain nousta autosta skrapaamaan laseja. ja joudut hivuttamaan kytkimen ylös toinen jalka kaasulla. Tämä siis noilla vanhoilla 12x12 kartoilla (en ole vielä kerinnyt väkertämään uusia 16x16)

Alkaa vaikutta siltä että jos ei uusi kartta auta niin on pakko siirtyä tukemaan enempi öljy sheikkejä, ylikansallisia öljy-yhtiöitä,suomen vero varoja jne. siirtymällä takaisin 98e käyttöön pakkas kauden ajaksi..jos vähän helpottaisi arkea.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by teg »

Kuulostaa ihan siltä että et ole säätänyt karttoja tarpeeksi. Tyhjäkäynti alueelle olisi hyvä tehdä melko tiheään pisteitä, kuten taisinkin jo mainita.
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

tjaa..kaippa tuokin korjaantuupi sitten kun saan uudet kartat käyttöön... olisiko jotain konstia vielä millä saisisi tuota vanhaa karttaa hyödynnettyä. jos haluaisin vielä lisää rpm ja map sarakkeita tyhjäkäynnille (tietty high rpm ja ahdot harvemmiksi) ilman että tarvisi päässään "interpoloida" ja näpytellä 100kenttää uusiksi...jotain "skaalaus kalua". Tietysti säädän nämä vielä autoa käyttäen..mutta ei tarvitsisi tyhjästä lähteä, eikä pelätä että lipsuu laihalle korkeilla kierroksilla..kun ne olisi kerran vanhan mukaiset..
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

Nyt 16x16 kartta käytössä ja autotunetettu.
Kartta tiheydeltään "tasajakoinen" edelleen, kun ei keltään asian muuttamiseksi helppo konstia löytynyt..eikä edes avovaimo (matemaattisesti ja exel-käytöstä korkeammin koulutettuja ja pidempiä hermoja omaava) keksiny äkkiseltään mitään..ja uskottelen itseleni ettei kartta käyttökelvoton voi olla, jos tunerin generaattori tuollaisia luo. Vai onko niin ettei tunerin "jaolla" toimivaa mottia saa? =tuneri tältäkin osin susi??

Kylmä ongelmat ei vieläkään hellitä.

Autoa autotunetettu ~1h (jarrua vasten pikkukierroksin ilman kiihdytysrikastusta jne.) ja kartta tämän näköinen.

https://www.dropbox.com/s/jrnuc6v0hbgkljb/16x16.jpg

Nyt kaipaisin seikkaperäisiä ohjeita miten tästä aletaan edetä..eli vastaus "säädä ve taulukkoa" ei oikein edistä asiaa... miten, mistä, millä perustein..
Yritän saada loginkin tänne huomenissa..

https://www.dropbox.com/s/6jmcimhyx1pdu ... utotun.msq
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by Vauhtivaunu »

Pysty- ja vaakasarakkeiden arvoja (fuelload ja rpm) pystyy muuttamaan kun nappaat hiirellä harmaan ruudun päällä ja sen jälkeen pääset laittamaan siihen haluamasi arvon.

Omaan silmään tuo kartta näyttää karmealta. Eikö jostain lähiseudultasi löytyisi kokenutta mega-asentajaa joka voisi laittaa tuon ihan käsin säätämällä kuntoon. Tulisi parempi tulos kuin millään "automaattisilla" toiminnoilla.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
madi
Megasquirttaaja
Posts: 36
Joined: Tue Apr 26, 2005 21:47
Location: Oulu
Contact:

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by madi »

Mitä katselin noita karttoja niin oliko sulla jotaki hyötyä tuosta noise filteringistä se ainakin pois päältä
AFR table on niinku olis tehty 2bar paineille eli saat tiputella yläpäätä aika reilusti
Acceleration wizardin asetuksetki o kyllä aika metässä
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

Vauhtivaunu wrote:Pysty- ja vaakasarakkeiden arvoja (fuelload ja rpm) pystyy muuttamaan kun nappaat hiirellä harmaan ruudun päällä ja sen jälkeen pääset laittamaan siihen haluamasi arvon.

Omaan silmään tuo kartta näyttää karmealta. Eikö jostain lähiseudultasi löytyisi kokenutta mega-asentajaa joka voisi laittaa tuon ihan käsin säätämällä kuntoon. Tulisi parempi tulos kuin millään "automaattisilla" toiminnoilla.
Sarrakeiden editointi on kyllä hallinnassa mutta se että ve arvot kyseisellä rivillä scaalautuisi uuteen arvoon sunnilleen oikein vanhaan arvoon nähden..

