aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Moderator: Masi_K
aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
hei
Ongelmana on että auto johon megan asensin ei lähde käyntiin. Käynnistettäessä puolella kaasulla lupaa ja joskus lähteekin käymään arviolta 2-3 sylinterin voimin mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Koneena on mb 2.6 m103 suorakutonen, johon mega ohjaa bensaa ja sytkää. Sytkänä toimii EDISH 6 hukkakipinä, megana ms2 V2.2. Kipinä tulee ja ilmeisesti bensaakin saa koska lupailee käynnistyä(asetuksia vaihdeltu mutta ei näyttäis vaikuttavan, tällä hetkellä kaikki suuttimet suihkivat samaan aikaan 6 kertaa per kampiakselinkierros).
Olisko jollain antaa vinkkiä mistä voisi kiikastaa? Tämä on ensimmäinen mega asennus, joten vika voi olla tyhmä/helppokin.
Kuinka suuri pitäisi olla koneen pyörintänopeus startilla pyöritettäessä? Mega näyttää 200 - 300 rmp.
Ongelmana on että auto johon megan asensin ei lähde käyntiin. Käynnistettäessä puolella kaasulla lupaa ja joskus lähteekin käymään arviolta 2-3 sylinterin voimin mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Koneena on mb 2.6 m103 suorakutonen, johon mega ohjaa bensaa ja sytkää. Sytkänä toimii EDISH 6 hukkakipinä, megana ms2 V2.2. Kipinä tulee ja ilmeisesti bensaakin saa koska lupailee käynnistyä(asetuksia vaihdeltu mutta ei näyttäis vaikuttavan, tällä hetkellä kaikki suuttimet suihkivat samaan aikaan 6 kertaa per kampiakselinkierros).
Olisko jollain antaa vinkkiä mistä voisi kiikastaa? Tämä on ensimmäinen mega asennus, joten vika voi olla tyhmä/helppokin.
Kuinka suuri pitäisi olla koneen pyörintänopeus startilla pyöritettäessä? Mega näyttää 200 - 300 rmp.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Pyörintänopeus vaikuttais olevan melko normaali
vois koittaa 3 kertaa vuoronperään, veikkaan ot vois olla parempi.
Ota lokia käynnistyksestä ja laita tänne näkyville niin on helpompi auttaa
Ja säätötiedosto myös näkyville.
Kuulostaa siltä että saattaa olla jonkinlainen ongelma. Meinaan saattaa tyhjäkäynnillä mennä pulssin leveys liian pieneksi.tällä hetkellä kaikki suuttimet suihkivat samaan aikaan 6 kertaa per kampiakselinkierros).
vois koittaa 3 kertaa vuoronperään, veikkaan ot vois olla parempi.
Tuo kuulostaa siltä kuin saisi liikaa bensaa. Vähennä bensan määrää.Käynnistettäessä puolella kaasulla lupaa ja joskus lähteekin käymään arviolta 2-3 sylinterin voimin mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua.
Ota lokia käynnistyksestä ja laita tänne näkyville niin on helpompi auttaa
Ja säätötiedosto myös näkyville.
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Nyt ollaan taas pari päivää koitettu käynnistella/opiskella megaa, mutta mihinkään ei oikein olla edetty. Lokia en saanut, on vissiin maksullinen.
Itse veikkaisin sytytystä vian aiheuttajaksi koska startatessa auto lupailee käynnistyäja putkessä sekä imusarjassa paukkuu koko ajan. Kipinä siis tulee mutta vissiin väärään aikaan.
Trikkeri on 36-1 mallinen. tällä hetkellä anturi on kuudennen hampaan kohdalla, moottorin ollessa YKK. Onko tämä oikein?
Itse veikkaisin sytytystä vian aiheuttajaksi koska startatessa auto lupailee käynnistyäja putkessä sekä imusarjassa paukkuu koko ajan. Kipinä siis tulee mutta vissiin väärään aikaan.
