Hieman jos alustaa tätä projektia niin kyseessä siis E24 6xx CSiT johon istutetaan uudempi M30B34 tuollaisen E34 535i nokalta. Näitä M30 moottoreitahan ohjailee (kait) bosch 1.3 motronic? Tämän moottorinohjauksen rinnalle olisi tarkoitus kytkeä piggy back ecu The Moristech ‘Pro Sequential’.
Ominaisuuksiltaanhan tuo on kohtuu kattava. Miinuksena laskettakoon harvinaisuus ja vähät käyttökokemukset. Myöskään valmistajalta tulevat ohjeet eivät ole järin kattavat ja selkeät.
Näin ensimmäisenä TBO moottorina olisikin hyvä tietää tuon värkin toimintaperiaatteesta. Ilmeisesti sytytysennakkoa huijataan tuolta kampiakselilta tulevalta anturilta. Eli siis otetaan signaali sisään purkkiin, muokataan sitä ja lähetetään Motronicciin jolloin ennakkoa voidaan ajastaa/myöhästää?
Kaikki käyttökokemukset otetaan mielellään vastaan! Tässä vielä kytkentäkaaviosta kuva: http://www.btcf.fi/forum/attachment.php ... 1374649505
The Moristech ‘Pro Sequential’ ECU @ BMW M30B34 TBO bosch
Moderator: Masi_K
Re: The Moristech ‘Pro Sequential’ ECU @ BMW M30B34 TBO bosc
Jos et ole vielä ehtinyt kyseiseen purkkiin investoimaan, niin - älä investoikaan. Laita ennemmin MS3 taikka Vems ja unohda 'piggy pack' viritykset.
Re: The Moristech ‘Pro Sequential’ ECU @ BMW M30B34 TBO bosc
Kyseinen purkki on jo ostettu, laitetaan sitten vaikka 528:iin jossa ms41 siemenssi jos ei hyvältä vaikuta. Oli niin halpa ettei kehdannut jättää ostamatta.
Re: The Moristech ‘Pro Sequential’ ECU @ BMW M30B34 TBO bosc
Sen verran vielä aiheeseen palatakseni, Bosch 1.3 motronic ohjaa suuttimia kahdella kanavalla. Eka ohjaa 1,3,5 ja toka 2,4,6. Piggy back tarviaisi jokaiselle suuttimelle oman inputin. Onko edes mahdollista kytkeä esim ekaa kanavaa rinnan noille 1,3 ja 5 suuttimille? Samoin toka kanava rinnan 2,4 ja 6 suuttimille? Tai sitten siirryn suoraan MS:sään.. Vaihdossa voisin antaa tuon oman jos joku haluais vaihdella.
EDIT: Kuva selvennykseksi
EDIT: Kuva selvennykseksi