Toyota Carina Coupe -82

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Toyota Carina Coupe -82

Post by kärppä »

Eli pistetääns tällekkin oma tarina tänne...

Autona tosiaan takaveto coupe carina,tekniikkana malesiasta uitettu 4a-gze (1,6l,16v twincam,alunperin remmiahtimella mm. puristukset 8.0 ja muutenkin kestävempi kuin normi gt:n kone) ja ahistusta hoitelee nyt garret:tin to3 ja iso cooleri viilentää ilmaa...

Ruiskua ohjaamaan megasquirt,toistaiseksi pelkkä bensapuoli mutta extra-koodia ja suorasytkää sit tulevaisuudessa kuhan nyt ensin oppii tästä "perus"versiostakin jotain :roll:

Auto on ollut miulla jo kolme vuotta rojektina,viime keväänä tuli vihdoinkin hommattua moottori ja sitä on kasailtu uusiksi ja haalittu sopivia osia jotta etuvetotekniikka passaa takavetoiseen (ja on muuten paljon sitä sälää mitä on tarvinnut)
Viime syksynä tuttu väkästeli boxin ja pikkuhiljaa mitä töiltä on kerennyt tekemään on auto valmistunut,tänään se sitten vihdoin viimein lähti megan voimalla käyntiin 8)
Pakko taas kerran kehua tuota megaa kuinka simppeli se on saada ekan kerran käyntiin kunhan vaan kaikki palikat on oikeita ja tekee kaikki ajatuksella...
Tänään ajattelin että jokohan kaikki olisi sitä vaille valmista että käyntiin tohtisi kokeilla,avaimesta kääntö ja sehän tärähti heti tulille!
Eli nyt sitten aletaan perehtymään säätelyyn...

Moottorin kokoonpano pääpiirteissään:
-perusmoottori 4a-g(z)e,luurankolohko,8.0 puristukset,takomännät
-kytkin ja vauhtipyörä etuveto gt corollasta (budjettiratkaisu,katsotaan kauanko pärjää :roll: )
-kansi ja nokat vakiot
-imusarja takaveto gt corollasta,suuttimet 250cc (vaihtuu isompiin),bensabumppu turbo audista
-pakosarja omaväkästys,putkisto 2,5" kahdella vaimentajalla
-garret to3 + ISO cooleri
-megasquirt ohjaa polttoainepuolen
-4k-u moottorin kärjetön jakaja modifioitu alkuperäisen tilalle (orkkis ruiskun boxi ohjaa myös orkkissytkän joten se hylättiin)
megan antureina:
-toyotan oma TPS
-vedenlämpö toyotan oma ruiskun anturi (näyttää hyvin lähelle oikein ilman muutoksia)
-imuilman lämpö pösön avoin malli
-lambdana kapeakaista lämmitettävä

Sitten heti pikku onkelmiin mitä ilmeni ekana päivänä:
-Kierrosluku näyttää megatunessa väärin esim. tyhjäkäynti n.1000rpm -> megassa n.1500rpm ja 3000rpm -> megassa n.3500rpm
Voiko jengakello sotkea kun tulee samasta nastasta?

-Bensapumppu pyörähtää kun pistää virrat päälle ja auto lähtee käyntiin mut sammuu koska pumppu ei pyöri enää?!? Suoralla virralla toimii...

-Boxi pimenee startatessa n. 9 kertaa kymmenestä,suoralla virralla tämäkin toimii eli virrat pumpulle ja boxille tulee virtalukon kautta jotta nekin sammuisivat kun auton sammuttaa,putoaako jännite liikaa startatessa vai mikähän voisi olla?
Nyt väliaikaisesti katkaisijilla suoraan akulta ja hyvin siis toimii mutta kuka piru sen katkaisijan muistaa aina sammuttaa :roll:

Jatkan täällä kun saan auton kadulle ja pääsee kunnolla säätämään!
Penkkiinkin sitten kevväämmällä 8)

Rojektikuvia löytyy täältä:
klik
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Sivonen
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Tue Jul 19, 2005 7:47
Location: Jämsänkoski (Keski-Suomi)
Contact:

Post by Sivonen »

Katsopas että et ole kytkenyt boksin virtaa semmoiseen nastaan, mistä katkeaa virta kun avaimen kääntää starttiasentoon. Joissain autoissa ainakin valoilta ja sisätilanpuhaltimelta katkaistaan startatessa virta.