Trikkeri on 36-1 mallinen. tällä hetkellä anturi on kuudennen hampaan kohdalla, moottorin ollessa YKK. Onko tämä oikein?
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
tässä sytkä asetukset, Huomauttakaa jos huomaatte jonkin olevan pielessä, sytytyksen jakaa EDIS hukkakipinä puola.
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Ja pitäiskö ton tooth angle olla 60, kun anturi on kuudennen hampaan kohdalla moottorin ollessa YKK. Valistakaa tyhmää ja kertokaa mielipiteenne miten ton pitäis olla.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Näyttää vähän oudolta jos sulla on kerran EDIS, niin äkkiä väittäisin et pitäs olla myös valittuna EDIS spark modeen.
Ja trigger wheel settings menee harmaaksi koska kierrostieto tulee EDIS:ltä
EDIT:
Jaa jos sulla on pelkkä EDIS:n puola eikä koko EDIS järjestelmää, niin sit on eri juttu
Ensimmäisessä postauksessa puhut EDIS järjestelmästä ja sitten myöhemmin pelkästä puolasta???
Annappas vielä tarkka kuvaus minkälainen systeemi sulla on? Onko edis järjestelmä asennettu täydellisenä vai pelkkä puola?
Ja trigger wheel settings menee harmaaksi koska kierrostieto tulee EDIS:ltä
EDIT:
Jaa jos sulla on pelkkä EDIS:n puola eikä koko EDIS järjestelmää, niin sit on eri juttu
Ensimmäisessä postauksessa puhut EDIS järjestelmästä ja sitten myöhemmin pelkästä puolasta???
Annappas vielä tarkka kuvaus minkälainen systeemi sulla on? Onko edis järjestelmä asennettu täydellisenä vai pelkkä puola?
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Katos vaan mun moka. Asennettu siis pelkkä edis puola jota mega ohjaa. Puolana toimii http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=59 jota mega ohjaa. Mites onko trikkerin asetukset/trikkerin asento oikein? moottorin ollessa YKK, asentoanturi on kuudennen hampaan kohdalla ennen puuttuvaa hammasta.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Joo elikkä tooth #1 angle pitäs olla 290 astetta.moottorin ollessa YKK, asentoanturi on kuudennen hampaan kohdalla ennen puuttuvaa hammasta.
Tuon selityksen mukaan
Tarkista vielä tuolta. Ja mieti pyörimissuunta oikein ja se onko se anturi ennen vai jäkeen sitä puuttuvaa hammasta. Niin tulee varmasti oikein.
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... _Tooth.htm
EDIT:
Jos se anturi on kuudennen hampaan kohdalla JÄLKEEN puuttuvan hampaan kun moottori on ykk, niin laita tooth #1 angle kohtaan 50
Ja tosiaan kun saat koneen käyntiin niin sit sun täytyy tarkastaa asetus ajoituslampun kanssa.
Last edited by Puuhastelija on Sat Sep 28, 2013 21:20, edited 1 time in total.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Ja se loki olis kova juttu jos saat otettua. Se toimii myös ilmais versioissa.
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Suuret kiitokset hyvistä neuvoista, nyt näyttäis tulevan kipinä oikeaan aikaan.
ajoitus lampulla tarkastellessa ilmeni kuitenkin vika, vain 1 ja 4 sylintereihin tulee kipinä muihin ei tule mitään elon merkkiä. Tämähän on sinänsä ihmeellistä että ovat eri sytysryhmässäkin. Esim 1. sylinteriin tulee kipinä normaalisti, mutta sen parille 6. ei tule. Tämänhän pitäisi olla mahdotonta edis puolalla mikäli olen oikein ymmärtänyt?
tulpanjohdot/tulpanjohdon liitokset ovat kunnossa. samoin tulpat ja johdot ovat uudet.