Saisiko tarkennusta miten näyttää karmealta? rpm/map-jako? tyhjäkäynnin ve arvo suhteessa kierrosten arvoihin? ve arvojen luvut ylipään? vai numeroiden sekamelska?

Varmaan löytyy säätäjäkin..mutta oma usko on että systeemissä jokin muukin vika kuin ve taulukko joka vaikuttaa vähän kaikkeen. ja haluaisin sen ensin kuntoon ennen säätäjälle menoa, joka 2h säätämisen jälkeen sanoo:"tässä on jotain hämärää" ja alkaa etsiä aiheuttajaa jota ei välttämättä helppolla löydy, jolloin lopputulos on se että minulla on kädessä lasku jossa 6H*30€ ja vieläkin toimimaton auto.
Perusteluksi tämä tyhjäkäynnin ve luku suhteutettuna täystehon lukuun..joka ei mielestäni ole kunnossa..
Vai olisiko jollain osoittaa perusteluni vääräksi...onko jollain ve kartta jossa auto käy tyhjäkäyntiä arvolla 70 ja täysteholla 110 ja homma toimii??
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

madi wrote:Mitä katselin noita karttoja niin oliko sulla jotaki hyötyä tuosta noise filteringistä se ainakin pois päältä
AFR table on niinku olis tehty 2bar paineille eli saat tiputella yläpäätä aika reilusti
Acceleration wizardin asetuksetki o kyllä aika metässä
Nose filtteri päällä koska kesällä esiintyi purkin "sammumista" kesken ajon useasti ja kun laitoin noise filtterin päälle ongelma poistui kerta laakista. Miksi otettava pois päältä?

Ei kai afr tablen yläpään rikkaus voi vaikuttaa topikin vikaan?

mikäs siellä kiihdytyksissä niin on metsässä?
madi
Megasquirttaaja
Posts: 36
Joined: Tue Apr 26, 2005 21:47
Location: Oulu
Contact:

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by madi »

Mulla oli taas ennemminki ongelmaa ku oli noise filtteri päällä
Entäs ne sun arvojen heittelyt lämpimänä ? Vieläkö tätä ongelmaa on ?
Teimpäs sulle kartan ja testaa tuolla
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

madi wrote:Mulla oli taas ennemminki ongelmaa ku oli noise filtteri päällä
Entäs ne sun arvojen heittelyt lämpimänä ? Vieläkö tätä ongelmaa on ?
Teimpäs sulle kartan ja testaa tuolla
Minkälaisia ongelmia tuli?

Arvojen heittely lämpimänä?...jos tarkoitat tps arvoja niin eipä ole esiintynyt...nyt kylläkin on tps threshold 400 luokaa joten ei pitäisikään pienestä ärtyäkkään...

Hatun nosto vaivan näöstä. täytyypä kokeilla.tuossa kaiketi ei ollut muutakun noita kiihdytys arvoja rukattu??

huomasin siinä vertaillessa että msq jonka tänne olin linkittänyt sisäslsi vielä tps threshold 1000 eli arvo autotunetuksen aikana, ettei kytkeydy päälle :oops:
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by kamski »

Ok kävisko joku näistä? :) Nekin kauhealla vaivalla tehty :lol:

https://www.google.fi/search?q=fuel+tab ... 33&bih=871
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

kamski wrote:Ok kävisko joku näistä? :) Nekin kauhealla vaivalla tehty :lol:

https://www.google.fi/search?q=fuel+tab ... 33&bih=871
Nyt ei pointti auennut...?? karttoja on juu..mutta noissa järjestään kaikissa tyhjäkäynti 30-40 luokkaa ja täystehot 110 luokka.. joten aivan eri luokkaa kun omat 70/110???
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by Puuhastelija »

Tässä topikissa on jo höylätty näitä asioita läpi aika kattavasti, mutta toi VE 70/110 voi selittyä monellakin asialla. Esim. "kertova" bensanpaineen säädin tekee tollaisen ilmiön tai sitten suuttimen dead time asetuksella saa myös jotain tuon tyylistä aikaaan.
Itse en olis huolissani tuosta 70/110 VE:stä jos kaikki asetukset on kerran kohdallaan niin purkissa kuin mekaanisissakin osissa.

edit:
toi on vähän ihme kun sun kartassa toi skaalaus pomppaa 40kpa -> 5kpa toi kannattas laittaa paremmin kun ve pomppaa myös 70 -> 50 niin on vähän turhan isoja harppauksia tyhjäkäynnin alueella
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