Oletko varma että auton oma kiekkamittari näyttää oikein? Laita vaikka kiekkamittarilla varustettu ajoituslamppu koneeseen kiinni ja tarkista kumpi heittää, megan vai auton kiekkamittari.

Mistä megan / auton kiekkamittarit ottaa signaalinsa?


edit. kivan näköinen projekti. Mukava nähdä viritetty "teinikoppakorolla", jossa iso pakoputkenpää ei ole pääasia. :wink: Eikö tuo virranjakaja sula kun on pakosarjassa melkein kiinni... Laittaisin jonkunlaisen lämpöpellin väliin. :roll:
En tiedä mitään mutta olen hyvä kysymään.

Image
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Voipi muuten olla ett se virta tosiaan katkeaa startatessa juurikin tuon takia,jostain kojelaudan alta se on kötöstetty... Tarvii vetää se ihan rehellisesti virtalukon pohjalta jos se auttais!

Jengakellon ja megan kierroslukusignaali tulee ihan puolan miinuksesta ja on toi mittari muissa autoissa näyttänyt oikein mut tarvii varmistaa se vielä ett mikä nyt on väärässä...

Jakaja on nyt alkuun pakkoratkaisu ja on tosi ikävässä paikassa,sarjan ykkösputki on jo kaadettu alkuperäisestä sen tieltä mutta loppui tila alapuolelta kun turbon kompurapuoli tuli eteen ja nyt ne on molemmat tosi liki sarjaa. Tänään käyttelin kyl koneen lämpöseks useempaankin kertaan ja ei ainakaan mitään hälyttävää vielä näkynyt mut eihän sit tiedä kun rupeaa kunnolla polkemaan ja lämpörasitus kasvaa :?
Mutta sillä suorasytkällä sais kyl ton jakajan hitoille tosta...

Idea koko härvelin tekemisessä on alusta asti ollutkin että mahd. orkkis ulospäin ja paaaljon voimaa! Nuo nykytyylin vanteet tarviaa viel vaihtaa hillitympiin mutta tuo keulan ilme saa jäädä vaikkei ihan orkkis olekkaan (tai siis on mut jostain vientimallista)
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Jäykkä vai linkkuperä? :)
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

Toi keula on ameriikan mallinen kun on noin suorakaiteen muotoiset valot.Alunperäisesti toi perä ratkaisu on jäykkää mallia mutta sinne saa menemään celica supran perän joutuu asentamaan hieman epäsymmetrisesti ja toinen veta ri pitää lyhentää. Tällä tapaa rupeaa caarina ottaa pitoja isolla voimalla lähdettäessä.
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Juu on jo lerppuperä!
Levyt joka nurkas,edessä jäähytetyt,etutolpat jostain celicasta säädettävil iskareilla yms.
Muita varusteita mm. keskuslukko kauko-ohjattavalla hälyllä,sähkölasit,sähköpenkit celica suprasta,sähkönen bensaläppä 8) ,tilttiratti,ohjaustehostin...
Koppa muutoskatsastettu -95 vastamaan mallia ta63 gt-r (japseissa 3t-gteu moottorilla ja vastaavilla alustanosilla) ja tehorajana otteessa 124kw (n.170hv)...
Mutta ulkokuori tota jenkkimallin keulaa lukuunottamatta orkkis ja pysyykin!
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Tänään pääsi jo koeajolle ja kyllä hymyilytti... 8)
Fiiuuu ptsiuuhh jne...
Vetojakin tuntuis olevan ihan kivasti,megassa kyl paljon säädettävää vielä mut ku ei oo katiskassa leimaa ni ei hirveästi viitsi ajella tuolla yleisillä teillä :roll:
Jos sitä hakis puuhakilvet vaik ensi viikonlopuksi ni sitten...