edis puolan liittimestä mittaillessa pitäisi ilmeisesti yksi +12 voltin napa ja kolme miinusta jota mega katkoo. Olenko ymmärtänyt oikein? mittatuloksiksi tuli että +12v tulee, miinuksista tuli vaihtelevia tuloksia mitattaessa. Tarkoittaako tämä että, ecu olisi jotain viella? Ecu on tilattu valmiiksi kasattuna mutta onhan mahdollista että omalle kohdalle on sattunut maanantai kappale.
ajoitus lampulla tarkastellessa ilmeni kuitenkin vika, vain 1 ja 4 sylintereihin tulee kipinä muihin ei tule mitään elon merkkiä. Tämähän on sinänsä ihmeellistä että ovat eri sytysryhmässäkin. Esim 1. sylinteriin tulee kipinä normaalisti, mutta sen parille 6. ei tule. Tämänhän pitäisi olla mahdotonta edis puolalla mikäli olen oikein ymmärtänyt?
tulpanjohdot/tulpanjohdon liitokset ovat kunnossa. samoin tulpat ja johdot ovat uudet.
edis puolan liittimestä mittaillessa pitäisi ilmeisesti yksi +12 voltin napa ja kolme miinusta jota mega katkoo. Olenko ymmärtänyt oikein? mittatuloksiksi tuli että +12v tulee, miinuksista tuli vaihtelevia tuloksia mitattaessa. Tarkoittaako tämä että, ecu olisi jotain viella? Ecu on tilattu valmiiksi kasattuna mutta onhan mahdollista että omalle kohdalle on sattunut maanantai kappale.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
kyllä.edis puolan liittimestä mittaillessa pitäisi ilmeisesti yksi +12 voltin napa ja kolme miinusta jota mega katkoo. Olenko ymmärtänyt oikein?
Riippuu millä olet mitannut. Yleismittari ei kerkee reagoimaan noiden mittauksessa. Täytyis olla scooppi.miinuksista tuli vaihtelevia tuloksia mitattaessa. Tarkoittaako tämä että, ecu olisi jotain viella?
Voit mitata puolan vastusarvot yleismittarilla, googlettamalla löytyy ohjeita.
Olis hyvä jos saisit megan testattua simulaattorilla. Mutta ei oikeen noi oireet satu rikkinäiseen ohjaimeenkaan.
Milätavalla testasit tuleeko kipinää? Ettei vaan olis pimentynyt osa tulpista?
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
joo yleismittarilla mittailin, ihmettelen kun kolmesta miinuksesta kaksi antoivat samoja arvoja(suht matalia ja vaihtelevia startatessa, muuten näytti nollaa) mutta kolmannessa tuli heti virtojen mennessä päälle 12 volttia vaikka en startannut.
tämä siis mitattu johtosarjan puoleisesta edis puolan liittimestä puolan ollessa irrotettuna. Mitattu liittimen plussasta ja vaihdettu miinuksen paikkaa
Ecussa kaikki ledit toimivat normaalisti, jos ecussa olisi vika eivätkö ledit jäisi palamaan kokoajan tms? Kipinän testasin ajoituslampulla. Kaikista eniten ihmettelen miten voi olla mahdollista että 1. sylinteriin tulee kipinä, mutta sen pariin 6. ei. Täytyykin koittaa toisilla tulpilla.
tämä siis mitattu johtosarjan puoleisesta edis puolan liittimestä puolan ollessa irrotettuna. Mitattu liittimen plussasta ja vaihdettu miinuksen paikkaa
Ecussa kaikki ledit toimivat normaalisti, jos ecussa olisi vika eivätkö ledit jäisi palamaan kokoajan tms? Kipinän testasin ajoituslampulla. Kaikista eniten ihmettelen miten voi olla mahdollista että 1. sylinteriin tulee kipinä, mutta sen pariin 6. ei. Täytyykin koittaa toisilla tulpilla.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Tuntuu ihmeelliselle vika ei oikeen voi olla muualla kuin puolassa tai tulpan johdoissa tai tulpissaKaikista eniten ihmettelen miten voi olla mahdollista että 1. sylinteriin tulee kipinä, mutta sen pariin 6. ei. Täytyykin koittaa toisilla tulpilla.
