Eli kyseessä yariksen 1.3 VVT-I moottori joka tulossa hieman vanhempaa koriin. Kammella anturin reiästä katseltuna näyttäis olevan 36-2 pyörä (edit: olikin 36-1) ja imunokalla 4-1. Nokan anturi nyt ei tuommoisenaan taida kelvata, vaan siitä joutunee 2 tappia poistamaan. Mutta mitenkäs tuo tupla trikkaus menee puuttuvan hampaan pyörän kanssa? Onko 1 hammas ensimmäinen kammen puuttuva sen jälkeen kun nokan anturilla on hammas luettu, vaiko heti seuraa joka tulee kammelta nokan hampaan lukemisen jälkeen? Puuttuvat hampaat ei osu samaan kohtaan minkään nokan tapin kanssa, eikä se muutenkaan pysy vakio asennossa kampeen nähden kun kerran imunokalla on muuttuva ajoitus. Orkkis ohjaus käsittääkseni säätää nokkaa portaattomasti ja valvoo nokan anturilla takaisin kytkettynä ajoitusta, mutta mulle piisaa jos saa edes on/off säädöllä ajoituksen, pieni nykäisy ei haittaa. Mutta tuo nokka nyt ei ole päällimmäinen ongelma, joten sitä ihmetellään sitten kun kone muuten käy. Eli toimiiko tuo anturointi kun vain nokalta pari tappia poistaa, vai unohdanko koko nokka-anturin ja ohjaanko orkkis cop puolia hukkakipinänä? Aluksi olis tarkoitus pistää ms1 v2.2 mikä oli jo vanhaa museomoottoria ohjaamassa, ja myöhemmin päivittää ms2 tai ms3 versioon ja pistää samalla etanolianturi ja ahdin.
edit, nyt on jo ollu vähän aikaa käynnissä, ei ole vielä bensalinjoja joten sumupullolla alkoholia suoraan läppärunkoihin ni lähti käymään, ja joka pakosarjan primääri lämpeni. ens viikolla pääse ajamaan. bensalekut, pumppu, pakoputki ja kytkimen nesteputket on vielä tärkeimmistä osista puutelistalla.
Toyota 2NZ-FE trikkeröinti
Moderator: Masi_K
Re: Toyota 2NZ-FE trikkeröinti
Tämä toimi jo kohtuu hyvin ilman häröilyjä, jossain vaiheessa rupesi rötäilemään 3500 kierroksen tienoilla josta selvisi tulppien vaihdolla. Eilen kävin dynossa säätämässä jarrua vasten konetta itse säädön aikana toimi hyvin ja alkoi jo kartat olla lähellä, mutta aivan sitten kun useampi tunti oli dynossa kiusattu ja haettu myöv imunokan ajoitusta kohdilleen ni alkoi suuret häiriöt kiekkasignaalissa noin 5000 kierroksen kohdalla. Häiriö on niin paha että ajossa ei pääse sen yli, mutta jos tiputtaa pienempää vaihdetta ni 6000 kohdalla jo kiertää puhtaasti. Tulppien vaihto ei auttanu ja uutta puolaakin koitin vuorotellen joka sylinterille, ei mitään vaikutusta silläkään. Nyt tänään otin asetuksista tuon nokan anturin pois ja kytkin puolat hukkakipinäksi, nyt toimii taas täysin häiriöittä. En sitten tiedä olisko lämpö voinu rikkoa nokan anturin, kone kävi useammankin kerran pitkästi yli 100 asteisena alimittaisen flektin takia.
Tosiaan aluksi tuo toimi hyvin joten vr muunnin piiri jonka megaan tinailin tuskin on syyllinen (ainakaan ainut)
Tosiaan aluksi tuo toimi hyvin joten vr muunnin piiri jonka megaan tinailin tuskin on syyllinen (ainakaan ainut)