Megan kierrosluku näyttää edelleen liikaa,ajoituslampun kaa katottuna tuo jengakello on oikeessa.
Jätin hetkeks ton mittarin piuhat irtikin mut silti megas ei muuttunut lukema,aika mystistä...

Kiihdytysrikastuksia tuli säädeltyä ja ois siellä päin jo,vähän nyykähtää kun runttaa nopeasti kaasun pohjaan mutta ei välttämäti kyl johdu tuosta kun ei paljoa auttanu vaikka kuinka sääti,tarvii vielä sit perehtyä kun saa auton ihan kadulle asti!

Paljoks muuten "TPStriggerthreshold" arvon pitäis olla (vai pitääkö olla konekohtainen) kun muutin sen 30v/s (eli ei käytössä) kun säädin tota bensakarttaa ja nyt kun otin käyttöön ni en muista mitä siinä oli...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

1v/s taitaa olla joku yleinen aloitusarvo.
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

KariM wrote:1v/s taitaa olla joku yleinen aloitusarvo.
Kitos :)

Viikonlopuks saan turbo celcun suuttimet lainaks joten kokeillaan että saako niillä ton yläpään pelittämään paremmin...
Samalla jos sais laitettua bensapainemittarin kiinni ni näkis mitä siellä puolen tapahtuu...

Jotain suojattua signaalijohtoa sais kaverin kautta,josko se sit auttais tuohon megan kierroslukusignaalin sekoiluun! Jos ei niin pitäiskö koittaa uudemmalla softalla,en kyl nyt muista etes mikä tuol nyt on sisällä...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Eli megan kierrokset oli oikein :oops:
Hiton autogauget...
Celican suuttimet on kiinni (315cc) ja löytyi heti lisää säätövaroja eli vähän oli pienet noi ekat kokeilut.
Autoa käytelty ja ajeltu ja säädelty ja purettu ja kasattu jne.

Pieniä lastentauteja korjailtu mitä on ilmennyt,toivottavasti niitä ei hirveästi tule sitten kun katiska on ajossa!
Tosin onhan tuo semmonen rakennelma ettei sitä koskaan tiedä... Mut aika näyttää sen sit!

Kuun vaihteen jälkeen leimalle,kovasti ajoa/säätöä kadulla ja sitten penkkiin varaamaan aikaa.
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

pakokaasuarvot ois menny läpi kattiauton arvoistakin 8)
vähän jarrujen entisöintiä ja muuta pientä ja loppuviikosta sit leimaa tinkimään!
jotain 300km tullu cruisailtua tarrakilvillä ja haettu säätöjä kohilleen,kaupunkiajossa pirun huono ku lyö kiihytysrikastuksen päälle esim. valoista lähtiessä ja sit jos joutuu hidastaa heti ja taas kiihyttää ni rykii ja pätkii niin pirusti ku meinaa tukehtua...
miulla vielä tuo rikastus aika pitkällä ajalla (muistaakseni 4s.) ni meinaa olla aika pomppivaa meno... mut sit jos pääsee tasasee vedättää ni pelaa hienosti!
kartta on rikkaalla vissiin ku kaveri ajeli perässä ja sano ett ku vedättää ni tulee ennemmin mieleen dieselauto :wink:
mut sit penkissä varmaan haetaan kartta paremmin kohilleen,pystyy tollain jo ajelee ja eipähän mene ainakaan laihalle vedättäessä!!
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Noi kiihdytysrikastuksen arvot kuulostaa kyllä vahvasti liian rikkailta ja pitkältä. Sillähän on tarkoitus vain auttaa koneen heräämistä kaasua nopeasti lisättäessä.
Itse ottaisin kestosta vähintään puolet ja määrästä myös melkoisesti pois. Varsinkin pienillä kaasupolkimen liikenopeuksilla.

Liian rikas seos kun vain syö voimaa.

