RATKAISTU: Palanut haisee

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

RATKAISTU: Palanut haisee

Post by JTbo »

Jeps, eli olen nyt ihmetellyt mikä käryää palaneelle sähkölaitteella muutamalla viimeisellä ajokerralla ja otin nyt megasquirtin sisälle tutkittavaksi, mitään outoa ei näy, mutta ledien/sarjaliittimien luota vehjes haisee palaneelle.

Mitään ongelmia ei tosin ole ajossa ollut, enkä ole tajunnut sormeillakkaan eri komponenttejä.

Onko kellään ollut vastaavaa?

Täytyy alkaa selvittelemään ihan ensin vaikka lääppimällä komponenttejä kun mega virroissa, pitää vaan viedä autoon ja nyt jo kehtuuttaa :P

Jatkoa seuraa jossain vaiheessa ;)
Last edited by JTbo on Wed Sep 14, 2005 19:11, edited 1 time in total.
Volvo 360GL -88
Ridge
Megasquirttaaja
Posts: 99
Joined: Sun Mar 06, 2005 19:09
Location: Karstula

Post by Ridge »

Kerran helle päivänä minullakin haiskahti ektroniikalle ja otin megan auki ja tutkin mut en keksiny mitää vikaa. Taisi olla minullakin siitä ledien tuntumasta.
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Kuvittelenkohan vain, mutta ihan niinkuin kiihdytettäessä reilummin olisi enemmän pukannut käryä.
Ikkunaa joutui välillä aukomaan, oli sen verran pahaa kitkua, tämä nimenomaan huolellisen polkemisen jälkeen.

Jospa seuraavana viikonloppuna pääsisi tuota jo aloittamaan, viikolla vähän heikkoa.
Volvo 360GL -88
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Kiihdyttäessä suuttimien aukioloaika on pidempi, eli virtakin niille megan kautta kulkee pidempään, kenties samalla paikkoja lämmittäen.
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

KariM wrote:Kiihdyttäessä suuttimien aukioloaika on pidempi, eli virtakin niille megan kautta kulkee pidempään, kenties samalla paikkoja lämmittäen.
Näinhän se menee, mutta eikös suutinpuoleen liittyvät osat ole juuri päinvastaisella puolella lautaa, se tuossa vähän hämää. Tosin kun en elektroniikasta paljoa tajua, niin voin olla aika pahasti väärässäkin :D

Tuli mieleen, että jos olisi vettä päässyt tuonne, joskus saattanut tippaista tuulilasin tiivisteen välistä tipan tai kaksi, ei kyllä mielestäni tänä kesänä ole moista tapahtunut, mutta voisiko vesi aiheuttaa jotain tuollaista vaikka olisikin kuivanut pois ennen virtojen laittoa?
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Jahas, eipä ole ainakaan tuo ruutta, nyt se on testattu eikä mitään löytynyt.

Ei mitään häikkää löytynyt muualtakaan sähköistä, mitä nyt olen tutkinut, joten jää nuo moottori ja pakoputkisto yms. jäljelle. Nimenomaan reilummassa kiihdytyksessä ja sen jälkeen pölähtää, outoa. Tämä ei enää kyllä kuulu megasquirttiin.
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Selvisi tämäkin, kojetaulun uumenissa yksi rele teki piikin kärkien väliin ja alkoi johdot lämpiämään, seurauksena releen kanta sulahti.

http://www.janiervast.com/kuvat/volvotemp/releet/

Megasquirt ei liittynyt ongelmaan millään tavalla, vaikka kuvittelin siitä tulevan tuon käryn alussa...
Volvo 360GL -88
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

No jos noin paljon ois katkua tullut boxista olis kyllä menokin pysähtynyt aikasemmin.
Post Reply