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Jos oot testannut vaan ajoituslampulla, niin kaikki lamput ei näytä kipinää välttämättä hukkakipinäpuolasta kummastakin tulpanjohdosta, Ja silloinkin jos näyttää, toisessa johdossa anturiklipsi pitää olla toiste päin. Kipinäjännitehän lähtee puolan navasta, menee tulpan läpi sitten kannen kautta toiseen tulppaan ja palaa puolan toiseen napaan.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Aivan... olet oikeassa. Pääs itteltäkin unohtumaan perus asiat.TimoS wrote:Jos oot testannut vaan ajoituslampulla, niin kaikki lamput ei näytä kipinää välttämättä hukkakipinäpuolasta kummastakin tulpanjohdosta, Ja silloinkin jos näyttää, toisessa johdossa anturiklipsi pitää olla toiste päin. Kipinäjännitehän lähtee puolan navasta, menee tulpan läpi sitten kannen kautta toiseen tulppaan ja palaa puolan toiseen napaan.

Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Oikeassa olitte jälleen, tarkastin kipinän ottaamalla tulpan pois ja katsomalla tuleeko kipinä. No tulihan neljään kuudesta sylinteristä kipinä.
Edis 6 puolan keskimmäinen sytytysryhmä on kokonaan pimeä. tämä siis toimii niin että miinusta maadoitetaan, joten vika on joko puolassa tai ecussa. Kaksi muuta sytytysryhmää toimivat normaalisti.
Onko tohon ediksen puolaan tai megan ecun sytytyksen maadoituksen jotain keinoa testata niiden toimivuus?
Edis 6 puolan keskimmäinen sytytysryhmä on kokonaan pimeä. tämä siis toimii niin että miinusta maadoitetaan, joten vika on joko puolassa tai ecussa. Kaksi muuta sytytysryhmää toimivat normaalisti.
Onko tohon ediksen puolaan tai megan ecun sytytyksen maadoituksen jotain keinoa testata niiden toimivuus?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Koita sillai et maadoitat sitä pimeenä olevan sytytyspiirin ohjausnastaa siinä puolalla johdonpätkän avulla. tietysti 12V kytkettynä ja katot tuleeko sitten kipinää.
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Tuli todettua että megassa tai edis puolassa oli vikaa, joten lähetin ne takuu korjaukseen jossa vaihdettiin pääteaste ja puola. No laitoin osat paikalleen ja tarkastin että kipinä tuli kaikkiin sylintereihin. Ongelma on että startatessa auto usein lähtee käymään muutamaksi sekunniksi ( noin 500 rpm) jonka jälkeen sammuu, autoa ei saa pidettyä käynnissä millään.
Otin vähän logiakin toivottavasti joku osaisi lukea tuota, koska itselläni ei ole hajuakaan mitä kukin viiva merkitsee.
Last edited by Lumpero on Sat Oct 12, 2013 14:30, edited 1 time in total.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Loki näyttää hyvältä kampiakselin asentoanturin osalta. Eli toi loki on ainoastaan kampiakselin asentoanturin antamaa tietoa.
koita vielä saatko normaali lokia otettua. Yläreunasta valitset -> data logging -> start logging -> se ehdottaa päivämäärää ja kellonaikaa tiedoston nimensi -> klikkaa save.
sen jälkeen yrität käynnistää vaikka pari kertaa. Ja sitten yläreunasta -> data logging -> stop
Nyt sulla pitäis olla kunnon loki tapahtumista. Saat sen tiedoston auki kun valitset yläreunasta -> data logging -> view with megalogwiewer (megalogwiewer pitää tietenkin olla asennettu tietokoneeseen).