Puuhastelija wrote:Tässä topikissa on jo höylätty näitä asioita läpi aika kattavasti, mutta toi VE 70/110 voi selittyä monellakin asialla. Esim. "kertova" bensanpaineen säädin tekee tollaisen ilmiön tai sitten suuttimen dead time asetuksella saa myös jotain tuon tyylistä aikaaan.
Itse en olis huolissani tuosta 70/110 VE:stä jos kaikki asetukset on kerran kohdallaan niin purkissa kuin mekaanisissakin osissa.
ok..eli tälläiselläkin ve "skaalalla" pitäisi megan algorytmit pelata..
bensanpaineen säädin on perinteinen "lineaarinen".
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by Puuhastelija »

Tuli muuten mieleen et jos haluut muuttaa kartan rpm sarakkeita tai sitten noita kpa sarakkeita, niin uusimmassa tunerstudiossa on siinä vasemmassa alanurkassa semmoinen nuoli kahteen suuntaan niin siitä klikaten niin saat sellaisen työkalun mikä sitten laittaa sen kartan ve arvot suoraan kohdalleen vanhojen arvojen mukaan.
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

Puuhastelija wrote:Tuli muuten mieleen et jos haluut muuttaa kartan rpm sarakkeita tai sitten noita kpa sarakkeita, niin uusimmassa tunerstudiossa on siinä vasemmassa alanurkassa semmoinen nuoli kahteen suuntaan niin siitä klikaten niin saat sellaisen työkalun mikä sitten laittaa sen kartan ve arvot suoraan kohdalleen vanhojen arvojen mukaan.
Juurikin tälläistä kaipasinkin :D ja tuntui ihan toimivankin oletetulla tavallakin :D mukavaa että tuneri yllättää näinkin päin..
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

gerhard wrote:
madi wrote:Mulla oli taas ennemminki ongelmaa ku oli noise filtteri päällä
Entäs ne sun arvojen heittelyt lämpimänä ? Vieläkö tätä ongelmaa on ?
Teimpäs sulle kartan ja testaa tuolla
Minkälaisia ongelmia tuli?

Arvojen heittely lämpimänä?...jos tarkoitat tps arvoja niin eipä ole esiintynyt...nyt kylläkin on tps threshold 400 luokaa joten ei pitäisikään pienestä ärtyäkkään...

Hatun nosto vaivan näöstä. täytyypä kokeilla.tuossa kaiketi ei ollut muutakun noita kiihdytys arvoja rukattu??

huomasin siinä vertaillessa että msq jonka tänne olin linkittänyt sisäslsi vielä tps threshold 1000 eli arvo autotunetuksen aikana, ettei kytkeydy päälle :oops:
Tuli testattua tota kiihdytysrikastus dialogiasi.(en uskaltanut koko msq:ta ladata purkiin...tiedä mitä puolan polttavia ja motin tulvimaan saavia suutintesti asetuksia sinne olisi kepposeksi kätketty tunerin valikkojen syövereihin :roll: )

tässä logi kyseisellä asetuksilla, kylmä käynnistä lämpimäksi, kaupunki ajoa puutalo korttelissa..ja vähän tielläkin..

sama vanha laulu: kylmänä ei toimi, lämpimänä ihan jees (~60c)
https://www.dropbox.com/s/bkx2zwt7zginp0x/madi.msl
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by teg »

Tuossa lokissa sinulla on ainakin kylmänä niin paljon kiihdytysrikastusta, että moottori taitaa tukehtua joka kerta kun polkaiset kaasua. Seos menee yli mittarin mittasteikon.
madi
Megasquirttaaja
Posts: 36
Joined: Tue Apr 26, 2005 21:47
Location: Oulu
Contact:

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by madi »

Se oli se sun koko kartta muutettuna pari asiaa mitkä on mulla ainakin toiminut tosihyvin ooppelin koneessa
Entäs jos testaisit vaikka joillaki toisilla suuttimilla musta alkaa tuntuun että nuo suuttimet on vituiksi modatut
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Kiihdytysrikastus kylmänä

Post by gerhard »

teg wrote:Tuossa lokissa sinulla on ainakin kylmänä niin paljon kiihdytysrikastusta, että moottori taitaa tukehtua joka kerta kun polkaiset kaasua. Seos menee yli mittarin mittasteikon.
tjaa...miksiköhän toiminta on ihan samanlaista noilla omilla kiihdytys rikastus kertoimillani jotka ei lisää ainetta ollenkaan lämpötilan mukaan..multiplayer100% , 0ms??
Post Reply