Helpointa saattais olla nollata noi rikastusarvot ja sitten lisätä sitä niin kauan kunnes kone ei enää kyykkää miettimään kaasua nopeasti lisättäessä.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Esimerkkinä mulla on kiihdytysrikastuksen kesto 0.3s, ja sekin vielä decayna eli ramppaa täydestä arvosta nollaan tuon 0.3s aikana.
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Alkuun oli kestona sekunti ja kakskin jossain vaihees mut ku tahtoo vaan rötätä ku yritti kiihyttää pidempään,sit kokeeks laitoin pitkän ajan ja sillä nyt toimii jotenkin...
Onhan tuo muutenkin niin perhanan paksulla nytten,bensaakin palaa ihan riittävästi :roll:
Loppukuusta pääsee penkkiin säätämään. Jos silloin saisi kartan kohilleen ni täytyy sit ruveta hakee noita rikastuksia uudelleen!
Ja voimaakin todennäköisesti tulee joo lisää ku saa liian paksun seoksen poies mut näillä mennään nyt toistaiseksi,kuitenkin jonkunsortin sisäänajo menossa ni parempi ku ei yritäkkään rääkätä tota täysillä koko aikaa...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Jos/kun pidemmässä kiihdytyksessä rötää niin sitten korjausta pääkarttoihin, kiihdytysrikastus on aivan väärä paikka sitä korjata.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

eka kerta penkissä ois takana...
kartta nyt paaljon parempi ku persdynolla (yllättäen) ja ton rikastuksenkin on jo voinut liki kokonaan ottaa pois käytöstä :D
tuli vaan ongelma ton jakajan kaa,sytkäennakko oli liki 45-50 astetta maksimissaan :shock: ja kone ei suostunut kiertämään kuin 5500rpm ja sit meinas nakuttaa,kun yritti myöhäistää niin pakosarja lämpes niin paljon ett suli jakajasta kansi :? kuva

tehoja saatin pyörältä 189hp ja vääntöä 297nm n.0,8bar ahdoilla...
ja vain noilla max. kierroksilla...

sen jälkeen on jo kokonaisennakko pudotettu n.35asteeseen ja jakajaa koitettu suojata lämmöltä lisää,kadulla ainakin tuntuis kestävän ja ei se kulku oo ainakaan yhtään huonontunu ku kiertää nyt n.6500 mukisematta 8)
Ei paljon enempää uskalla ku ei oo varmuutta seoksista vaik joku ledinvilkutin onkin kojetaulus...

Eli tiedossa uusi reissu penkkiin kunhan saa varmuuden että toi paletti kestää sen,extra ja suorasytty entistä vahvemmin mielessä mut ku ei jaksais nyt ruveta rakentamaan ku ois kaikenlaisia tapahtumia ja eikä malttais paljoa seisotella autoa...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Penkitys taasen takana,ahtoja nostin 0.8 -> 1,0 bar ja bensanpainetta n. 0,5bar (nyt ahdoilla n:3,5bar)
Tuloksena ~240hv ja 330nm koneesta...
Saa nyt riittää tällä erää,toi vakio kytkin ja nykyinen polttoainepuoli alkaa olemaan aika rajoilla jo eikä tuo pikkuföönikään oikein enempää tyrkkää...
Ala- ja keskialueen karttaa säädelty ajossa paremmaks ja penkittäjän mielestäkin oli aika kohillaan ,vielä vois hipistellä piikkejä pois mut nyt vie maantiellä n.8L/100km ja pelaa/vetää/ei nytkytä tasakaasulla jne. niin tällä erää keskitytään ajeluun 8)
Tuossa viel kuva käppyröistä:
dynolappu

Jakajan suhteen saatan tehdä jotain muutoksia ennen suorasyttyä ku noita kansia menee 1 per 500km :roll:
Tai sit haen ison kasan niitä ja ajelen tän kesän ni voi sitten pitkän talven suunnitella/rakentaa jotain ihan muuta... (saattais olla tyrkyllä holset hx35,siihen sit kaveriks hankkis paremman bensapumpun ja isommat suuttimet ja tarpeeks ahtoja niin...)
Niin ja tietenkin sen extran ja suorasytyn...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Sultzi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 113
Joined: Sat Feb 04, 2006 19:45
Location: Kalvola

Post by Sultzi »

