Apuja kaivataan sytkän ohjaukseen

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Secu
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Sun Dec 08, 2013 17:55

Apuja kaivataan sytkän ohjaukseen

Post by Secu »

Elikkä ostin käytettynä MS1 v2.2 paketin ja tämä on ollut toiminnassa Lada omalla Hall-anturilla virranjakajan sisäisellä 12-1 triggerillä. Ohjattu yhtä puolaa. Itselleni olisi tarkoitus käyttää hukkakipinää ja mahdollisesti tuota samaa ladan jakajan hall-anturia. En löytänyt yhtään valmista ohjetta joka vastaisi levylle tehtyjä muutoksia. Osaako joku sanoa mitä tälle on tehty ja mitä lähdetään muuttamaan. Oletus on että tuon hall-anturin signaalin voin laittaa suoraan pinniin 24, mutta sytkäpuoli pitäisi muuttaa vaikka tähän malliin. Hukkakipinäksi tulossa Volkkarin hukkakipinäpuola motonetin numerolla 10-1141. http://www.veewee.net/Megasquirt/Piirus ... YS_MS1.pdf

Tässä kuvat levyltä:

Image

Linkki isoon kuvaan: http://verronen.kuvat.fi/kuvat/Lada%202 ... /_full.jpg

Image

Linkki isoon kuvaan: http://verronen.kuvat.fi/kuvat/Lada%202 ... /_full.jpg

Tuo taustapuolen hyppyjohto menee siis D17 -> X11 eli pinnille 25
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Apuja kaivataan sytkän ohjaukseen

Post by Masi_K »

Teet toisen sytkälähdön edellsen rinnalle. Kytkentä on ihan sama kuin siellä nyt jo oleva. Eli ylösveto ledin kylkeen (D19) ja siitä pohjan puolelle toinen hyppyjohto vapaaseen X pinniin.
http://www.msextra.com/doc/general/spar ... html#logic Aivan kuten tuossa ohjeessa on piirretty. Sitten ohjeiden mukaan vaihdat asetuksista että on hukkakipinä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Secu
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Sun Dec 08, 2013 17:55

Re: Apuja kaivataan sytkän ohjaukseen

Post by Secu »

Niinkin simppeliäkö se olikin :)

Sitten vielä tarkentava kysymys. Tuossa on nyt paikallaan sytkälähdössä 1K ohmin vastus. Onko se sopivan kokoinen hukkakipinälle. Laitanko toiseenkin lähtöön 1000ohm. Vai vaihdanko tuohon 4k7 ohjeen mukaisesti ja uuteen myös 4k7
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: Apuja kaivataan sytkän ohjaukseen

Post by Turbiini »

Riippuu toki mitä sytkäpäätettä käyttää, mutta yleisemmin taitaa joku 300-400 ohmia väliltä oleva olla parempi. Minä onn monesti vaan tinannu ledin jalat yhteen, ja käyttäny sitä ledin etuvastusta ylösvetona joka on sopivasti 330ohmia.
Secu
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Sun Dec 08, 2013 17:55

Re: Apuja kaivataan sytkän ohjaukseen

Post by Secu »

Eli hukkakipinäksi tulee motonetin 10-1141, joka on Boschin 0986221048 tai volkkarin 032 905 106 B vastaava.

Eli pienennetään vastusta vaikka sinne 300ohm
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Re: Apuja kaivataan sytkän ohjaukseen

Post by kärppä »

Secu wrote:Eli hukkakipinäksi tulee motonetin 10-1141, joka on Boschin 0986221048 tai volkkarin 032 905 106 B vastaava.

Eli pienennetään vastusta vaikka sinne 300ohm
omani toimii parhaiten tuolla puolalla 330ohmisella.
ensin koitin 660 ja 100 ohmisiakin mutta kummallakaan ei pelannut...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Post Reply