Eli pari vuotta takaperin ostin tuollaisen v2.2 boksin extra koodilla, ja päätin päästä helpolla ja tilasin protopartsilta tuon täydellisen johtosarjan VR anturilla. Noh nyt kun päätin että mega tulee ohjaamaan myös sytytystä VAG suorasytytyspuolalla.. Eli sen mitä omaan päähäni sain sisäistettyä, niin tuolla VR anturilla ei sitä pysty toteuttamaan.
Eli nyt sit veljet hieman vinkkejä että saanko kuinka helposti vaihdettua tuohon johtosarjaan sen HALL-anturin, vaiko käytänkö kenties alkuperäisen jakajan Hall-anturia? Autosta löytyy jo 12-1 triggeripyörä.
Johtosarja muutokset HALL-anturia varten
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: Johtosarja muutokset HALL-anturia varten
Siis lankulle ei ole tehty mitään sytytysmuutoksia?
Hall-anturin tiedot tarvitsisi kanssa.
Mitä toi VR-anturin johtosarja pitää sisällään?
Hall-anturin tiedot tarvitsisi kanssa.
Mitä toi VR-anturin johtosarja pitää sisällään?
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Re: Johtosarja muutokset HALL-anturia varten
Hall anturin meinasin tilata protopartsista ja sieltä löytyy tälläinen anturi http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=61
Lankulle ei vielä ole muutoksia tehty juuri tän takia kun ei ollut varmuutta millä anturilla tuo toteutetaan.
Nykyinen johtosarja on tälläinen
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=83
Lankulle ei vielä ole muutoksia tehty juuri tän takia kun ei ollut varmuutta millä anturilla tuo toteutetaan.
Nykyinen johtosarja on tälläinen
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=83
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Johtosarja muutokset HALL-anturia varten
Et ole kyllä sisäistänyt sytytysohjauksen ajatusta ollenkaan. Se ei riipu kampitunnistimesta, eikä nykyisestä johtosarjasta miten puola(t) kytketään megaan. Kaikki muutokset joita nyt mietit tapahtuu purkin sisällä. Ainoastaan puolan ohjaus-signaaleja varten joutuu vetämään uutta johtoa ja selvyyden vuoksi ne kannattaa laittaa omalla, erillisellä liittimellä. Voi tietysti käyttää myös kytkentäpisteitä X11-X14 mutta niiden käyttö tuntuu olevan monelle hankalaa.heke26 wrote:Eli pari vuotta takaperin ostin tuollaisen v2.2 boksin extra koodilla, ja päätin päästä helpolla ja tilasin protopartsilta tuon täydellisen johtosarjan VR anturilla. Noh nyt kun päätin että mega tulee ohjaamaan myös sytytystä VAG suorasytytyspuolalla.. Eli sen mitä omaan päähäni sain sisäistettyä, niin tuolla VR anturilla ei sitä pysty toteuttamaan.
Eli nyt sit veljet hieman vinkkejä että saanko kuinka helposti vaihdettua tuohon johtosarjaan sen HALL-anturin, vaiko käytänkö kenties alkuperäisen jakajan Hall-anturia? Autosta löytyy jo 12-1 triggeripyörä.
Jos kuitenkin haluat kampitunnistimeksi hall-anturin, pitää vr-muunninpiiri joka siellä nyt on sitä vr-anturin signaalia muuntamassa megalle, poistaa. Optoerotinpiiriin tehdään hall-anturin vaatimat muutokset. Jakajaa et pysty käyttämään sellaisenaan suorasytytyksessä. Ohjeet on MS-extran manuaalissa.
Re: Johtosarja muutokset HALL-anturia varten
Tuosta puolan ohjauksesta oon ihan perillä jo, eikä sen puolan kytkeminen oo ongelma. Eli mä saan siis tuon paketin toimimaan myös tuolla vr anturilla, eikä tarvi vaihtaa hall anturiin.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Johtosarja muutokset HALL-anturia varten
No jos se kerran on jo pyörinyt sillä vr-anturilla niin ei sitä tarvitse vaihtaa. Asetukset vaan kohdalleen ja avaimesta käyntiin.heke26 wrote:mä saan siis tuon paketin toimimaan myös tuolla vr anturilla, eikä tarvi vaihtaa hall anturiin.