Paljonkos tuo Sporttiauto veloitti dynotuksesta? Kauan meni aikaa? Sinne varmaan itsekin pitää mennä sitten kun sen aika tulee ja saa varmaan alennuksiakin vähän ;)
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Sultzi wrote:Paljonkos tuo Sporttiauto veloitti dynotuksesta? Kauan meni aikaa? Sinne varmaan itsekin pitää mennä sitten kun sen aika tulee ja saa varmaan alennuksiakin vähän ;)
Oli Toyoto club of finland miittinki...
Eli hinnoista en ossaa sanoa mut penkki pitäis olla tuore ja homma hoitui niinkuin pitääkin 8)
Oisko niiden nettisivuista mittään apua...
klik
Kannattaa vaik soittaa ja tiedustella,eiköhän tuo oo kuitenkin tapauskohtainen juttu...

Lainaus Sporttiauton sivuilta:
Laajemmat moottorinvirityskokonaisuudet kuuluvat normaaliin toimenkuvaamme. Esimerkiksi remmiahdin- ja/tai moottorinohjauspaketin suunnittelu/asennus/säätö. Säädämme erityisesti Autronicia, mutta myös mm.: AEM, Haltech, Megasquirt, Motec, Perfect Power.
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Sultzi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 113
Joined: Sat Feb 04, 2006 19:45
Location: Kalvola

Post by Sultzi »

Joo, tuttu sivusto, ajattelin vain jos olisit yksin käynyt penkittämässä ;) Tosiaan, dynon pitäis olla uusinta huutoo kyllä siellä.
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Muutama viikko sitten kysyttynä hinta taisi olla 82e/h, ja suositteli varaamaan 3-4h jolloin aika varmasti riittää.

Vielä kun uskaltaisi päättää että milloin toiminta on tarpeeksi virheetöntä jotta kehtaa dynoon viedä...
Sultzi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 113
Joined: Sat Feb 04, 2006 19:45
Location: Kalvola

Post by Sultzi »

Joo kysyin myös itsekin, tälläistä kertoi:

Alle 500hv 2-vetoauton tehoanalyysi 88,-e
500-1200hv 2-vetoauton tehoanalyysi 104,-e
Dynosäätötunnin hinta 2-vetoautolle 82,-e
Alennus puolesta päivästä (4h) -10%
Alennus koko päivästä (8h) -15%
4-vetoautoille oma hinnoittelunsa.
Regu
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Sat Feb 26, 2005 14:18

Post by Regu »

Carinan näkeminen livenä potki meikäläisen asennuksia hieman eteen päin. :)
"Kaikki musiikki on paskaa paitsi jazzi..
..se on IHAN paskaa"
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Tänne ei ole paljoa tullut kerrottavaa ainakaan myönteisessä mielessä :?
Eli ne alun sytytysennakko ropleemat pisti männät niin koville että loppujen lopuksihan tuloksena oli kasa läpihengittäviä tuhkakuppeja...

Tai no yx suli läpi asti ja pari muuta otti jo kipeetä,nyt auto seissyt pari kuukautta inspiraation puutteen ja työkiireiden takia...

Osina se on ja männätkin sais hyllystä ku hakis ja veis lohkon porautukseen ni pääsis taas kasaamaan.
Pakosarjaa aloiteltu tekemään erilaista jotta pärjättäisiin paremmin seuraavalla versiolla,nokat tuli astetta tiukemmat ja mukit tulee aavistuksen isommalla puristussuhteella,kansi menee työstettäväksi ja detroit locker lukkoyksikkökin tuli jenkkilästä pito-ongelmien avuksi...

Ehkä liikutaan vielä ennen lumia...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Tuon aiemmin mainitun rikotun mooottorin kaveriks tuli toinen joka oli kasattu 4a-fe:n männillä,sillä ajeltiin hetki -06 syksyllä kunnes sekin antautui...

-07 ja -08 kesä :? : auto seisoi tallissa kokien lähinnä purkamista,nyt taas kova yritys -09 kesäksi ajoon,vieläkin tuo sama vanha megan purkki kiinni,tarkoitus vihdoin viimein päivittää extra koodia sisään tarvittavilla lisäosilla...