Sen saman tiedoston jos saisit liitettyä tänne forumille, olis kova sana.
Mutta sammumiseen liittyen veikkaan et sulla on vaan bensamäärä nyt liikaa tai liian vähän. Nyt voit kokeilla lisätä bensaa tai vähentää. Kannattaa myös haistella pakokaasuja ja kuunnella moottoria niistä saa kyllä äkkiä selville tarviiko lisätä vai vähentää bensaa.
varmista myös ajoituslampulla pitääkö sytytysennakko paikkaansa megan kanssa.
koita vielä saatko normaali lokia otettua. Yläreunasta valitset -> data logging -> start logging -> se ehdottaa päivämäärää ja kellonaikaa tiedoston nimensi -> klikkaa save.
sen jälkeen yrität käynnistää vaikka pari kertaa. Ja sitten yläreunasta -> data logging -> stop
Nyt sulla pitäis olla kunnon loki tapahtumista. Saat sen tiedoston auki kun valitset yläreunasta -> data logging -> view with megalogwiewer (megalogwiewer pitää tietenkin olla asennettu tietokoneeseen).
Sen saman tiedoston jos saisit liitettyä tänne forumille, olis kova sana.
Mutta sammumiseen liittyen veikkaan et sulla on vaan bensamäärä nyt liikaa tai liian vähän. Nyt voit kokeilla lisätä bensaa tai vähentää. Kannattaa myös haistella pakokaasuja ja kuunnella moottoria niistä saa kyllä äkkiä selville tarviiko lisätä vai vähentää bensaa.
varmista myös ajoituslampulla pitääkö sytytysennakko paikkaansa megan kanssa.
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
En ole ihan varma miten saan tiedoston liitettyä tänne oikein, Toivottavasti näkyy.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Kaasuläpän asentoanturi on kalibroimatta tai siinä on sitten jotain häikkää. koita kalibroida se tools valikosta.
Ei ota oikeen tolkkua tosta lokista et tarviiko lisää vai vähemmän bensaa. se selviää koittamalla.
Ei ota oikeen tolkkua tosta lokista et tarviiko lisää vai vähemmän bensaa. se selviää koittamalla.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
koita saatko laitettua sen lokin .ZIP tiedostona
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Tps on kalibroitu, mutta sen toimintaa ole itsekkin ihmetellyt, tuntuu toimivan kun painaa kaasua mutta muuten seilaa omiaan.
lokia en saa tallennettua muuten kuin kuvana, jostain syystä.
miten tuon suuttimien virtauksen pitäisi toimia. Aina kun annan siihen jotain arvoja ja painan OK, niin arvo nollaantuu. Paljonko tuo reguired fuel yleensä teillä on ollut?
lokia en saa tallennettua muuten kuin kuvana, jostain syystä.
miten tuon suuttimien virtauksen pitäisi toimia. Aina kun annan siihen jotain arvoja ja painan OK, niin arvo nollaantuu. Paljonko tuo reguired fuel yleensä teillä on ollut?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Paljonko suuttimien tuotto on?
Syotät siihen laskuriin oikeet arvot moottorin koosta sylinterien lukumäärästä ja suuttimien tuotosta. sen alimmaisen jätät 14.7
Sen jälkeen painat ok ja sen jälkeen sun ei tarvii enää puuttua siihen lukemaan se on sillon kohdallaan.
Kaiken säätämisen teet joko kartalta tai sitten kylmärikastusta muuttamalla tai cranking arvoja muuttamalla tai muita polttoaine korjauksia muuttamalla.
Kaasuläpän anturin toiminta on jotenkin perseellään koska antaa miinus merkkisiä lukemia. Saattaa olla että johdot on väärässä järjestyksessä. Koita selvittää tuo vika, se saattaa aiheuttaa jotain odottamatonta käyttäytymistä.
