Megasquirt alkuperäisen ruiskun tilalle

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Volvo 164
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Mon Aug 29, 2005 5:01
Location: Tarvasjoki

Megasquirt alkuperäisen ruiskun tilalle

Post by Volvo 164 »

Mul on -87 Camry 2.0 GLI ja aattelin et jos laittais alkuperäisen ruiskun tilalle Megasquirtin. Onko jollain kokemuksia että miten vaikuttaa kulutukseen tai tehoihin ja miten suuri työ tuossa on?

Epäilen ettei paljoa mihinkään vaikuta, eli ei olis mitään järkeä mut aattelin kuitenkin kysästä. Auton nykyinen kulutus on n. 6.5 litraa satkulla eli pienellä menee jo nyt, mut pienempi kulutuskaan ei haittais. :wink:

Tää olis myös kokeilua, tarkoitus olis laittaa Megasquirt mun harrastepeliin jossain vaiheessa kun saan auton muuten kuntoon. Harrasteena on -69 Volvo 164 ja siinähän on toi B30 (3 litranen suora kutonen).
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Mielummin laitat siihen Volvoon. Tai no, miksei molempiinkin.
Hommassa on aikamoinen piuhasouvi, myöskin silloin jos vaan modaa alkup. ruiskun johtosarjan. Lisäksi muut imusarjan ja kaasuläpän mahdolliset muokkaukset. Et ei ole ihan yhden illan juttu.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Volvo 164
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Mon Aug 29, 2005 5:01
Location: Tarvasjoki

Post by Volvo 164 »

Niin hiukan ajattelinkin. Jos nyt ostan megan tohon mun Volvoon ni onko itse boksin ostossa jotain huomioitavaa. Konehan on toi rivi kuutonen ja alkujaan kaasarilla. Imusarjan teen itse ja anturit sekä muut oheishilppeet hommaan sitä mukaa kun rakennan. Tarkoitus olis laittaa myös turbo ja suorasytkä. Sytkän ajattelin lainata esim. Suprasta. Varmaan noista ohjeistakin selviää aika paljon, en oo vaan vielä lukenut. :oops:
Kaikki kiinnostaa, kunhan siinä on moottori ja paljon ikää!
Post Reply