Eli sytytyskin megan ohjaamaks ja muutenkin tehoa lisääviä osia pellin alle :wink:

Nyt on tehty alustaa,sisustaa,muita sähköjä yms. talven aikana,jatketaan kun moottori alkaa kasaantumaan!
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Uusia kuvatuksia löytyy täältä:
klikkaa

Toistaseks siis vain sisusta,koppa ja alustakuvia...

Moottorin rakennusta sitten kun on sen aika.
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Eipä ehtinyt viime kesälle auto ajoon ja tiukkaa taas tekee tämäkin kesä :roll:

Moottori alkaa olemaan kasassa ja samaten voimansiirtokin löytää pikkuhiljaa paikkaansa taas.

Aikaa vienyt kaverin toyota johon myös laiteltiin mega ohjaamaan bensaa ja sytkää ja kun tuo perhekin kasvoi taas yhdellä niin meinaa olla vapaa-aika vähissä :wink:

Kuvia tuolla aiemmin mainitussa kansiossa...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Tämäkin saatu taas toimimaan. 8)

eli mega ohjaa nyt myös 4a-ge:n jakajan ja toitsin oman sytkävahvistimen avulla sytkääkin.

eilen pärähti lähes ekalla käyntiin ja tänään pääsi jo vähän ajelemaankin.
huomenna ois lähtö finjae:en pälkäneelle joten varsinaiset koeajot tulee sitten sillä reissulla.
kokolailla paljon on uutta palikkaa joten lievä jännäkakka housussa mistä rupeaa tulemaan lastentauteja esiin,toivottavasti nyt pääsee reissun heittämään kunnialla...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Post by kärppä »

Pirulainenhan kesti "koeajon"
Eli rapiat 200 km tuli matkaa eikä mitn ongelmaa :D

Kiihytysrikastukset melko paksulla ja mahollisesti ennakot turhan mietoja alakierroksilla.
Liikkellelähtö vähän vaivalloista varsinkin jos painaa vähänkään liikaa kaasua...
Muuten ajossa pelaa melko hyvin,perusäädöt ja bensakarttahan on kopioitu vanhasta peruskoodista kun on mm. samat bensavehkeet vielä kiinni.
Sytkäkartta on hivenen muokattu kaverin turbocorollan kartasta mutta siinä taitaa riittää hipisteltävää tähän sovellukseen.

Jos tässä syssyn mittaan saisi järkevämmän turbon paikalleen tuon mandariinin kokoisen tilalle niin pääsee sitten ajaa karttoja tosissaan kohilleen.
Niin ja toki pitäisi leimakin hakea näin neljän vuoden jälkeen mutta ei kait siinä ole ihmeempiä kommervenkkejä.
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
kärppä
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Thu Jul 28, 2005 21:50
Location: Lahti

Re: Toyota Carina Coupe -82

Post by kärppä »

kylläpä se aika rientää :lol:

noh tässä menneinä vuosina luovuin agesta kokonaan ja tilalle tuli jotain isompaa ja harvinaisempaa tekniikkaa ruotsin maalta kun suomesta ei moista toyotan moottoria saa mistään.

auto on nyt ekoja kertoja ajossa uudella tekniikalla ja muutoskatsastetaan toivottavasti vielä tänä syksynä.
megana toimii edelleen ms1 v2.2,sytytys hoidettu vag:in hukkakipinäpuolalla ja koneen omalla triggerillä/vr-anturilla.

hyvin rokkaa,säädöt vielä hakusessa eikä penkissä vielä käyty mutta perusasiat ok ja auto ajettavassa kunnossa.

mahtui matkalle palaneita kipunavahvareita jonka johdosta tinailtiin purkkiinkin uusia komponentteja mutta loppujen lopuksi tuli toimiva paketti 8)

ja nyt on vääntöä verrattuna ageen ja se olikin tarkoitus vaikka nelimukisella koneella mennäänkin :wink:
tarkempia turinoita taas joskus sitten...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Post Reply