Syotät siihen laskuriin oikeet arvot moottorin koosta sylinterien lukumäärästä ja suuttimien tuotosta. sen alimmaisen jätät 14.7
Sen jälkeen painat ok ja sen jälkeen sun ei tarvii enää puuttua siihen lukemaan se on sillon kohdallaan.
Kaiken säätämisen teet joko kartalta tai sitten kylmärikastusta muuttamalla tai cranking arvoja muuttamalla tai muita polttoaine korjauksia muuttamalla.
Kaasuläpän anturin toiminta on jotenkin perseellään koska antaa miinus merkkisiä lukemia. Saattaa olla että johdot on väärässä järjestyksessä. Koita selvittää tuo vika, se saattaa aiheuttaa jotain odottamatonta käyttäytymistä.
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Joo kiitoksia avusta nyt hörähtää käymään, kun starttaa kaasu pohjassa. Ottaa kaasupohjassa kierroksia noin 2000 rpm asti (vaivalloisesti) ennen kuin sammahtaa, jos vähentää kaasun määrää sammahtaa heti.
Tps oli asennuttu "väärin" päin, siitä selvisi kun vaihtoi liittimen 1 ja 3 pinnit päikseen. Enää ei herjaa mitään kalibroitaessa, mutta silti arvo menee miinuksen puolelle joskus.
Otin vähän logiakin, mihin suuntaan pitäisi säätää? Itse veikkaisin laihemmalle. Pääsen säätämään autoa seuraavaksi vasta torstaina, mutta kaikki ideat ovat tervetulleita.
Tps oli asennuttu "väärin" päin, siitä selvisi kun vaihtoi liittimen 1 ja 3 pinnit päikseen. Enää ei herjaa mitään kalibroitaessa, mutta silti arvo menee miinuksen puolelle joskus.
Otin vähän logiakin, mihin suuntaan pitäisi säätää? Itse veikkaisin laihemmalle. Pääsen säätämään autoa seuraavaksi vasta torstaina, mutta kaikki ideat ovat tervetulleita.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
hyvä että sait jo ton verran käynnistymään.
Tuollausen testin jälkeen haistelemaan onko pakokaasu "paksua" tai että se kirveltää silmiä ja on vaikea hengittää,
niin se on rikkaalla.
Jos taas tuntuu et pakosarja kuumenee nopeesti tosikuumaksi, niin sillon se on laihalla.
Veikkaisin et on varmaan laihemmalle säädettävä.
Tuollausen testin jälkeen haistelemaan onko pakokaasu "paksua" tai että se kirveltää silmiä ja on vaikea hengittää,

Jos taas tuntuu et pakosarja kuumenee nopeesti tosikuumaksi, niin sillon se on laihalla.
Veikkaisin et on varmaan laihemmalle säädettävä.
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
TPS fyysinen kiinnitys huono tai akseli väljä suhtessa anturiin jos mennään välillä löystäessä miinuksen puolelle. On kyllä hyvin outoa että ms2 ei jää heti käymään kerrasta kun se ekankerran on edes saatu käymään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: aloittelijalle vähän apua, auto ei käynnisty
Totta tai sitten joku halpa tarvikeanturi voi tehdä sen myöskin, ittellä on semmoinen halpa anturi ja voin sanoo et sillä ei kyllä tee yhtään mitään.TPS fyysinen kiinnitys huono tai akseli väljä suhtessa anturiin jos mennään välillä löystäessä miinuksen puolelle.

Noi oletuksena olevat kylmärikastuskäyrät on kyllä ihan saamarin rikkaalla kun mennään vähän viileämpiin lämpötiloihin. Saattaa tehdä just tollasta et hörähtää ja sit kuolee. Ja kun muutaman kerra koitat niin sit on jo tulpat ihan litimärät. (Olen kokeillut)On kyllä hyvin outoa että ms2 ei jää heti käymään kerrasta kun se ekankerran on edes saatu käymään.
